Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Fields of Hoegaerden (met update)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Fields of Hoegaerden (met update)


    Vlaanderenland.

    Niet zo ver van bij me thuis viel mijn lodderig oog opeens op dit zichtje. Een mensch moet niet altijd ver gaan om op een landschapje te vallen.

    Update:





    Origineel:



    iets grotere versie op Flickr
    Last edited by Iegienie; 2 november 2014, 11:37. Reden: update
    mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

  • #2
    Re: Fields of Hoegaerden

    Meer moet dat niet zijn hé, het landschap begint aan de voordeur.
    Knappe foto.
    Ik zou onderaan een paar centimeters laten vallen, en eventueel wat meer contrast geven.
    Vriendelijke groet, laGrange
    http://lagrange.1x.com
    "You don't take a photograph, you make it" Ansel Adams

    Comment


    • #3
      Re: Fields of Hoegaerden

      als het onderaan geen kasseikes waren dan had ik dat zeker gedaan. maar die kassiekes...

      en een tietske meer contrast had er idd. wel op gemogen. geen slecht idee !
      enige bewerking die ik op de foto gedaan had was de hooglichten er wat uit halen.
      mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

      Comment


      • #4
        Re: Fields of Hoegaerden

        Oorspronkelijk geplaatst door Lagrange Bekijk bericht
        Meer moet dat niet zijn hé, het landschap begint aan de voordeur.
        Knappe foto.
        Ik zou onderaan een paar centimeters laten vallen, en eventueel wat meer contrast geven.
        Helemaal eens.
        Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

        Vriendelijke groeten, Johan

        Comment


        • #5
          Re: Fields of Hoegaerden

          eventjes geprobeerd werk te maken van de suggestie. Ik heb wel niks aan de compositie veranderd, beetje koppig.
          contrast wat verhoogd, schaduwen wat opgetrokken, helderheid een beetje verhoogd.

          Heb al een paar keer geprobeerd om deze foto opnieuw te nemen, maar is niet zo eenvoudig. Het wegje zit in de schaduw, het boompje staat in de zon.
          Maar blijf proberen, als het lukt keert het zichtje wel eens terug op BD. we shall see, later. Misschien als er wat meer herfst in het boompje komt.
          mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

          Comment


          • #6
            Re: Fields of Hoegaerden

            Oorspronkelijk geplaatst door Iegienie Bekijk bericht
            beetje koppig.
            Zo moet het, gewoon volharden in je visie, contrast en zo hebben er wel een betere versie van gemaakt. De eerste was ça va, de update is .
            ...leeg...

            Comment


            • #7
              Re: Fields of Hoegaerden

              Oorspronkelijk geplaatst door Iegienie Bekijk bericht
              als het onderaan geen kasseikes waren dan had ik dat zeker gedaan. maar die kassiekes...
              als ze scherp waren met je eens .
              maar ze zijn niet scherp dus....
              ga voor een crop.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: Fields of Hoegaerden

                Update zit zeer zeker meer muziek in .
                Suggestie : Volgende keer F16, en het scherptepunt wat dichterbij halen.
                Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                Vriendelijke groeten, Johan

                Comment


                • #9
                  Re: Fields of Hoegaerden

                  Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
                  ......
                  Suggestie : Volgende keer F16, en het scherptepunt wat dichterbij halen.
                  blijft er in dit geval een tè trage sluitertijd over. (is hier al een 125ste.)
                  wat weer ten koste gaat van de scherpte en het detail in de lucht.
                  grt,bouk.
                  wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                  http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                  https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                  Comment


                  • #10
                    Re: Fields of Hoegaerden

                    Mooie compositie. Ik zou daar bij verschillend licht, lucht, weersomstandigheden zeker terug gaan!

                    Comment


                    • #11
                      Re: Fields of Hoegaerden

                      leuk, leuk, deze discussie.
                      ik persoonlijk vind eigenlijk dat men op dit onderdeel van het forum soms veel te lief is voor elkaar. Eigenlijk zijn het voor 98% allemaal superfoto's die hier getoond worden, dus zeggen dat het een superfoto is levert niet veel extra wijsheid op. (al geraak ik zelf soms ook niet verder dan toppie toppie, ik weet het). Wat me vooral interesseert is wat er beter kan aan een fotooke. Als het niet beter kan, dan heeft het ook niet veel zin om het hier te posten. Bij deze : shoot, maar uiteraard wel op een fijne manier de commentaar formuleren.

                      kasseikes niet scherp : inderdaad. maar zoals men zegt, dan moet die f waarde omhoog, dus langere sluitertijd, en dan zullen de struikjes weer meer bewegen. Maar wie weet, als het eens niet waait...
                      het idee waar ik nu mee speel is om het statief wat lager te zetten, kasseiks te behouden, maar door het lagere standpunt de baan wat samendrukken. To be continued... once...

                      wachten tot er meer licht is ? Dan is er te veel contrast tussen het lichtere deel en het schaduwgedeelte. Al viel het me wel op dat ik door aan de schuifjes te bewegen in lightroom wel verbazend veel kon corrigeren. Verschoot er een beetje van.
                      mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Fields of Hoegaerden

                        Voor elke probleem een oplossing, dus ook hier (mits in bezit van PS,o.i.d.) : Focus-stacking.
                        Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                        Vriendelijke groeten, Johan

                        Comment


                        • #13
                          Re: Fields of Hoegaerden

                          awel, ja. Dat begin ik hier zo te merken op het forum : hoeveel foto's komen op het forum die één foto zijn, en hoeveel zijn knip en plakwerk op de computer ?

                          Ik vraag me af of er geen apart forum zou moeten zijn voor al die kunstmatige foto's, en eentje voor foto's die maar vanaf één opname vertrekken ?
                          Is daar al eens een debat over geweest ?

                          Ik vergelijk het een beetje met sporters : er zijn er die zich niet doperen, er zijn er die zich doperen ?
                          mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Fields of Hoegaerden

                            Oorspronkelijk geplaatst door Iegienie Bekijk bericht
                            eventjes geprobeerd werk te maken van de suggestie. Ik heb wel niks aan de compositie veranderd, beetje koppig.
                            Zo ken ik je

                            Maar toch de andere hebben gelijk :P Nee echt, ik begrijp wat je zegt, ik ben ook zo ik heb een bepaalde visie in een foto en compositie en dan blijf ik daar meestal ook bij, maar soms hebben andere een compleet andere visie op het beeld omdat zijn niet emotioneel verbonden zijn met het moment dat jij op de ontspanknop hebt gedrukt, daarom zie je je eigen foto's soms anders.

                            Het croppen onderaan is vooral de bedoeling om het onscherpe en rommelige weg te krijgen, het is inderdaad een achteraf bewerking die je beter niet zou moeten doen als de opname anders was. Voor de rest vind ik het wel een sterke en mooie foto.
                            Portfolio -=- Facebook pagina -=- Flickr -=- 500px

                            Comment


                            • #15
                              Re: Fields of Hoegaerden

                              hehe.

                              ik zal jullie tips de volgende keer dat ik er passeer gedenken.
                              mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                              Comment

                              Working...
                              X