Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Geheugenkaart!

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Geheugenkaart!

    Beste,

    Gewoon vraagje! Is het waar dat de kwaliteit van foto's een beetje afneemt als je geheugenkaart (SD kaartje voor spiegelreflex) vol dreigt te geraken? Of is wat men zeg maar een fabeltje :-)

    dank voor jullie advies! :-)

    mvg - Luc

  • #2
    Re: Geheugenkaart!

    Oorspronkelijk geplaatst door Luc D90 Bekijk bericht
    Beste,

    Gewoon vraagje! Is het waar dat de kwaliteit van foto's een beetje afneemt als je geheugenkaart (SD kaartje voor spiegelreflex) vol dreigt te geraken? Of is wat men zeg maar een fabeltje :-)

    dank voor jullie advies! :-)

    mvg - Luc
    Lijkt mij een fabeltje. Enen en nullen blijven enen en nullen
    http://www.smuttynose.nl

    Comment


    • #3
      Re: Geheugenkaart!

      Ik dacht dat toch ook é dat dat er niks mee te maken heeft! Heb dat van iemand opgevangen, daarom ik deze vraag es wou stellen en daar zekerheid wou in hebben!

      Comment


      • #4
        Re: Geheugenkaart!

        Dat is een fabeltje! Zoals hierboven gemeld : "Enen en nullen blijven enen en nullen"
        Als je kaart 'dreigt" vol te raken zal de schrijfsnelheid afnemen. Of die snelheidsverandering sterk waarneembaar is weet ik niet.
        " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

        Comment


        • #5
          Re: Geheugenkaart!

          Ah okee! Dank Olivetti en Skitch om te reageren

          Comment


          • #6
            Re: Geheugenkaart!

            Als je in RAW schiet hou je sowieso alle data bij.
            Als je in JPEG schiet varieert de grootte van je bestand omdat de camera niet weet in welke mate je beeld gecomprimeerd kan worden.

            Het is dus inderdaad een fabeltje. Wat wel kan is dat bepaalde blokken geheugen op je kaart na een aantal keer (x10 000 maal, afhankelijk van type/kwaliteit) niet meer gebruikt kunnen worden (ze gaan nl. stuk). Je kaartje "weet" dit en zal deze blokken niet meer gebruiken dus je kan na verloop van tijd wel capaciteit verliezen, maar ik denk niet dat je dat echt gaat merken.
            Zie hier: http://en.wikipedia.org/wiki/Flash_memory#Memory_wear

            Comment


            • #7
              Re: Geheugenkaart!

              Dank u gertvermeersch

              Comment

              Working...
              X