Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nieuwe TV

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nieuwe TV

    We hebben nog een 32" goed werkende Flat-screen van Panasonic, zal toch al een jaar of tien oud zijn. Heeft HD-Ready en zéér goeie klankkwaliteit (voor de ingebouwde speakers).
    Maar als ik eens op bezoek ga bij mijn broer die recent een Samsung smart-TV heeft gekocht dan begin ik toch stilaan te kwijlen.

    Enkele vragen:

    Mijn voorkeur gaat een beetje uit naar Panasonic of Samsung, tenzij iemand mij op andere gedachten brengt.
    Heeft het al zin om nu een 4K TV te kopen ?
    Heeft het zin om een 3D TV te kopen ?

    Plasma is in principe geen optie, zie geen doorslaggevende argumenten om dit nu nog te kopen.
    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye


  • #2
    Re: Nieuwe TV

    Persoonlijk zou ik niets anders nemen dan Philips of Panasonic...
    Maar LG zou me ook nog kunnen bekoren (liever dit dan Samsung).
    Panasonic Lumix FZ2000

    Comment


    • #3
      Re: Nieuwe TV

      Kijken gaan in de winkels.
      Geen plasma...die flikkeren voor degenen die het zien en ik zie het.
      Samsung = prima
      Smart gebruik ik niet. En ik ben niet alleen.
      Ubi bene, ibi patria.
      BD0388BE
      Een website

      Comment


      • #4
        Re: Nieuwe TV

        Ik heb vorig jaar een nieuwe samsung gekocht van de 6000 reeks. Ik dacht dat die wel evengoed ging zijn of de 8000 reeks die op mijn verlanglijstje stond.
        Bij mijn schoonouders staat een Philips 8000 reeks met ambi light. Ik was onder de indruk van het schitterende en vooral scherpe beeld daar maar besloot toch voor de samsung te gaan wegens goedkoper en betere smart tv interface. Bij die philips vond ik dat de smart applicatie wat traag was.

        Na 1 dag samsung serieus teleurgesteld terug naar de winkel. Gelukkig met opleg kunnen wisselen voor een philips 8000 toestel.

        Qua beeld zijn zowel de samsung 8000 reeks als de philips 8000 reeks perfect.
        De samsung heeft een snellere smart tv applicatie en philips heeft dan weer de meerwaarde van ambi light.

        Ik gebruik hier een apple TV dus gebruik de smart functies niet van de philips.

        Ik zou dus niet besparen op de aankoop van een toestel, ik denk dat de duurdere reeksen wel allemaal aan elkaar gewaagd zijn.

        mir
        De opbrengst van mijn zonnepanelen live : http://www.sunnybeam.be/

        Comment


        • #5
          Re: Nieuwe TV

          Smart TV van Philips werkt al een hele tijd niet meer bij mij Het smart gedeelte bedoel ik, ik krijg geen toegang meer tot de Philips server ...
          Spijt dat ik geen Samsung heb gekocht.
          """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
          George Orwell

          Comment


          • #6
            Re: Nieuwe TV

            dubbel
            """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
            George Orwell

            Comment


            • #7
              Re: Nieuwe TV

              Voor wanneer gaan ze 4K uitzenden, ze zenden nog maar af en toe een 3D tekenfilmpje uit.
              Smart TV stelt ook niks of bijna niks voor tenzij je graag naar YT kijkt.
              Maar zijn er nog wel gewone TV's?
              Als ik nu moest vernieuwen dan zou het DEZE zijn.
              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

              Comment


              • #8
                Re: Nieuwe TV

                Een TV van boven de 1000 Euro, daar denk ik nog geeneens aan, de mijne kostte de helft (2012).
                """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                George Orwell

                Comment


                • #9
                  Re: Nieuwe TV

                  Juist mir.
                  Heb ook een Samsung uit de 8000 reeks > heel fijn pixels (?) maar een geweldig beeld, zuiver en helder; ook van dichterbij.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nieuwe TV

                    Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                    Heb ook een Samsung uit de 8000 reeks > heel fijn pixels (?)
                    1920x1080 zoals alle HD TVs..

                    Interessante lectuur over smart TVs
                    .


                    Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                    Smart TV stelt ook niks of bijna niks voor tenzij je graag naar YT kijkt.
                    Netflix?
                    bye, Maurice
                    https://on4bam.com/
                    Nikon D7500

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nieuwe TV

                      Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                      1920x1080 zoals alle HD TVs..

                      Interessante lectuur over smart TVs
                      .




                      Netflix?
                      Daarom heb ik spijt...
                      """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                      George Orwell

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nieuwe TV

                        Oorspronkelijk geplaatst door mir Bekijk bericht
                        Qua beeld zijn zowel de samsung 8000 reeks als de philips 8000 reeks perfect.
                        Wij hebben een 40 inch Full HD LED van Philips uit de 7000 serie, ook met Ambilight, ook heel tevreden van. Smart gedeelte is bij Philips inderdaad niet zo super. Ambilight is wel gaaf...
                        Panasonic Lumix FZ2000

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nieuwe TV

                          Smart TV hoeft voor mij niet persé, ik kan nog altijd mijn Chromecast verbinden.
                          Ik wil wel genoeg connectiviteit (USB en zo) om al eens foto's of eigen video's via een stick te kunnen bekijken. Nu heb ik enkel HDMI op de TV.
                          Zijn er TV's met ingebouwde DVD of Blue-Ray lezer (en betaalbaar) ?
                          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nieuwe TV

                            Ik heb hier nu al een paar jaar een full-HD Philips led tv, dat is geen "slimme" tv, maar dat heb ik ook niet nodig, de computer staat in dezelfde kamer.
                            Persoonlijk zou ik ook geen dure tv kopen, rond de 500 euro is voor mij al voldoende.

                            Het zal nog wel een hele tijd duren voor de 4K tot in de woonkamer doorsturen, ik heb in een winkel al wel een demo gezien, en dat ziet er heel goed uit.
                            Maar veel verder dan die demo zal je de eerste jaren nog niet komen.

                            Het geluid, dat is een andere zaak, meestal is dat even "plat" als de tv zelf, hoe platter de tv, hoe moeilijker om er een mooi geluid uit te krijgen.
                            Vooral de lage tonen zijn een probleem, daarvoor is een voldoende grote klankkast nodig (en daarvoor is er geen plaats in een platte tv).
                            Hier is de tv ook nog aan de muziekinstallatie gekoppeld, en dat werkt heel goed.
                            Voor de meeste uitzendingen gebruik ik wel de luidsprekertjes van de tv zelf, voor films zet ik de versterker gewoonlijk wel aan.
                            http://barthuysmans.smugmug.com/
                            BD0338BE

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nieuwe TV

                              Voor de meeste uitzendingen gebruik ik wel de luidsprekertjes van de tv zelf, voor films zet ik de versterker gewoonlijk wel aan.
                              Zo gaat dat hier ook
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

                              Comment

                              Working...
                              X