Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

CF kaart 7d mk ii

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • CF kaart 7d mk ii

    Hallo Hallo,

    Sinds gister mijn 7d mkii binnen gekomen! wat een camera!
    hopelijk deze week verder testen op de tennis/voetbal.

    Nu mijn vraag. Welk type CF kaart zal ik er bij halen?
    Last edited by floris.1995; 7 november 2014, 13:25.
    Canon EOS 7D mk ii - 100mm 2.8 IS - 70-200 2.8 IS mk II - Tamron SP 24-70 F2.8

  • #2
    Re: CF kaart 7d mk ii

    Ik kocht de mijne altijd hier

    Ideal for digital cameras, we have a wide range of the best, fastest compact flash cards from Lexar, Transcend, Sandisk & Kingston


    Zo te zien hoeft een snelle kaart niet veel meer te kosten.
    Bovendien heeft de camera, zoals de huidige 7D, een grote buffer voor fotos.
    Je moet de ontspanknop toch af en toe loslaten .

    Voor video weet ik het niet.

    Veel plezier met je camera en benieuwd naar je eerste fotos.

    Comment


    • #3
      Re: CF kaart 7d mk ii

      mijn laatste kwamen via bax-shop.
      heb daar toen 2x 32 gig gekocht.
      de kans dat er in de toekomst te koop te kopen staan van deze kaarten, is reeël omdat ik ze amper nog gebruik
      Website: http://www.svisimaging.be

      Comment


      • #4
        Re: CF kaart 7d mk ii

        De laatste CF kaartjes die ik gekocht heb, die heb ik besteld bij http://www.memorystunter.nl/index.html .
        Ik gebruik al vele jaren Sandisk geheugenkaartjes, en tot nu toe heb ik er nog nooit problemen mee gehad.
        Alleen in de 5D MKIII zit een Lexar Professional "1000x" kaartje (dat heb ik er bij gekregen), en dat werkt ook nog steeds perfect (er zit ook een SD kaartje van den Aldi in, maar dat wordt niet zoveel gebruikt).

        Zolang je niet de traagste kaartjes koopt zullen ze wel voldoen voor de 7D MKII, maar als het kaartje sneller is, dan zal de interne buffer ook altijd sneller weggeschreven zijn op het kaartje.
        En als je een heel snelle kaartlezer gebruikt, dan kan je ook verschil merken tussen een sneller en een trager kaartje.
        Als je wil filmen met de 7D MKII, dan zal het kaartje moeten voldoen aan de eisen die gesteld worden door Canon (dat kan je terugvinden in de handleiding).
        Met een te traag kaartje weigert de camera te filmen in de hoogst mogelijke resolutie.

        Welke opslagcapaciteit je nodig hebt, dat moet je zelf bepalen, met één kaartje dat zeker genoeg foto's en film kan opslaan kom je minder snel in de problemen dan met 2 kaartjes die samen dezelfde capaciteit hebben.
        Dan moet je geen kaartjes wisselen op "spannende momenten", daarom heb ik liefst wat overschot.

        Als je in RAW fotografeert dan zal je kaartjes met een grotere opslagcapaciteit nodig hebben dan wanneer je alleen maar in jpeg werkt.
        Voor film heb je ook veel opslagcapaciteit nodig.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: CF kaart 7d mk ii

          Bedankt voor de reacties! Ik ga waarschijnlijk een lexar 16gb 800x bestellen. Moet genoeg zijn voorlopig
          Na het weekend hoop ik wat foto's te kunnen posten van wat indoor tennis
          Last edited by floris.1995; 7 november 2014, 19:52.
          Canon EOS 7D mk ii - 100mm 2.8 IS - 70-200 2.8 IS mk II - Tamron SP 24-70 F2.8

          Comment

          Working...
          X