Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Beest in pc

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Beest in pc

    Hallo,
    In een pc waar ik nu bezig ben (niet de mijne) zit een beest , als ik Firefox wil openen staat er ipv Google, MyStartSearch .
    Al verwijderd via revo uninstaller met restjes en al . Ik heb CCleaner ook al laten lopen ...... What's next ?
    tis ne ixpee
    update: ook firefox naar een vroeger stadium teruggebracht en nog andere dingen verwijderd zoals : "salus" , "speed it up" en "shop save toolbar",
    "windowsmangerprotect" ...pfffff en diene mystartsearch blijft maar opstarten ipv google ..
    Last edited by toerist; 1 november 2014, 18:11.
    """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
    George Orwell

  • #2
    Re: Beest in pc

    - Malwarebytes
    - http://www.wikihow.com/Remove-Mystart.Incredibar.Com
    - https://support.mozilla.org/nl/kb/we...na-overgenomen

    Comment


    • #3
      Re: Beest in pc

      En als het niet lukt met Mbam, eens ADWcleaner proberen (https://toolslib.net/downloads/viewd...1-adwcleaner/#).
      En uiteraard nadien ook instellen dat je home-pagina van je browser terug www.google.be is...
      Groeten,

      Polleke

      Comment


      • #4
        Re: Beest in pc

        Spybot? http://www.safer-networking.org/

        Comment


        • #5
          Re: Beest in pc

          Bedankt allemaal, geen zin meer vandaag, zal voor morgen zijn , en diene Spybot, is dat geen ding waar ge heel voorzichtig moet mee zijn ? Ik had die vroeger wel in mijn Hitman Pro pakket zitten , maar die start nu niet meer op in Hitman Pro (heel oude versie) ...

          aangepast, "wel" stond verkeerd ..
          Last edited by toerist; 2 november 2014, 11:13.
          """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
          George Orwell

          Comment


          • #6
            Re: Beest in pc

            Gebruik dat af en toe en tot nu toe nooit problemen mee gehad. Laat dat wel niets automatisch doen, enkel zelf opstarten.

            Comment


            • #7
              Re: Beest in pc

              Combofix in combinatie met ADWcleaner (beide van de site van Bleepingcomputer te downloaden) is the way to go ;-)

              Comment


              • #8
                Re: Beest in pc

                Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                En uiteraard nadien ook instellen dat je home-pagina van je browser terug www.google.be is...
                Waarom?
                bye, Maurice
                https://on4bam.com/
                Nikon D7500

                Comment


                • #9
                  Re: Beest in pc

                  Als je het OS op CD hebt zou ik een back-up maken wat voor die de eigenaar belangrijk is, en een verse installatie doen.
                  Wie weet wat daar nog allemaal op gedraaid heeft en er weer afgezwierd is geweest.
                  Wees er maar 200% zeker van dat er nog veel van zal weer te vinden zijn in het register en de HDD.
                  Een verse installatie zal ook het minste werk zijn.
                  Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Beest in pc

                    Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                    Waarom?
                    Omdat dan de opstartpagina terug Google zal zijn, en er nu www.mystartsearch.com zal staan. Die opkuisprogramma's passen dat niet automatisch aan.
                    Ik gebruik voor zo'n zaken al jaren Advanced Uninstaller en Mbam.
                    BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
                    Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

                    Comment


                    • #11
                      Re: Beest in pc

                      Klik met rechtermuis op de snelkoppeling en verwijder alle dingen die niet thuis horen in de EXE file
                      Dus meestal de laatste regel verwijderen en dan pas je Cleaner er op los laten

                      Comment


                      • #12
                        Re: Beest in pc

                        Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
                        Omdat dan de opstartpagina terug Google zal zijn
                        Weer de vraag .. waarom?
                        Wat voor nut heeft het om Google als startpagina te hebben? Er is een zoekvenster in de menubalk naast het URL venster en daar kan je ook instellen wat de default searchengine is.
                        bye, Maurice
                        https://on4bam.com/
                        Nikon D7500

                        Comment


                        • #13
                          Re: Beest in pc

                          Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                          Weer de vraag .. waarom?
                          Wat voor nut heeft het om Google als startpagina te hebben? Er is een zoekvenster in de menubalk naast het URL venster en daar kan je ook instellen wat de default searchengine is.
                          Omdat de TS heeft gesteld dat hij zijn Firefox wil opstarten met als startscherm Google.
                          Hij mag uiteraard ook iets anders instellen, zolang het maar "mystartsearch" niet is .
                          Groeten,

                          Polleke

                          Comment


                          • #14
                            Re: Beest in pc

                            Firefox is opgelost ( afgezwierd en terug opgezet, heb wel een kopij van mijn favorieten gemaakt).
                            Zit nu nog in IE , en als ik die verwijder krijg ik gewoon een vroegere versie , en ja ik heb spybot laten draaien en de rode bakjes verwijderd.
                            Kan ik IE volledig verwijderen en terug opzetten ?
                            """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                            George Orwell

                            Comment


                            • #15
                              Re: Beest in pc

                              Oorspronkelijk geplaatst door Bompie Bekijk bericht
                              Klik met rechtermuis op de snelkoppeling en verwijder alle dingen die niet thuis horen in de EXE file
                              Dus meestal de laatste regel verwijderen en dan pas je Cleaner er op los laten
                              Rechts klikken en dan ? (stap voor stap aub ) maar dan voor IE
                              """Hoe verder een samenleving van de waarheid afdrijft, hoe meer ze de mensen die haar spreken zal verachten"""
                              George Orwell

                              Comment

                              Working...
                              X