Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 7dmark2 Sandisk CF Ultra 32GB 50mb/s

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon 7dmark2 Sandisk CF Ultra 32GB 50mb/s

    ik heb 7dmark2 in mijn bezit. kaart bij gekocht Sandisk CF Ultra 32GB 50mb/s.

    kaar in gestoken en volgens de 7d kaar eerst moeten formatteren dat heb ik gedaan.

    nu komt er altijd op

    geen toegang tot kaart. herplaats/vervang kaart of formatteert deze met de camera 2x gedaan het zelfde?

    mijn oude kaart van 16GB 30MB/S in de camera en alles is ok ?

    naar de winkel geweest een ander kaart gekregen.

    kaart in de camera formatteren. en het is van het zelfde?

    ps kaart in mijn canon 5dmark2 gestoken en het is ook het zelfde??

    Terug naar de winkel en mijn sentjes terug gekregen (probleem niet opgelost )

    gr andreas
    Last edited by andreas; 8 november 2014, 14:22.

  • #2
    Re: canon 7dmark2 Sandisk CF Ultra 32GB 50mb/s

    Toen ik een paar jaar geleden mijn 7D kocht, en nadien ook een Sandisk Extreme 16GB 60mb/sec aankocht, was het ook mis.
    Na de kaart geformatteerd te hebben in de camera, had ik opeens maar 8 Gb geheugen meer ipv 16. Kaart teruggestuurd, nieuwe gekregen, opnieuw in de camera geformatteerd...en opnieuw had ik maar 8 Gb meer over.
    Toen heb ik de kaart opnieuw teruggestuurd en gevraagd of ze nogmaals een nieuwe wilden opsturen maar ze eerst zélf formatteren. Zo gezegd, zo gedaan en het probleem was opgelost.
    De uitleg hiervoor weet ik helaas niet meer, maar door het formatteren gooide de camera de helft van het geheugen weg. Bij andere kaarten dan Sandisk had ik dit probleem niet.

    Nu, een 2 tal weken geleden een FujiXE1 gekocht en ook 2 identieke 16GB SD Sandisk Extreme SDHC kaarten. De één kon ik formatteren en probleemloos gebruiken in de nieuwe camera. De andere gaf mij telkens 'Kaartfout' te lezen, ook nadat ze geformatteerd was, zowel via camera als via kaartlezer en PC . Het mooiste van alles: in een andere goedkope pocketcamera werkte diezelfde kaart wél.
    Ik heb de kaart nu ook teruggestuurd en wacht af.

    Een ding is zeker: geen Sandisk meer voor mij. Gewoon uit zekerheid of tot wanner ik weet wat het juiste probleem is.

    Comment


    • #3
      Re: canon 7dmark2 Sandisk CF Ultra 32GB 50mb/s

      Heb je al geprobeerd om eerst te formatteren in een pc?
      Pieter
      --
      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

      Comment

      Working...
      X