Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Het laatste licht van oktober

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Het laatste licht van oktober

    Vrijdagavond na het werk eens langs het Vinne in Zoutleeuw geweest. Dit is de laatste foto gemaakt wanneer de zon al een half uurtje onder was, de lucht was prachtig, ik zag dat klein boomstronkje met tak en gebruikte dit als voorgrond, achteraf tijdens het verwerken viel wel op dat de rest in het water nogal rommelig toonde. Ik had twee keuzes: portret of serieus wat van de onderkant eraf. Ik vind de portret crop het beste.


    Technisch: Merge via Photomatix naar een 32bit tiff, Lightroom aanpassingen, kleine aanpassingen in Photoshop met luminosity masks (vooral aan de kleuren wat gewerkt)

    Basis belichting: 1/15 f8 iso 200 34mm FF
    Portfolio -=- Facebook pagina -=- Flickr -=- 500px

  • #2
    Re: Het laatste licht van oktober

    Het lijkt wel een foto uit 14-18 toen alles onder water stond en de rest verwijst naar de chaos. Ik zou deze dus als thema foto presenteren
    Kunst is genieten - genieten is een kunst !

    Comment


    • #3
      Re: Het laatste licht van oktober

      Mooie lucht inderdaad en het gebrek aan detail in de donkere delen stoort me niet (profielen) maar zoals je zelf al aangaf is de het meer zelf jammer genoeg rommelig wat de sereniteit van het moment wel ondergraaft.
      D750 / D7000 - Nikon 16-35 f4 - Nikon 50D f1.4 - Tokina 11-16 f2.8 - Nikon 180D - Nikon 105 f2.8 Macro
      500px FaceBook

      Comment


      • #4
        Re: Het laatste licht van oktober

        mooi maar zou de landscape uitvoering wel willen zien.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Het laatste licht van oktober

          Mooie lucht inderdaad
          De rest vind ik eigenlijk een beetje rommelig, weinig aan te doen uiteraard

          grts
          Sieg
          Voor meer foto's ; www.sieg.be

          Comment


          • #6
            Re: Het laatste licht van oktober

            Je geeft het zelf al aan...Tikkeltje druk door de rommel...Maar dan wel goed dat je de voorgrond dan zo donker hebt gehouden....Licht en de mooie kleuren wel erg mooi..
            Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
            MIJN WEBSITE

            Comment


            • #7
              Re: Het laatste licht van oktober

              In ieder geval prachtige kleuren
              Rommelig, alleen maar silhouetten bijna te zien, en horizon bijna in het midden.
              En toch............. heb ik er langer naar gekeken dan de gemiddelde foto. Ik hoop dat je begrijpt dat het een groter compliment is dan een
              Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

              Vriendelijke groeten, Johan

              Comment


              • #8
                Re: Het laatste licht van oktober

                Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
                In ieder geval prachtige kleuren
                Rommelig, alleen maar silhouetten bijna te zien, en horizon bijna in het midden.
                En toch............. heb ik er langer naar gekeken dan de gemiddelde foto. Ik hoop dat je begrijpt dat het een groter compliment is dan een
                Bedankt Ik vind ze zelf ook goed, maar de originele is te rommelig, deze crop is naar mijn zin Ik had het vooral zelf niet direct gezien op de locatie zelf...

                En voor bouk (en iedereen die geinteresseerd is) de originele versie:
                http://i1293.photobucket.com/albums/...psbf339c4c.jpg

                en een mogelijke andere crop:
                http://i1293.photobucket.com/albums/...psc01079e6.jpg

                En nu inpakken voor 5 dagen London , weet niet of ik tijd ga vinden om het forum te volgen
                Portfolio -=- Facebook pagina -=- Flickr -=- 500px

                Comment

                Working...
                X