Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flitsers/Filters/Converters ...Algemene(?) vragen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Flitsers/Filters/Converters ...Algemene(?) vragen

    Hey,

    Flitsers
    aangezien de winter op komst is ben ik op zoek naar een flitser... Zelf heb ik weinig of geen ervaring met flitsen dus vele termen zoals TTL zijn nieuw en ongekend... Ik heb gelezen dat een SB900 nogal veel te maken heeft met oververhitting en dat dit bij de SB910 eigenlijk nog niet is opgelost maar evt wel te verhelpen valt met een externe batterijpack?
    Ik heb de flits vooral nodig voor rally/sport-fotografie dus afstand is wel belangrijk, maar aangezien er gemiddeld pas elke minuut een wagen komt, vraag ik mij af of de oververhitting een probleem zou vormen...? In elk geval gebruik ik de camera en allicht dus in de toekomst ook de flits... De batterijpack blijft dus ook een belangrijke vraag ...

    Daarnaast is er iets waar ik graag wat duidelijkheid over wil maar geen idee of iemand daar met zekerheid duidelijkheid kan over geven. Ik vraag mij af of ik door een rallywagen op de neus met flits te fotograferen de piloot kan hinderen? Zelf ken ik een piloot maar hij rijdt momenteel met kleinere wagens dus de meeste fotografen zijn tegen dan al weg... Wel is zijn idee dat de lichten van de rallywagens zo sterk zijn dat het flitslicht geen probleem kan geven. In elk geval komt er binnenkort een rally aan waar mijn kameraad meerijdt en daar zullen we het allicht testen, niet tegenstaande dat zijn lichten bijlange zo sterk niet zijn... Dus we zien dan wel weer :P


    Filters
    Bij filters zit ik dikwijls met problemen, namelijk dat de lichten van de wagens "dubbel" op mijn foto terechtkomen, ik heb intussen al verschillende merken van filters geprobeerd maar niks helpt... Uiteindelijk heb ik de tip gekregen om filters van Nikon zelf te gaan kopen, uiteindelijk kosten die 150 euro (dacht ik?) maar ergens zou ik wel wat zekerheid willen dat het hiermee dan wel zou lukken...?
    En in het geval deze zouden verbetering geven, enig idee waar ik deze kan kopen?

    Het probleem dat ik bedoel zijn de lichten die op de piloot te zien zijn, was geflitst met mijn cameraflitser dus... )

    Converters
    Over converters vroeg ik mij af of er echt zoveel afwijking op zit dat je het echt op de foto kan zien? Dan vraag ik mij ook af of het in sommige gevallen uberhaupt wel merkbaar is? Op zich denk ik bij sporten dat het centrale deel toch het belangrijkst is en er aan de achtergrond weinig aandacht wordt besteed?
    Zelf heb ik een TCII-17, in combinatie met een Nikon D800 & 70-200 2.8. Op zich was de camera + lens al een serieuze investering dus een extra lens zie ik minder zitten, ook op rally's kan je alles verwachten en een tweede lens zie ik eigenlijk niet echt zitten (aangezien de 70-200 van zoom 70% van de tijd eigenlijk wel genoeg is, of zelfs net niet teveel...).... Of... Zie ik opties over het hoofd? ;o



    Alvast bedankt voor de reacties/hulp!
    Evt commentaar en tips op de laatste foto zijn zeker welkom! De eerste ook... Maar daar zou een goeie flits allicht al veel doen...?
Working...
X