Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kent iemand dit ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kent iemand dit ?



    Hier een weekendje geboekt. Ervaringen ?
    Leeft en LAAT LEVEN !

  • #2
    Re: Kent iemand dit ?

    Ik kijk dan meestal eens op websites zoals http://www.zoover.nl/ en http://www.holidaycheck.nl.


    edit
    Voor de volledigheid :
    http://www.zoover.nl/nederland/limbu...-gerlach/hotel : 8,7 op 10
    http://www.holidaycheck.nl/hotel-rei...hid_97771.html : 5,3 op 6
    Last edited by nabi; 5 november 2014, 18:12.

    Comment


    • #3
      Re: Kent iemand dit ?

      Oorspronkelijk geplaatst door nabi Bekijk bericht
      Bedankt, interessante info.
      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment


      • #4
        Re: Kent iemand dit ?

        Ook niet slecht:
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

        Comment


        • #5
          Re: Kent iemand dit ?

          Neercanne is ook een prachtige omgeving: ik kom er eens per jaar.
          Last edited by Eenbes; 5 november 2014, 23:53.

          Comment


          • #6
            Re: Kent iemand dit ?

            Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
            Ja Theo, dat was mijn eerste resultaat tijdens mijn zoektocht naar info. Maar dat is uiteraard wat subjectief hé.
            Leeft en LAAT LEVEN !

            Comment


            • #7
              Re: Kent iemand dit ?

              Oorspronkelijk geplaatst door Eenbes Bekijk bericht
              Neercanne is ook een prachtige omgeving: ik kom er eens per jaar.
              Ben vele jaren terug eens op weekend geweest in een hotelletje, met trouwens zeer goed restaurant, even voorbij Kasteel Neercanne waarvan ik mij de naam net meer herinner. Ik herinner mij wel nog dat daar een riviertje achter liep, dat volgens wat men mij had gezegd, "de Geul" zou moeten noemen. Het hotel, eveneens klein kasteeltje, bestaat vermoedelijk niet meer.
              De bedoeling is dat wij nu tijdens ons toekomstig verblijf even Maastricht beter willen leren kennen. Er is trouwen een shuttle-dienst die vanuit het kasteel vertrekt en klanten veilig naar Valkenburg of Maastricht brengt. Goed meegenomen dus, maar voor de prijs van een verblijfje aldaar mag dat wel...
              Leeft en LAAT LEVEN !

              Comment


              • #8
                Re: Kent iemand dit ?

                Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                Ben vele jaren terug eens op weekend geweest in een hotelletje, met trouwens zeer goed restaurant, even voorbij Kasteel Neercanne waarvan ik mij de naam net meer herinner. Ik herinner mij wel nog dat daar een riviertje achter liep, dat volgens wat men mij had gezegd, "de Geul" zou moeten noemen. Het hotel, eveneens klein kasteeltje, bestaat vermoedelijk niet meer.
                ...
                misschien deze:

                grt,bouk.
                wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                Comment


                • #9
                  Re: Kent iemand dit ?

                  Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                  Inderdaad, die was het. Bedankt voor de opzoeking. Toch leuke herinnering.
                  Leeft en LAAT LEVEN !

                  Comment


                  • #10
                    Re: Kent iemand dit ?

                    St Gerlach gat je bevallen, tenminste...ik kom er graag en ben er al een keer of tien geweest

                    Comment


                    • #11
                      Re: Kent iemand dit ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door enero Bekijk bericht
                      http://www.chateauhotels.nl/hotels/chateaustgerlach-nl

                      Hier een weekendje geboekt. Ervaringen ?
                      Wij hebben daar vorig jaar het kerstfeestje van het werk gehad, was helemaal in orde
                      Over het algemeen niet snel onder de indruk.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Kent iemand dit ?

                        Of je nu naar Chateau Neercanne of naar Sint Gerlach gaat kwalitatief maakt dat niets uit, beiden zijn tophotels met ook topprijzen.
                        Ook als je naar de omgeving kijkt zal de keus alleen maar moeilijker worden, bij Neercanne zit je zo in de grotten van de St.Pietersberg.
                        Sint Gerlach ligt ook in een schitterende omgeving - het Geuldal - een van mijn favoriete wandelgebieden, bij beide locatie's is het een prachtnatuur.
                        Ze liggen denk ik alle twee even ver van het centrum van Maastricht af.
                        Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
                        Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

                        Comment


                        • #13
                          Re: Kent iemand dit ?

                          Ziet er dus belovend uit. Heb even de wijnkaart, restaurantkaart en menu's bekeken en dat zit ook goed. Goed dat men in Nederland dan toch ook de Franse gastronomie goed onder knie heeft. Dit was ooit (jaren terug) niet het geval, maar nu zijn er een aantal koks die de "klassieke" Franse keuken goed onder de knie hebben.
                          Wat keuken betreft wil ik hier nog een persoonlijke noot kwijt. Na vele jaren van gastronomische evaringen zijn wij, mijn vrouw en ik, helemaal niet meer weg van het gedoe van schuimpjes, zalfjes, lijntjes, 'toefkes' en nog andere veel betekenende (wat de inhoud betreft dan) namen die een mens meestal met honger van tafel laat gaan. Er is uiteraard een verschil tussen proeven en eten. Dus even goed en ook fijn gaan eten is voor ons heden ten dage meer dan welkom. Vele van die vernieuwers, en dit is volgens mij een antwoord op de fusion-keuken die tegenwoordig zo goed als verdwenen is, hebben tegenwoordig een gans leger personeel nodig in de keuken om de minuscule stukjes ingrediënt met pincetjes netjes op hun plaats te leggen om er een soort pseudo schilderij van te maken. Het oog mag ook wat, inderdaad..., maar wat mij betreft ga ik toch nog altijd "vooral" aan tafel om te eten, zelf op restaurant, en dat dan ook in de meest letterlijke zin van het woord.
                          Een paar weken terug was ik op zoek naar een restaurant waar men nog de klassieke Franse keuken maakt in de streek van Kortrijk. Ik heb er helaas geen gevonden. Wij zijn dan uitgekomen ergens tussen Kortrijk en Oudenaarde op de boerenbuiten, zoals men dat daar noemt. De gastvrouw wist ons te vertellen dat zij steevast blijven vasthouden aan hun klassieke keuken. Het was er ook aan te zien, want het publiek was ook aan de wat oudere kant. Dit om maar te zeggen dat hoe ouder men wordt, hoe meer men dat "zalfjes gedoe" de rug toekeert. De dame vertelde ons eveneens dat je tegenwoordig ook in Londen nog eten op je bord ziet. Dat was er ooit ook anders, maar dan wat de wijze van koken betreft. Het wordt dus voor ons, klassieke eters, tegenwoordig niet meer makkelijk om aan ons trekken te komen...
                          Leeft en LAAT LEVEN !

                          Comment


                          • #14
                            Re: Kent iemand dit ?

                            Neercanne is alleen restaurant; st Gerlach hotel plus restaurant(s)


                            John

                            Comment


                            • #15
                              Re: Kent iemand dit ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door JohnMoeleker Bekijk bericht
                              Neercanne is alleen restaurant; st Gerlach hotel plus restaurant(s)


                              John
                              Het is naar St. Gerlach dat wij gaan.
                              Leeft en LAAT LEVEN !

                              Comment

                              Working...
                              X