Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bloeddrukmeter ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bloeddrukmeter ?

    Iemand ervaring met een goede bloeddrukmeter ?
    Eventueel een toestel dat meerdere functies heeft ?
    Reeds bedankt !

    grts
    Sieg
    Voor meer foto's ; www.sieg.be

  • #2
    Re: Bloeddrukmeter ?

    Ik gebruik deze bloeddrukmeter naar volle tevredenheid BEURER BM58 TOUCHSCREEN
    Sony A7 mkIII
    Is all I need :-)

    Comment


    • #3
      Re: Bloeddrukmeter ?

      Ik gebruik een eenvoudige Ormon. En ik sta altijd te hoog.

      Comment


      • #4
        Re: Bloeddrukmeter ?

        De laatste tijd wat teveel in verschillende ziekenhuizen vertoeft. Het enige merk dat ik daar heb zien passeren was Omron (toch voor de digitale versies die ze gebruiken voor de dagelijkse controle).
        Mijn moeder heeft er enkele jaren geleden ook eentje aangeschaft en die dingen werken zoals het hoort.
        Groeten,

        Polleke

        Comment


        • #5
          Re: Bloeddrukmeter ?

          Hier ook reeds jaren een Omron, en dat ding werkt perfect, aangeraden door een cardioloog, die mannen zouden het moeten weten.
          Kan je aankopen met korting mits voorlegging van je ziekenboekje bij de thuiszorgwinkel.

          Comment


          • #6
            Re: Bloeddrukmeter ?

            welke Omron..?
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: Bloeddrukmeter ?

              Omron is de meest gebruikte.

              Ik gebruik de MI-10 van Omron.
              Deze maakt ochtend, dag en avond gemiddelden.
              Het grote voordeel is dat je 'n mooie PDF formaat via USB krijgt met alle resultaten.

              Vermits mijn bloeddruk steeds hoog is bij de dokter, heb ik altijd 'n pdf op mijn iPhone staan met de laatste thuis gemeten waarden.
              En dat laatste wordt wel op prijs gesteld door de meeste dokters. Ook omdat ze zelf Omron gebruiken. (referentie)
              Ik zit wel in het zorg-nier-traject.

              Deze meter kost iets over de 100€, maar ik heb hem ergens online voor 80€ besteld.

              Comment


              • #8
                Re: Bloeddrukmeter ?

                Wij hebben hier al wat ervaring in thuiszorg.
                Omron is idd zeer goed en gekend merk maar wel prijzig ook.
                Wil je goedkoper dan kan ik zeker aanraden om er eentje te kopen in de Lidl (niet de versie om aan de pols te binden maar de versie om rond de arm te slaan)
                Kost maar 25 euro daar en ze zijn echt goed. Degelijke bouwkwaliteit, betrouwbare metingen, goede en duidelijke indicatie alsook geheugen tot 4 personen, test op hartrithmestoornis, ingebouwde referentietabel volgens de WHO en als toemaatje spreekt hij nog ook. (dit is trouwens een rebrand van het merk breurer onder sanitas maar de breurer kost wel het dubbel)
                Ik heb kunnen vergelijken met een professionele omron en de waarden waren (afgezien van kleine fluctuaties) het zelfde.
                Meting van de arm geeft pakweg 1 op 100 keer een fout dat je de meting opnieuw moet doen.
                Van die toestelletjes om rond de pols te slaan zou ik sterk afraden. We hebben daar slechte ervaring mee. Zeer onbetrouwbaar.

                Dus ik zou zeggen koop een Omron of die Sanitas van de Lidl.
                Probleem is dat je wel je moment moet afwachten tot hij daar in de rekken komt te liggen.

                Comment


                • #9
                  Re: Bloeddrukmeter ?

                  Als het om gezondheid gaat, dan koop je best iets in een speciaalzaak en vooral een toestel met redelijke nauwkeurigheid.
                  Bloeddruk is iets levensgevaarlijk als die fout zit, daar speel je niet mee.
                  Omron is inderdaad een heel goed merk.
                  Canon EOS Digital
                  BD0479BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Bloeddrukmeter ?

                    Oorspronkelijk geplaatst door VerSeg Bekijk bericht
                    Als het om gezondheid gaat, dan koop je best iets in een speciaalzaak en vooral een toestel met redelijke nauwkeurigheid.
                    Bloeddruk is iets levensgevaarlijk als die fout zit, daar speel je niet mee.
                    Omron is inderdaad een heel goed merk.
                    Net daarom ga je beter naar de dokter ipv al dat zelf doktertje spelen .

                    Comment


                    • #11
                      Re: Bloeddrukmeter ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                      Net daarom ga je beter naar de dokter ipv al dat zelf doktertje spelen .
                      klopt..als je bloeddruk te hoog is.
                      en daar help nou juist een bloeddrukmeter bij.
                      verhoogde bloeddruk voel je niet zo snel hoor.
                      grt,bouk.
                      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                      Comment


                      • #12
                        Re: Bloeddrukmeter ?

                        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                        klopt..als je bloeddruk te hoog is.
                        en daar help nou juist een bloeddrukmeter bij.
                        verhoogde bloeddruk voel je niet zo snel hoor.
                        grt,bouk.
                        Regelmatig op controle gaan hé bouk .
                        En wat regelmaat is moet ieder voor zich uit maken, ofwel zal de dokter het je wel zeggen.
                        Ik ga bvb. om de zes weken en dan wordt er ook altijd bloed geprikt en onderzocht.
                        Maar nogmaals, eenieder doet wij hij voor zichzelf het beste denkt te zijn zeker.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Bloeddrukmeter ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Djivan Bekijk bericht
                          Net daarom ga je beter naar de dokter ipv al dat zelf doktertje spelen .
                          Daar is die meting op zich wel juist, maar veel mensen (oa ikzelf) hebben bij de dokter altijd een hogere bloeddruk dan wat thuis gemeten wordt. En dan worden er soms te snel pilletjes voor hoge bloeddruk voorgeschreven.
                          Ik ben er bv. ook zo ene waarbij de bloeddruk links en rechts scheelt.

                          Als je thuis zelf die meting kan doen (met een betrouwbare bloeddrukmeter), kan dat toch wel zijn voordelen hebben. Als je dan afwijkingen vaststelt dan moet je uiteraard wel naar de dokter. En als je bv. jaarlijks op controle moet dan zijn die zelfmetingen geen reden om die controles bij de dokter niet te laten uitvoeren...
                          Groeten,

                          Polleke

                          Comment


                          • #14
                            Re: Bloeddrukmeter ?

                            Oorspronkelijk geplaatst door polleke_cgc Bekijk bericht
                            .... En dan worden er soms te snel pilletjes voor hoge bloeddruk voorgeschreven.
                            ...
                            zal wel tegen hoge bloeddruk zijn maar toch...
                            grt,bouk.
                            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                            Comment


                            • #15
                              Re: Bloeddrukmeter ?

                              Moderator Warning: Wij gaan wat korter op de bal spelen. "Op de bal" is niet zomaar willekeurig gekozen, want op-de-man-posts vliegen eruit, hoe grappig ze voor sommigen ook mogen lijken. Dat deze tekst in het rood is, moge bovendien als een waarschuwing dienen. Bij een tweede op-de-man-post van dezelfde auteur, vliegt die er meteen uit, voor 3 of 7dd afhankelijk van onze humeur.
                              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                              Comment

                              Working...
                              X