Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Game PC

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Game PC

    Heb een oudere desktop PC met Intel Core2Quad processor, 8Gb RAM en een nVidia GTX9800 kaart met 512 Mb, waar ik dual-boot met Win8 en Linux.
    Nu begint die heel onstabiel gedrag te vertonen, gewoon blokkeren, soms paar keer moeten rebooten om beeld op het display te krijgen, enz…
    Waarschijnlijk is er een probleem met het moederbord of de videokaart.

    Nu ga ik daar geen kosten aan doen (heb die geërfd van m'n schoonpa toen hij begin dit jaar m'n iMac van mij kocht) en heb er sindsdien vooral met Linux op geëxperimenteerd.
    Ik wou een Xbox 360 kopen maar eigenlijk zijn de meeste games die ik op de xbox wou spelen ook op de PC verkrijgbaar. En die draaien allemaal nog redelijk vlot op deze pc, tot alles vastloopt natuurlijk.

    Een echte ultimate gaming PC zoek ik niet, en ik ga trouwens ook geen 1500 à 2000 euro ervoor uitgeven, maar mag toch wel een krachtige machine zijn, snel genoeg om de nieuwste games vlot te spelen op Full HD (heb een 21 inch display van 1920x1080).

    Heb geen ervaring met gaming-PC's (ben er toch een tijdje uit geweest ), dus mijn vragen gaan vooral naar Corei5 of i7, en welke videokaart.

    En, een vereiste : de PC moet absoluut 100% Linux compatibel zijn, dus moederbord en processor Intel, en videokaart van nVidia.
    Natuurlijk, zoveel mogelijk kracht voor zo weinig mogelijk geld…
    En tot slot : laten bouwen of gewoon een merk ?
    Panasonic Lumix FZ2000

  • #2
    Re: Game PC

    Als je geen 1500€ wil uitgeven, begin je er beter niet aan...
    De snelste grafische kaart die vandaag betaalbaar is, is een GTX 970 kost een 340€ (de snelle variant meer dan 600€ (de 980)). Een beetje processor zit vlotjes aan 250€ (en eigenlijk MOET je een dergelijk ding een i7 geven). Een i7-4790K een 320 €, Moederbord een 130€, geheugen (16GB) 150€.
    Dus we zitten aan 940€ en dan heb je nog geen voeding, kast, harde schijven, SSD, windows, ...

    Je kan er wel geraken met 1000€, maar dan moet je zoveel compromissen maken dat je over 1 jaar terug een andere mag kopen...

    Een games-PC is zowat het duurste type PC. Ik ken er 1 duurder : de grafische werkstations. Daar moet je niet verschieten als 1 ding 5 - 10.000€ kost, zonder BTW...
    Groeten,

    Polleke

    Comment


    • #3
      Re: Game PC



      Jan

      Comment


      • #4
        Re: Game PC

        Men zei me altijd dat Mac's duur waren...

        Enfin, eveneens bedankt voor de link, maar da's me toch te prijzig. Laat ik het zo stellen : ik ben al tevreden als de nieuwe PC m'n huidige games een stuk beter draait dan mijn Core2quad.
        Laten we het houden bij een i5 (dual of quad core) en een goede videokaart (dus zeker 1,5 keer beter dan m'n huidige 9800GTX)...
        'k Heb nu bvb. met die Core2quad en nvidia9800 min of meer de minimumvereisten voor de nieuwste Tomb Raider en Bioshock Infinite. Ik zoek dus eigenlijk een PC die deze games met full detail in Full HD kan spelen. Zijn beide games van vorig jaar, dus je zal toch geen PC van meer dan 1000 euro nodig hebben om dat vlotjes te draaien...
        Panasonic Lumix FZ2000

        Comment


        • #5
          Re: Game PC

          Comment


          • #6
            Re: Game PC

            En als ik dan beslis om dat bedrag te spenderen, ga ik liever naar een fysieke winkel. Toch bedankt voor de link.
            Als iemand een goeie winkel kan aanbevelen...

            Oh ja, ben 15 jaar verwend geweest met Apple, dus het toestel moet zo goed als geruisloos zijn (die Core2quad maakt meer lawaai dan onze grasmachine)...
            Panasonic Lumix FZ2000

            Comment


            • #7
              Re: Game PC

              Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
              Als je geen 1500€ wil uitgeven, begin je er beter niet aan...
              De snelste grafische kaart die vandaag betaalbaar is, is een GTX 970 kost een 340€ (de snelle variant meer dan 600€ (de 980)). Een beetje processor zit vlotjes aan 250€ (en eigenlijk MOET je een dergelijk ding een i7 geven). Een i7-4790K een 320 €, Moederbord een 130€, geheugen (16GB) 150€.
              Dus we zitten aan 940€ en dan heb je nog geen voeding, kast, harde schijven, SSD, windows, ...

              Je kan er wel geraken met 1000€, maar dan moet je zoveel compromissen maken dat je over 1 jaar terug een andere mag kopen...

              Een games-PC is zowat het duurste type PC. Ik ken er 1 duurder : de grafische werkstations. Daar moet je niet verschieten als 1 ding 5 - 10.000€ kost, zonder BTW...

