Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Glamour met Ifa

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Glamour met Ifa

    Gisteren voor de eerste keer een fotoshoot gedaan met een professioneel model (Ifa Brand)
    Zelf ben ik best tevreden met het resultaat, wat vinden jullie?



    Dieter

  • #2
    Re: Glamour met Ifa

    Goede opzet Dieter, compositie en uitstraling is passend . Maar ik heb toch twee kleine observaties.
    In de eerste plaats mis ik de scherpte op de ogen, ik heb eerder de indruk dat die op pull /arm links (kijker) ligt, en ten tweede vind ik dat de licht inval ietsje anders kon. Ik heb het niet over het harde licht dat hier werd gebruik. Dat kan best en werkt ook wel bij deze plaat. Maar de slagschaduw van de neus vind ik minder flatterend. Wel veroorzaakt deze een extreem rembrand licht effect op de bovenwang, maar dat is eerder toeval . Verder knap werk.
    Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

    Comment


    • #3
      Re: Glamour met Ifa

      leuk shot van een bekend model.
      vind door deze pose haar bovenbeen er wat te fors uitkomen.
      PS:
      had ze chocolaatjes voor je meegenomen.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Glamour met Ifa

        Bedankt voor de input.
        wat de scherpte betreft heb ik hier inderdaad ook die indruk (hoewel ik me meen te herinneren dat de ogen wel netjes scherp waren toen ik de nabewerking deed) maar misschien lijkt de pull scherper dankzij het contrast van het gebreide materiaal? ga het vanavond nog eens nakijken.
        Wat het licht betreft, het was wel degelijk mijn bedoeling om een 'aflijning' te krijgen tussen de linker en rechterkant van haar gezicht, en heb het licht iets verzet om het oog in het donkere deel toch wat licht mee te geven en zo dat rembrand effect te krijgen. Zeker met zulk hard licht zijn er zoiso harde schaduwen, wat ook de bedoeling is, en dan is het zoeken waar je die het liefst hebt.
        Hoe zou jij het eventueel gedaan hebben om die slagschaduw te verminderen/vermijden?
        Ga er volgende keer toch wat meer mee spelen en proberen dan :-)

        Oorspronkelijk geplaatst door flashsplash Bekijk bericht
        Goede opzet Dieter, compositie en uitstraling is passend . Maar ik heb toch twee kleine observaties.
        In de eerste plaats mis ik de scherpte op de ogen, ik heb eerder de indruk dat die op pull /arm links (kijker) ligt, en ten tweede vind ik dat de licht inval ietsje anders kon. Ik heb het niet over het harde licht dat hier werd gebruik. Dat kan best en werkt ook wel bij deze plaat. Maar de slagschaduw van de neus vind ik minder flatterend. Wel veroorzaakt deze een extreem rembrand licht effect op de bovenwang, maar dat is eerder toeval . Verder knap werk.
        Last edited by Dieter.C; 5 november 2014, 09:19.

        Comment


        • #5
          Re: Glamour met Ifa

          Bedankt, spijtig genoeg geen chocolade neen :-)
          Het was de bedoeling om haar bovenbeen er zo te doen uitkomen, met die kousen. Het ziet eruit als een normaal bovenbeen van een mooie slanke dame, zeker niet té fors naar mijn mening.
          (Foto is genomen op 200mm dus is zeker geen breedhoek effect of zoiets.)

          Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
          leuk shot van een bekend model.
          vind door deze pose haar bovenbeen er wat te fors uitkomen.
          PS:
          had ze chocolaatjes voor je meegenomen.
          grt,bouk.

          Comment

          Working...
          X