Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fotografie onder carport.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fotografie onder carport.

    Zelf heb ik geen plaats voor een fotostudio, dus rees bij mij de gedachte om min carport hiervoor te gaan gebruiken. Ik zou dan rollen achtergrond beschermd ophangen, zodat er zeker geen vocht aan komt, wanneer niet gebruikt.

    Nu is dergelijk materiaal natuurlijk niet gemaakt om buiten te hangen, maar mits bescherming en alleen gebruik bij goed weer zou dit realiseerbaar zijn? Een systeem met statieven vraagt ook veel plaats wanneer je ze wegbergt, dus dat liever niet.

    Ik zou graag een studiotje maken, maar door plaatsgebrek moet ik wat anders uitvinden, wat denken jullie?

    Ik kan de rollen zodanig bevestigen dat ze zeker geen regenwater krijgen.

    Laat maar jullie idee.

    M V G

    Eugène.
    BD1766BE

  • #2
    Re: Fotografie onder carport.

    haha... veel zotter moet het niet worden :-) Wat ga je doen als het koud is ? Wat ga je doen als er wind is ? Wat ga je doen met uw omgevingslicht ? Wat ga je doen als je een naaktshoot doet ( uw model zal lachen en de buren ook )...
    Uw papier zal na 14 dagen op de grond liggen door het vocht die het absorbeert. En als je het op een ijzeren buis oprolt ( omdat die karton buis het begeven heeft ) komen er wolken in uw papier van het vocht. Zet dat maar snel uit uw hoofd !
    Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

    Comment


    • #3
      Re: Fotografie onder carport.

      Oorspronkelijk geplaatst door Droopie007 Bekijk bericht
      Zelf heb ik geen plaats voor een fotostudio, dus rees bij mij de gedachte om min carport hiervoor te gaan gebruiken....

      Ik zou graag een studiotje maken, maar door plaatsgebrek moet ik wat anders uitvinden, wat denken jullie?
      Laat maar jullie idee.
      gewoon dichttimmeren die handel.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Fotografie onder carport.

        Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens Bekijk bericht
        haha... veel zotter moet het niet worden :-) Wat ga je doen als het koud is ? Wat ga je doen als er wind is ? Wat ga je doen met uw omgevingslicht ? Wat ga je doen als je een naaktshoot doet ( uw model zal lachen en de buren ook )...
        Uw papier zal na 14 dagen op de grond liggen door het vocht die het absorbeert. En als je het op een ijzeren buis oprolt ( omdat die karton buis het begeven heeft ) komen er wolken in uw papier van het vocht. Zet dat maar snel uit uw hoofd !
        Was niet kompleet in mijn uitleg:

        bedoeling is dit op momenten te gebruiken bij goed, zacht, windloos en droog weer. (Niet vaak dus in België). Als het regent, winderig of koud is ga ik dat natuurlijk niet gebruiken, dat is zeker. En naaktmodellen, dat is zeker de bedoeling niet. Ook gebruik ik altijd speedlights.

        Er bestaan toch vinyl achtergronden en de rollen zouden in een dichte kast inrollen, wanneer niet gebruikt. Weet ook wel dat het niet ideaal is, maar ik heb niet de plaats dit binnen te doen, zelfs mijn garage kan ik niet gebruiken.

        Was effe een los idee...

        M V G.

        Eugène.
        BD1766BE

        Comment


        • #5
          Re: Fotografie onder carport.

          Gewoon leren werken op locatie. Geen achtergrond rollen nodig. Paar speedlights. Stands en je bent vertrokken. Je leert vanzelf wel met je omgeving werken.
          A7 f1.4 fuji F2 & F1.4

          Comment


          • #6
            Re: Fotografie onder carport.

            Oorspronkelijk geplaatst door unalom Bekijk bericht
            Gewoon leren werken op locatie. Geen achtergrond rollen nodig. Paar speedlights. Stands en je bent vertrokken. Je leert vanzelf wel met je omgeving werken.
            Ja, inderdaad, doe ik al redelijk veel, maar wou toch eens iets anders, zal dit plan maar laten varen zeker?

            M V G.

            Eugène.
            BD1766BE

            Comment


            • #7
              Re: Fotografie onder carport.

              Gewoon thuis in de living: tafel en stoelen aan de kant, achtergrondrol tussen twee stands en je kan beginnen.
              Enkel zorgen dat alles weer is opgeruimd en op zijn plaats staat tegen dat madam terug thuis komt
              www.bigducksix.be

              Comment

              Working...
              X