Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Op het goe vallen oeit

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Op het goe vallen oeit




    meer foto's

  • #2
    Re: Op het goe vallen oeit

    leuk shot hoor.
    en met geluid:

    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Op het goe vallen oeit

      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      Er was geen extra licht dus heb ik geflitst en dat ben ik niet gewoon, dus feedback is zeker welkom.

      Ierse Folk, in het Vilvoords dialect, dat is ambiance verzekerd.

      Comment


      • #4
        Re: Op het goe vallen oeit

        Optredens fotograferen vind ik zeer moeilijk en met flits boet je haast altijd wel wat sfeer in doordat alles wat statischer wordt maar wat ik zeker weet is dat flits dikwijls hienderlijke reflecties en schaduwen, sterk helderheidsverschil tussen personen dichter bij de lichtbron en degenen in de achtergrond en je bent er wonderwel in geslaagd dat storende te vermijden. Ik ga ervan uit dat je indirect flitste maar zelfs dan is het niet altijd evident hé, geslaagd voor mij, goe oeit gevalle

        En bedankt voor jouw aanwezigheid bij ons hoor, het was daar een tof gezelschap !
        bedankt om te kijken of te reageren, frans !

        Comment


        • #5
          Re: Op het goe vallen oeit

          Dank u voor je reactie, ik hou niet van flitsen maar het is hier wel goed uitgedraaid vind ik zelf

          Comment


          • #6
            Re: Op het goe vallen oeit

            Het flitswerk zit goed, en op je settings valt niks aan te merken: je hebt in de mate van het mogelijke het omgevingslicht laten meespelen. Ok, sluitertijd rond 1/60s had je nog kunnen doen met flits, en eventueel de flits een half stopje naar onder compenseren en de rest een beetje naar boven. Maar dat is eigenlijk de limiet opzoeken van wat je al gedaan hebt: de impact van de flits een beetje beperken.

            Helaas verlies je een belangrijk deel van de sfeer op deze manier, maar door zonder flits te werken had je wellicht een pak andere problemen gehad, te beginnen met bewegingsonscherpte...
            Ik vind de foto nog altijd zeer geslaagd.
            Pieter
            --
            Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

            Comment


            • #7
              Re: Op het goe vallen oeit

              Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
              Het flitswerk zit goed, en op je settings valt niks aan te merken: je hebt in de mate van het mogelijke het omgevingslicht laten meespelen. Ok, sluitertijd rond 1/60s had je nog kunnen doen met flits, en eventueel de flits een half stopje naar onder compenseren en de rest een beetje naar boven. Maar dat is eigenlijk de limiet opzoeken van wat je al gedaan hebt: de impact van de flits een beetje beperken.

              Helaas verlies je een belangrijk deel van de sfeer op deze manier, maar door zonder flits te werken had je wellicht een pak andere problemen gehad, te beginnen met bewegingsonscherpte...
              Ik vind de foto nog altijd zeer geslaagd.
              dank u voor deze analyse en gerichte tips. ik vind dat het sfeer verlies hier nog wel mee valt omdat er geen podium verlichting was.

              Comment

              Working...
              X