Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuwe body: canon 700d of 70d of alternatief

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nieuwe body: canon 700d of 70d of alternatief

    Hallo iedereen,

    Ik heb momenteel een canon 550d, 18-55mm, 70-300mm en 50mm 1.8 lens.

    Graag had ik advies gekregen over een nieuwe body.

    Ik ben aan het twijfelen over de aankoop van een 70d of een 700d?

    Iemand een idee? Iemand ervaring met deze toestellen?

    Zijn er nog andere suggesties? Budget is rond de 750 euro.

    Bedankt
    Neem gerust een kijkje op http://dariodebackerfotografie.weebly.com/, daar zijn meer foto's te bekijken en kunnen reacties nagelaten worden.

  • #2
    Re: nieuwe body: canon 700d of 70d of alternatief

    Gelet op het budget wordt het dus een 700D... De 70D zit rond de 950 euro denk ik, tegenover een 550 voor de 700D.
    Als het voor fotografie is dan zal de 700D wellicht voldoen.
    De 70D heeft WIFI waardoor je je camera ook op afstand kunt bedienen, de weergave in de zoeker is iets groter bij de 70D (98% tegenover 95% voor de 700D), heeft iets meer pixels (20.2 tegenover 18), maar weegt redelijk wat meer (755g tegenover 580g).
    De 70D heeft iets meer formaten (waaronder kleine raws), en de processor zou ook beter zijn.
    Voor video zou de 70D stukken beter zijn, maar gezien je uitrusting denk ik dat je eerder aan fotografie denkt dan aan video, niet ?
    Of de verschillen die 400 euro verschil in aankoopprijs kunnen compenseren is een persoonlijke afweging natuurlijk. Feit is wel dat je voor die 400 euro al (bijna) een extra lens, degelijk statief of draagtas kunt kopen...
    Ik vond het touchscreen en de WIFI belangrijk, en de iets meer pixels en nieuwere processor was dan bij deze ook meegenomen, vandaar dat ik voor de 70D heb gekozen...
    Op het net kun je beide handleidingen downloaden, wat je kan toelaten om ze beter met elkaar te vergelijken, vooral wat mogelijkheden aangaat. Op http://www.the-digital-picture.com/R...CameraComp=834 vind je alvast een vergelijking, ook op dpreview.com kun je vergelijkingen (en sample foto's vinden).
    mvg,
    Luc
    "I never worry about the future. It comes soon enough." (Albert Einstein)

    Comment


    • #3
      Re: nieuwe body: canon 700d of 70d of alternatief

      Ik heb ook voor die keuze gestaan. Ik had er zelfs nog een 6D bij. Maar
      het werd dus wikken en wegen. Indien de 550D goed in uw handen ligt,
      dan een 700D ook.
      Ik had die veel liever vast dan de 70D, die ik op de een of andere manier
      dikker vond, te dik, alsof mijn wijsvinger te kort was voor af te drukken.
      Dus bij mij had het niks met geld te maken maar met gebruiksgemak. En
      van de kwaliteit ben ik uitermate tevreden (al had ik eerst een wat schrik
      van dat aanraakscherm).

      Comment


      • #4
        Re: nieuwe body: canon 700d of 70d of alternatief

        hallo, heb nu de 550d een viertal jaar en als ik 4 keer gefilmd heb ermee zal het veel zijn.

        Dus ja vooral voor de foto's neem ik de camera.

        iemand anders nog ideeën

        grtz
        Last edited by the_landscape; 2 november 2014, 19:50.
        Neem gerust een kijkje op http://dariodebackerfotografie.weebly.com/, daar zijn meer foto's te bekijken en kunnen reacties nagelaten worden.

        Comment


        • #5
          Re: nieuwe body: canon 700d of 70d of alternatief

          Zijn er nog andere mogelijkheden?

          Andere optie?
          Neem gerust een kijkje op http://dariodebackerfotografie.weebly.com/, daar zijn meer foto's te bekijken en kunnen reacties nagelaten worden.

          Comment


          • #6
            Re: nieuwe body: canon 700d of 70d of alternatief

            Bij mij lag het net omgekeerd. De 70d lag beter in mijn handen dan de 700d. Tot nu toe tevreden van
            Logica brengt je van A naar B, fantasie brengt je overal, en anders pak je de motorfiets.... of bezoek je www.docraphotography.be

            Comment


            • #7
              Re: nieuwe body: canon 700d of 70d of alternatief

              Oorspronkelijk geplaatst door Nickel Bekijk bericht
              Bij mij lag het net omgekeerd. De 70d lag beter in mijn handen dan de 700d. Tot nu toe tevreden van
              Dat geloof ik ook wel. Zelfs mijn vrouw met haar kleine handjes
              vond die 70d handiger. Maar ik ben twee weken elke dag naar de
              Fnac geweest en kon veel beter met de 700d overweg. Tja.

