Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Flitsen of toch niet?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Flitsen of toch niet?

    Hallo.
    Ik krijg zaterdag de kans om foto's te gaan trekken van een kickboks wedstrijd in een sporthal.
    Wat neem ik mee, mijn Nikon D7100, de nikon 70-200mm vrII, mijn 50mm 1.8 D en mijn Nikon sb900.
    Nu is mijn vraag zijn die Lensen ideaal voor daar en mag ik daar flitsen of hebben ze dat liever van niet?
    Mijn gevoel zegt niet flitsen.
    Hoe stel je mijn camera in, iso omhoog zeker om en diafragma open?

    Grts S.

  • #2
    Re: Flitsen of toch niet?

    Of je daar al dan niet mag flitsen weet ik niet. Maar ik zou persoonlijk denken van niet. Ik zou het als kickboxer toch niet appreciëren
    Mijn ervaring met sporten (vooral zaalvoetbal hier) is Shutter priority kiezen zodat je de actie mooi kan bevriezen (tenzij je dat net niet wilt doen natuurlijk) en ISO naar omhoog tot de aanvaardbare hoeveelheid ruis. Diafragma open maar denk aan je scherptediepte. Als je echt tegen de limiet aanzit kan je mss nog een beetje onderbelichten en achteraf corrigeren.
    Dat zijn mijn ervaringen maar werk met een D5100 en een 55-200mm kitlens , dus niet echt geschikt voor sport

    Comment


    • #3
      Re: Flitsen of toch niet?

      Oorspronkelijk geplaatst door shooter1970 Bekijk bericht
      Hallo.
      Ik krijg zaterdag de kans om foto's te gaan trekken van een kickboks wedstrijd in een sporthal.
      Wat neem ik mee, mijn Nikon D7100, de nikon 70-200mm vrII, mijn 50mm 1.8 D en mijn Nikon sb900.
      Nu is mijn vraag zijn die Lensen ideaal voor daar en mag ik daar flitsen of hebben ze dat liever van niet?
      Mijn gevoel zegt niet flitsen.
      Hoe stel je mijn camera in, iso omhoog zeker om en diafragma open?

      Grts S.
      2weken geleden heb ik een boksgala gedaan
      het is eerder verboden dan toegestaan bij indoorsporten
      licht gevoelige lenzen en camera met goeie lowlight eigenschappen is vereisend om met hogere ISO je beste vriend wordt
      je positie bij de ring is belangrijker

      Comment

      Working...
      X