Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

html browser a-tag content

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • html browser a-tag content

    Hallo,
    Ik zit met een ambetant verschijnsel waar ik geen oplossing voor heb.
    In Chrome, firefox, IE, wanneer ik op een a-tag ga staan, met de muis, dan verschijnt linksonder steeds weer de href van die a-tag.

    Weet iemand hoe ik dat kan uit zetten ? Dit werkt heel storend.
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

  • #2
    Re: html browser a-tag content

    Bedoel je in de statusbar van het browservenster?

    In IE kan je die statusbar uitschakelen. Wellicht in de andere browsers ook.

    Je kan via html de voorkeuren van de browser van de gebruiker niet wijzigen. Je kan wel je pagina in een popup laden waar geen statusbar in staat.

    Comment


    • #3
      Re: html browser a-tag content

      Ik weet niet hoe je dit weg krijgt maar zie wel het nut ervan in - zo weet je tenminste op welke site je gaat belanden. Snoodaards willen je wel eens naar een andere site sturen dan de ankertekst doet uitschijnen. Bekijk die extra beveiligingsmaatregel als een noodzakelijk kwaad.

      @anonymous: de link verschijnt niet in de statusbar maar helemaal onderaan links in het browservenster.
      Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

      Comment


      • #4
        Re: html browser a-tag content

        Inderdaad, soms kan het interessant zijn om te weten waar je naar toe gaat, maar,...
        Wanneer je in een fotoalbum komt is het te gek dat je bovenaan in de adresbalk ziet waar je bent, en indien je op de thumb staat is het te gek dat je dan onderaan de url ziet voor de grotere versie.
        Nu ik heb gevonden hoe, maar op vaarwaarde dat je javascript toe laat.
        het a tag, daarin vervang je dan href door onclick met daar dan de gepaste javascript-instructie. bv javascript:location.href=<voormalige href-content>
        Om het effect te hebben van het a-tag kan je nog volgende instructie kwijt
        in het a tag: onMouseOver="window.status=' '; this.style.cursor='pointer'; return true;"
        https://www.fotospotter.be
        Je suis content d’être heureux

        Comment


        • #5
          Re: html browser a-tag content

          mogelijks werkt dit : <a style="display:none"; href="http://......">uw tekst waarop geklikt kan worden</a>

          Zoals Laurens al aangaf is het voor de gebruiken een "zekerheid" om te zien of de "kliktekst" wel naar een mogelijke site verwijst... omdat er daar vroeger wel wat misbruik van werd gemaakt, negeren browsers nogal eens dit "commando". Het enige alternatief is dan wat Wim aangeeft, maar dan moet je idd javascript gebruiken.
          mvg,
          Luc
          "I never worry about the future. It comes soon enough." (Albert Einstein)

          Comment


          • #6
            Re: html browser a-tag content

            -----
            Last edited by Koeno; 13 januari 2015, 07:26.
            It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

            Comment


            • #7
              Re: html browser a-tag content

              Iedereen heeft een of ander programma om zijn collectie te beheren.
              Ik heb indertijd (anno 2004) besloten alles te doen met een web-interface. Daar ben ik aardig in gelukt en kan zowat alles doen wat ik wil. Collectiebeheer, sleutels toevoegen, afnemen, ... waarbij de foto slechts éénmalig wordt opgeslagen. Alle andere data horen in een database...
              Het verschijnsel van de URL linksonder is iets recents opgedoken en wanneer ik thuis naar mijn beelden wil kijken, of bewerken of ... dan is het absurd dat ik die info linksonder krijg.
              Dus, dat is echt voor localhost of beter lokaal gebruik.
              Trouwens, google raking heb ik helemaal geen boodschap aan, ook niet aan diegene die op mijn website komen.
              Mijn website is een onderdeel van collectiebeheer en dat betekent evenveel als dat ik om het even waar mijn foto's kan opladen naar de collectie (zelfs zonder die zichtbaar te maken, want dat is een parameter per beeld). Handig als je iin het verre Portugal zit en 's vanods eens je kaartjes veilig wil backuppen ... En het thuisfront kan dan ook meekijken (want ook parametriseerbaar per foto).
              Ik weet wel, dat bestaat nu misschien wel allemaal, maar in 2004 nog niet.
              En geschreven in Perl en PHP en mysql zit ik voorlopig heel komfortabel wat betreft overdraagbaarheid en compatibiliteit bij nieuwere versies.
              https://www.fotospotter.be
              Je suis content d’être heureux

              Comment


              • #8
                Re: html browser a-tag content

                -----
                Last edited by Koeno; 13 januari 2015, 07:26.
                It's a basic truth of the human condition that everybody lies. The only variable is about what.

                Comment


                • #9
                  Re: html browser a-tag content

                  Juist, maar ik zocht naar een methode .... en het heeft wat geduurd eer ik dacht aan javascript en onclick-event ...
                  Het is trouwens enkel voor mijn eigen php-code die html genereert, dus echt lokaal of intern gebruik.
                  https://www.fotospotter.be
                  Je suis content d’être heureux

                  Comment

                  Working...
                  X