Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kopergeld

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kopergeld

    Mijn vrouw heeft de onhebbelijke gewoonte om het kopergeld (1,2 en 5 centjes) nooit uit te geven. Elke paar weken gooit ze dat hier in een pot, omdat haar portemonnee te zwaar wordt.

    Onderussen is dat een paar kilo...
    Vroeger stond hier in de carrefour een machine waar je dat geld ingooide. Het werd direct geteld, en je kreeg een bon voor dei waarde. Die legde je bij je aankopen, en je betaalde met een kaart. Probleem oplgelost.

    Hoe geraken jullie daar van af?
    Ik hoor dat banken daar 10€ voor rekenen om dat te tellen....

  • #2
    Re: Kopergeld

    Oorspronkelijk geplaatst door Tommie1 Bekijk bericht
    Hoe geraken jullie daar van af?
    Wij hebben dat probleem niet meer omdat we alles met de pinpas betalen.

    Jan

    Comment


    • #3
      Re: Kopergeld

      Bij de fortis mag je 4x per jaar(gratis) je klein geld binnen brengen en wordt het op je rekening gezet. Wij brengen het hier ook bij de zeeman, kruidvat of big bazar binnen die vragen daar regelmatig om(zijn dan wel kleine hoeveelheden).

      Comment


      • #4
        Re: Kopergeld

        Op de Nationale Bank.
        In Hasselt is er eentje.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

        Comment


        • #5
          Re: Kopergeld

          kleine winkeliers kopen graag je kleingeld: bij de bank moeten ze er extra voor betalen. Maar ook de Aldi vraagt altijd om muntgeld: ga er heen wanneer het niet druk is.

          Comment


          • #6
            Re: Kopergeld

            Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
            kleine winkeliers kopen graag je kleingeld: bij de bank moeten ze er extra voor betalen. Maar ook de Aldi vraagt altijd om muntgeld: ga er heen wanneer het niet druk is.
            Helaas lijkt het erop dat de pagina die je zoekt momenteel niet beschikbaar is. Maar niet getreurd! Hier bij UNIZO zijn we vastberaden om ondernemers te helpen bij het vinden van antwoorden op al hun vragen. Of je nu informatie zoekt over belastingen, subsidies of het starten van een bedrijf, onze website staat boordevol nuttige tips en advies van experts. En als je het antwoord niet meteen kunt vinden, gebruik dan gerust de begeleidende zoek hierboven om te zoeken naar wat je nodig hebt.


            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • #7
              Re: Kopergeld

              Tommie1 het zou misschien niet slecht zijn om het probleem in de kern aan te pakken en voortaan proberen gepast te betalen, je zou verschieten hoe snel je klein geld uitgegeven is ... meer nog door steeds te proberen om gepast te betalen zal je al snel klein geld tekort hebben (zo is het bij mij toch)

              Je kan ook vooraf dat enkel geld sorteren in pakjes van 1euro/2euro/5euro en als je gaat winkelen bij de bakker/beenhouwer die pakjes uitgeven (op voorwaarde dat er niet te veel volk in de winkel staat). Die handelaars zullen meer dan blij zijn want week geleden kon mijn bakker mij niet gepast terug geven en moest ik nog 5cent betalen ... heb dit dan 's anderdaags gedaan. 1 dag later zelfde probleem bij de winkel waar ze kip aan 't spit verkopen ... heb dit week later geregeld ... Kleinhandelaars zien klein geld graag komen.

              Nu de madam nog overtuigen Tommie1

              Greetz,
              Senn
              Last edited by Sennheiser; 10 november 2014, 10:06.

              Comment


              • #8
                Re: Kopergeld

                Ik heb nooit 'overschot', het is de madam...

                Comment


                • #9
                  Re: Kopergeld

                  Wel Tommie, dan is het de kunst om je wederhelft te vertellen dat in veel winkels wordt afgerond tot 5 of 10 cent en dat in de (nabije) toekomst de 1 en 2 centjes gaan verdwijnen. Dat is toch de bedoeling. Voorlopig blijft de munt van 5 cent nog in de omloop, maar als je die dan ook blijft oppotten ....
                  Ik voorspel dat gratis omwisselen ook niet gaat blijven duren. Als je dan 873 eurocentjes gaat inwisselen en 10 euro moet betalen om ze te tellen

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kopergeld

                    Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                    Op de Nationale Bank.
                    In Hasselt is er eentje.
                    Die zou wel gaan verdwijnen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kopergeld

                      Bij alle kantoren van de nationale bank kan je een maal per maand max 5Kg laten wisselen?

                      gratis en je krijgt je geld onmiddellijk mee met een briefje hoeveel muntjes van elk geteld werden .

                      Comment


                      • #12
                        Re: Kopergeld

                        Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
                        Die zou wel gaan verdwijnen.
                        Dat is geweten ja
                        Dus nu is het moment om wat gewicht kwijt te geraken.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

                        Comment


                        • #13
                          Re: Kopergeld

                          Was er geen houder voor klein geld te koop toen de Euro uitkwam?
                          Denk dat ik dat verschillende keren heb gezien aan mijn loket in de tijd, zou dus wel handig zijn mocht dat nog ergens te verkrijgen zijn.

                          Ene yes gevonden: KLIK
                          Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                          Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Kopergeld

                            Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                            Was er geen houder voor klein geld te koop toen de Euro uitkwam?
                            Denk dat ik dat verschillende keren heb gezien aan mijn loket in de tijd, zou dus wel handig zijn mocht dat nog ergens te verkrijgen zijn.

                            Ene yes gevonden: KLIK
                            ik heb in het begin vd euro er zo een gehad (niet exact). Maar opgegeven na een tijdje :-)

                            Comment


                            • #15
                              Re: Kopergeld

                              Er zijn ook bokalen in sommige winkels of restaurants, waar kleingeld wordt ingezameld voor goede doelen.
                              Voor als je echt geen raad meer weet met je geld

                              Comment

                              Working...
                              X