              Comment


              • #8
                Re: nieuwe body: canon 700d of 70d of alternatief

                Oorspronkelijk geplaatst door doudeke Bekijk bericht
                Dat geloof ik ook wel. Zelfs mijn vrouw met haar kleine handjes
                vond die 70d handiger. Maar ik ben twee weken elke dag naar de
                Fnac geweest en kon veel beter met de 700d overweg. Tja.
                als ik jullie goed versta, hebben jullie vooral jullie gevoel gevolgd en niet de technische kant van de camera's?
                Neem gerust een kijkje op http://dariodebackerfotografie.weebly.com/, daar zijn meer foto's te bekijken en kunnen reacties nagelaten worden.

                Comment


                • #9
                  Re: nieuwe body: canon 700d of 70d of alternatief

                  Oorspronkelijk geplaatst door the_landscape Bekijk bericht
                  als ik jullie goed versta, hebben jullie vooral jullie gevoel gevolgd en niet de technische kant van de camera's?
                  Neen, ik had vroeger een Canon 50D en was daar zeer tevreden van.
                  Toen wou ik, zoals zovelen, eens speelgoed van Fuji. Om diverse re-
                  denen is dat een mislukking geworden. Ik wou dan de 70D. Daar was
                  ik zeker van... tot ik de 700D in handen kreeg. Het is heel makkelijk
                  maar eigenlijk heel ingewikkeld.

                  Comment


                  • #10
                    Re: nieuwe body: canon 700d of 70d of alternatief

                    Wat bedoel je met ingewikkeld?
                    Neem gerust een kijkje op http://dariodebackerfotografie.weebly.com/, daar zijn meer foto's te bekijken en kunnen reacties nagelaten worden.

                    Comment


                    • #11
                      Re: nieuwe body: canon 700d of 70d of alternatief

                      Oorspronkelijk geplaatst door the_landscape Bekijk bericht
                      Wat bedoel je met ingewikkeld?
                      Dat het heel eenvoudig leek. Goed, ik had me mispakt aan de Fuji.
                      Dus ik zou gewoon teruggaan naar Canon, waarvan ik nog het een
                      en ander had liggen. Na de 50D zou het logisch zijn om voor de 70
                      D te kiezen, nietwaar? Maar van zodra ik het toestel in handen had
                      wist ik dat dit niet voor mij was. En toen moest ik een stapje terug,
                      naar de 700D. Het heeft heel wat voeten in de aarde gehad om dit
                      te aanvaarden en ook zo te kopen. Ingewikkeld dus.

                      Comment


                      • #12
                        Re: nieuwe body: canon 700d of 70d of alternatief

                        ik heb net de 700d gekocht, samen met de 18-135mm kitlens.
                        Persoonlijk heeft de camera alles wat ik nodig heb en eigenlijk zelfs meer. De creatieve modussen waarbij je ook voor soft, vivid, e.d. kan gaan heb ik niet nodig. Daar hebben we de PC voor.
                        Ik kom van een 450D en dan is de 700D toch een aanzienlijke verbetering. Enkele hiervan zijn:
                        - De touchscreen = een echte meerwaarde imo. Het helpt o.a. om sneller een bepaalde functie te activeren.
                        - Live view op roterend scherm. Live view is echt super om correct manueel scherp te stellen. Het roterend scherm helpt om foto's vanuit lage of hoge posities te trekken.
                        - functie om bij donkere omgeving toch zonder flits redelijk deftige foto's te trekken.
                        - RAW, zelfs in automatische stand

                        De 18-135mm lens is ook een fijne lens. Genoeg reikwijdte zodat je niet om de 5 minuten uw lens moet veranderen. En stil in vergelijking met de kitlenzen van de 450D

                        Persoonlijke ben ik echt heel blij met deze camera. En als ik de specs bekeek dan was de 70D niet echt een meerwaarde voor mij. Het uitgespaarde geld zetten we op een rekening om een 2dehands sigma telelens (150-500mm) te kunnen kopen

                        Comment


                        • #13
                          Re: nieuwe body: canon 700d of 70d of alternatief

                          iedereen van harte bedankt

                          ik meen, na het lezen hier en op het net, ook de mening om eerder de 700d aan te schaffen, de meerprijs voor de 70d is het mij niet waard

                          *close*
                          Neem gerust een kijkje op http://dariodebackerfotografie.weebly.com/, daar zijn meer foto's te bekijken en kunnen reacties nagelaten worden.

                          Comment


                          • #14
                            Re: nieuwe body: canon 700d of 70d of alternatief

                            Oorspronkelijk geplaatst door the_landscape Bekijk bericht
                            iedereen van harte bedankt

                            ik meen, na het lezen hier en op het net, ook de mening om eerder de 700d aan te schaffen, de meerprijs voor de 70d is het mij niet waard

                            *close*
                            Voor een mooi pakket:http://www.nl.fnac.be/CANON-EOS-700D...AG-PF/a7009905
                            Goedkoper dan body en lens alleen. Je hebt wel een lidkaart nodig maar die kost maar 20€.

                            Comment

                            Working...
                            X