Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fuji S7000 of niet??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fuji S7000 of niet??

    Graag wat inlichtingen omtrent de Fuji Finepix S7000. Ik overweeg de aankoop van dit toestel (promotieprijs van 679 € in plaats van 775 €) maar vind de optische zoom van 6 x niet zo verbijsterend. Een ander toestel met groter zoombereik (bv. Panasonic FZ 10 met optische zoom van 12 x) heeft dan slechts 4 megapixels.
    Zou het mogelijk zijn om op de Fuji een grotere zoomlens te monteren dan deze die aangeboden wordt bij de optionele accessoires (1,5 x)

    Is het eigenlijk nodig een toestel te kopen van 6,3 megapixels om foto's te laten uitvergroten?

    Ik heb gehoord dat begin oktober alle nieuwigheden in verband met fotografie op de markt komt voor het volgende jaar, wacht ik dan misschien nog beter eventjes af?

    Dank bij voorbaat

  • #2
    Hallo tjoep,

    Zoals steeds, wat wil je met je camera doen
    Je wilt én veel (optische) zoom én je wilt veel mégapixels...toestellen die aan deze eisen voldoen bestaan, maar daar hangt dan ook een prijzig kaartje aan vast...

    Ik ken iemand en die wou ABSOLUUT 6 megapixels...en wat doet dienen knuffel ?
    Gewoon huis- tuin en keukenfotgrafie ( ) en als hij al eens op groot formaat fotografeert dat gaat hie zijn pics VERKLEINEN ...Afdrukken doet hem niet want da's te duur...maar ondertussen wel €200 méér uitgeven voor een toestel waarvan hij de helft van de specs niet gebruikt !

    Ik bedoel maar, 't is relatief hé

    Bij de weg, op pixmania.com uw promotie voor €561...
    Na stopzetting herbegonnen met een 60D...

    Comment


    • #3
      Je hebt ook de nikon coolpix 8700 met een 8x optische zoom ( toch al behoorlijk ) en 8 Mp ( prima voor uitvergrotingen ). Ook heeft hij een uitstekende macro ( vanaf 3 cm ). Zoombereik : van 35 tot 280 !Kostprijs : ongeveer 1200 euro ( bij de winkelier om de hoek ), 1000 euro via internet ... ( 'k heb voor het eerste gekozen ).
      Je kunt er ook een convertor opzetten voor tele ( zoombereik tot 420 ) en voor groothoek ( vanaf 28 )
      'k Vind dit een prima toestel !!!
      Groeten, Geert
      BD0282BE
      Nikon Coolpix 8700 + TC-E15ED + WC-E80 + SB-50DX http://users.pandora.be/geertvantveer/geertvantveer
      *Alle begin is moeilijk !*

      Comment


      • #4
        Neem een DSLR en zet er een Sigma 50-500 op Op een Nikon heb je dan een 75-750 en op een Canon (10D of 300D) nog wat meer... Alleen is je budget dan wel lichtjes overschreden

        [on topic: on]Ik blijf het herhalen: x keer zoom zegt NIETS: je moet weten waarmee het overeen komt in 35 mm formaat: 100-600 is evengoed 6x zoom als een 15-90...
        Nu rond die S7000: meer dan degelijke cam, prachtige plaatjes en een heel degelijke lens en voor een prijs waarvoor je geen ander toestel vind met die specs (try me...). Dat zoombereik is meer dan aangenaam om te gebruiken en je kunt er de meeste foto's mee nemen zonder problemen. In geval van een te beperkt tele-bereik, kun je er een teleconvertor opzetten (Fuji, Olympus, etc...), maar het blijft een 6x zoom aangezien breedhoek en tele dezelfde factor meekrijgen...
        Met een 3MP-cam kun je (niet gecropped) gerust gaan tot A4 en ietsje groter zonder kwaliteitsverlies, met een 6MP nog een heel stuk groter. De vraag is hoe dikwijls print je zo groot af, en wat wil ik met die foto's gaan doen. Veel te veel mensen kopen een dure camera omwille van de zoom en de MP's om de foto's dan gewoon op de PC te zetten en in hetzelfde stramien vervallen als met analoog: in een album steken en in de kast wegstoppen voor een jaar of 25...
        Fotokina komt er inderdaad aan, maar of je daarop moet wachten? Producenten kondigen continu nieuwe cams aan, en altijd betere, snellere, etc. dus wachten kun je altijd... [on topic: off]

        € 555 bij ac-foto...
        Canon 10D, glass, flashes & extra's
        Fuji S602Z & extra's
        www.CooMa.be BD0176BE

        Comment


        • #5

          Originally posted by CooMa
          Neem een DSLR en zet er een Sigma 50-500 op Op een Nikon heb je dan een 75-750 en op een Canon (10D of 300D) nog wat meer... Alleen is je budget dan wel lichtjes overschreden

          [on topic: on]Ik blijf het herhalen: x keer zoom zegt NIETS: je moet weten waarmee het overeen komt in 35 mm formaat: 100-600 is evengoed 6x zoom als een 15-90...
          Nu rond die S7000: meer dan degelijke cam, prachtige plaatjes en een heel degelijke lens en voor een prijs waarvoor je geen ander toestel vind met die specs (try me...). Dat zoombereik is meer dan aangenaam om te gebruiken en je kunt er de meeste foto's mee nemen zonder problemen. In geval van een te beperkt tele-bereik, kun je er een teleconvertor opzetten (Fuji, Olympus, etc...), maar het blijft een 6x zoom aangezien breedhoek en tele dezelfde factor meekrijgen...
          Met een 3MP-cam kun je (niet gecropped) gerust gaan tot A4 en ietsje groter zonder kwaliteitsverlies, met een 6MP nog een heel stuk groter. De vraag is hoe dikwijls print je zo groot af, en wat wil ik met die foto's gaan doen. Veel te veel mensen kopen een dure camera omwille van de zoom en de MP's om de foto's dan gewoon op de PC te zetten en in hetzelfde stramien vervallen als met analoog: in een album steken en in de kast wegstoppen voor een jaar of 25...
          Fotokina komt er inderdaad aan, maar of je daarop moet wachten? Producenten kondigen continu nieuwe cams aan, en altijd betere, snellere, etc. dus wachten kun je altijd... [on topic: off]

          € 555 bij ac-foto...

          Beste Cooma,

          Kun je wat uitleg geven omtrent zo'n teleconvertor, ik ben namelijk een beetje van een leek. Is dit zeker dat zo'n teleconvertor kan gemonteerd worden op de S7000, en wat kost dat eigenlijk?

          Comment


          • #6
            ik geloof dat ik de mijne ( over een jaar ) 100 € betaald heb met tussenring

            de lens is zeer bruikbaar !!!
            ik heb er zeker geen spijt van
            en met een ( 6 X 1,5 ) 9 x zoom doe je toch al iets he
            Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

            Comment

            Working...
            X