              En de standaard koeler is geen knijt waard.
              Voor een goede 3000 euro heb je al een ferm beest.
              Moet de details opzoeken; ben er zondag nog mee bezig geweest.
              De basis was een mb van Asrock en een AMD black edition.
              Deze pc kon ook vlot gamen op hoge resoluties.

              Hier een paar voorbeelden:
              Overzicht van de PC Advies systemen die de redactie van Hardware Info samenstelt. Hier vind je welke hardwarecomponenten je het best kunt kiezen voor computers met diverse gebruiksdoelen.
              Last edited by theokus; 5 november 2014, 16:35.
              Ubi bene, ibi patria.
              BD0388BE
              Een website

              Comment


              • #8
                Re: Game PC

                Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                Men zei me altijd dat Mac's duur waren...

                Enfin, eveneens bedankt voor de link, maar da's me toch te prijzig. Laat ik het zo stellen : ik ben al tevreden als de nieuwe PC m'n huidige games een stuk beter draait dan mijn Core2quad.
                Laten we het houden bij een i5 (dual of quad core) en een goede videokaart (dus zeker 1,5 keer beter dan m'n huidige 9800GTX)...
                'k Heb nu bvb. met die Core2quad en nvidia9800 min of meer de minimumvereisten voor de nieuwste Tomb Raider en Bioshock Infinite. Ik zoek dus eigenlijk een PC die deze games met full detail in Full HD kan spelen. Zijn beide games van vorig jaar, dus je zal toch geen PC van meer dan 1000 euro nodig hebben om dat vlotjes te draaien...
                Een mac bestaat zelfs niet in een uitvoering die meekan met een echte game-PC, maar is toch een stuk duurder...

                Maar voor de rest verwachten dat je zoiets goedkoop zal vinden... Het is altijd een compromis.
                Eerst heb je het trouwens over de nieuwste games, en dan is het plots goed met games van vorig jaar... (die beide games dateren trouwens van maart 2013, dus dat begint naar de 2 jaar te neigen : in die tijd zijn er al 2 generaties grafische kaarten geweest...).

                Voor benchmarks kan je eens kijken naar de passmark website : Mijn GTX 670 haalt daar 5380, een GTX 970 : 8110, een GTX 980 : 9769.
                Jou 9800 : 905...

                Op die minder dan 2 jaar tijd zijn grafische kaarten dus bijna 2 keer zo snel geworden. De prijs van die 670 was iets hoger dan van een 970...
                Last edited by polleke_cgc; 6 november 2014, 11:32.
                Groeten,

                Polleke

                Comment


                • #9
                  Re: Game PC

                  Ja is een compromis, maar als je dan de prijs bekijkt van een uit de kluiten gewassen gaming pc, dan is zelfs een x-box one een koopje, laat staan een 360...
                  Panasonic Lumix FZ2000

                  Comment


                  • #10
                    Re: Game PC

                    Als je er enkel spelletjes wil mee spelen, dan koop je inderdaad beter een X-box... Wel rekening mee houden dat de spelletjes daarvoor meestal wel wat duurder zijn dan voor PC.
                    Groeten,

                    Polleke

                    Comment


                    • #11
                      Re: Game PC

                      Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                      Ja is een compromis, maar als je dan de prijs bekijkt van een uit de kluiten gewassen gaming pc, dan is zelfs een x-box one een koopje, laat staan een 360...
                      Dus je KENT een X-Box en een 360
                      Doe eens een onderzoekje en kijk daarbij vooral naar het geluid (lawijd, noise ed.) (met jouw oren )
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #12
                        Re: Game PC

                        Deze ?


                        Met Gforce GTX760Ti 2Gb DDR5...
                        Te doen ?
                        Panasonic Lumix FZ2000

                        Comment


                        • #13
                          Re: Game PC

                          Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                          Zoeken naar reviews he.
                          Zoeken via Youtube.
                          Lees reacties op de site van Dell.
                          Maakt die lawaai?
                          Heb geen idee...
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

                          Comment


                          • #14
                            Re: Game PC

                            Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                            Zoeken naar reviews he.
                            Zoeken via Youtube.
                            Lees reacties op de site van Dell.
                            Maakt die lawaai?
                            Heb geen idee...
                            Stil is hij wel, maar videokaart goed genoeg ? Er zijn zoveel tests op kweetnie hoeveel resoluties... de grafieken komen m'n oren uit...
                            Panasonic Lumix FZ2000

                            Comment


                            • #15
                              Re: Game PC

                              Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                              Stil is hij wel, maar videokaart goed genoeg ? Er zijn zoveel tests op kweetnie hoeveel resoluties... de grafieken komen m'n oren uit...
                              Hahaha
                              Zal wel zijn, waarom denk je dat ik jou aan 't werk zet
                              Ben zo al weeeeken bezig....

                              Toch nog efffe zoeken qua lawaai dat dit kaart maakt.

                              Voor de rest een goed machien

                              Ben nu bezig met de Shuttle XH97V.
                              Componenten zoeken die goed zijn, een heel werkje.
                              Last edited by theokus; 6 november 2014, 21:26.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

                              Comment

                              Working...
                              X