Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

motorcross

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • motorcross

    dag allemaal,

    ik heb eens een vraagje ik ben op zoek naar een camera om foto's te maken op de motorcross,
    ik doe dit nu met een compact camera en het mislukt telkens, toestel te traag volgens mij maar wat heb ik nodig als minimum om deftige foto's te maken op de cross dit is telkens buiten en de foto's zij voor privé gebruik en liefst niet een te moeilijk toestel,ben wel bereid om bij te leren maar daar zal ook wel verschil in zitten denk. en met mijn zoompje van 5 kom ik ook al ni te ver
    hopelijk kan er mij iemand wat raad geven, en welk budget moet ik daar voor uittrekken?

    groetjes Jürgen

  • #2
    Re: motorcross

    belangrijke vraag, is het de bedoeling voor enkel eens een geslaagde foto op de cross te hebben
    of ook in het algemeen aan fotografie te beginnen en welk budget, wensen, enz...
    want wij kunnen jouw budget niet bepalen zonder beetje meer info
    portfolio en workshops:
    https://www.bennybulke.com/

    Comment


    • #3
      Re: motorcross

      1500€ is echt wel het maximum, en fotografie daar wil ik wel wa meer mee doen, en mooie foto's maken van men gezin en bij uitstapjes...

      Comment


      • #4
        Re: motorcross

        das een zeer mooi budget voor mee te starten, moet het ook compact zijn, maakt het gewicht uit,
        moet het een "snel" toestel zijn voor sport of eerder allround....
        voorkeur van merk?
        voor betere foto's te nemen moet je vooral leren fotograferen, met 1500€ aan goed materiaal zul je daarom nog geen ragscherpte sport-foto's trekken...
        portfolio en workshops:
        https://www.bennybulke.com/

        Comment


        • #5
          Re: motorcross

          En wat heb je nu voor toestel ?
          High end compact of eerder een instapmodel ?

          Comment


          • #6
            Re: motorcross

            ja liefst een snel toestel dat je ook all round kunt gebruiken, gewicht maakt mij ni uit maar ik moet wel rekening houden mijn vriendin gaat daar ook foto's mee maken zodus dan toch niet te zwaar.merk maakt mij ni uit als hij maar zen werk doet ja die ik nu heb das echt wel een instapmodel, ik denk dat ik hem 200€ betaald heb 5jaar geleden. welk budget heb je dan nodig om scherpe foto's te maken want anders kan ik misschien beter wa bij sparen ipv nu een impuls aankoop te doen.
            ik heb echt geen gedacht van wa budget je nodig hebt, heb al aan opzoeken geweest en er zijn zoveel toestellen en lenzen en dan nog het verschil in prijs ni normaal.

            Comment


            • #7
              Re: motorcross

              Met een beperkt budget kan je ook mooie actiefoto's maken, maar het percentage bruikbare foto's neemt toe met de ervaring en beter materiaal.
              Als je geen ervaring hebt met actiefotografie, dan zal het in het begin ook flink tegenvallen met de duurste camera en lenzen (die hebben zelfs geen voorgeprogrammeerde "sport" stand).

              Motorcross kan je op verschillende manieren fotograferen, de meesten gebruiken een telezoomlens (het bereik van 70-200 of 70-300 is daarvoor meestal erg handig), maar er zijn er ook die heel dicht bij de actie komen en dan een breedhoeklens gebruiken.
              Als je dichtbij kan en mag komen, hou er dan ook rekening mee dat het een stuk gevaarlijker wordt.

              Een snelle autofocus heb je nodig als je foto's wil maken van motoren die naar je toe komen, voor panningfoto's is de AF-snelheid wat minder belangrijk omdat de afstand tot het onderwerp dan in verhouding minder snel verandert.
              Dan is de techniek van het pannen (meetrekken) belangrijker, maar als de camera dan wat meer foto's per seconde kan maken zal je eerder "de juiste foto" over houden.

              Dat zijn wat punten waarop je moet letten bij de aankoop van de camera en de lenzen.
              Maar je moet er ook mee leren werken, dat is nog het belangrijkste.

              Er zal binnenkort wel een groot aanbod komen van tweedehands 7D camera's, dat is al een goede start.
              Doe daar nog een tweedehands 70-200 f4 L IS bij (of een 70-300 L IS, die is ook heel goed), en je bent vertrokken.
              Als standaardlens (breedhoekzoomlens) kan je dan nog een tweedehands kitlens zoeken.

              Maar als je liever een ander merk hebt, dan zal je ook daar wel tweedehands toestellen vinden waarmee je heel mooie actiefoto's kan maken.
              http://barthuysmans.smugmug.com/
              BD0338BE

              Comment


              • #8
                Re: motorcross

                dat is al een hele duidelijke uitleg, en op bij lenzen op wat moet je juist letten en die 7d camera met welk type kan dit vergelijken bij andere merken?

                Comment


                • #9
                  Re: motorcross

                  Oorspronkelijk geplaatst door jutte Bekijk bericht
                  dat is al een hele duidelijke uitleg, en op bij lenzen op wat moet je juist letten en die 7d camera met welk type kan dit vergelijken bij andere merken?
                  Bij Nikon kan je kijken naar een D7000 of een D7100 die zullen vergelijkbaar zijn met de 7d.
                  Waar ik toch op zou letten (maar waar je met deze toestellen wel goed zit) is dat het toestel dat je kiest spatwaterdicht is, ook voor je lenzen lijkt me dat wel een goed idee. Zo ben je zowel met regenweer als met erg stoffig weer iets zekerder dat je materiaal er zonder problemen door komt.
                  ik zou dus naar een 70-200mm f2.8 zoeken.

                  Comment


                  • #10
                    Re: motorcross

                    en dit is dan waarschijnlijk een domme vraag waarom is de canon dan duidelijk duurder?

                    Comment


                    • #11
                      Re: motorcross

                      met dat als max budget zou ik als belangrijkste de lens nemen, een 70-200mm f4 met een crop-sensor body met een behoorlijk af-systeem
                      70-200 f2.8 is rapper maar ook veel zwaarder en duurder...
                      en dan een 35mm 1.8 prime erbij voor't gezin en zo
                      dan heb je vééél scherpte en snelheid voor je geld....
                      het merk zal dan eerder een persoonlijke smaak/feel zijn
                      portfolio en workshops:
                      https://www.bennybulke.com/

                      Comment


                      • #12
                        Re: motorcross

                        Oorspronkelijk geplaatst door bulke41 Bekijk bericht
                        met dat als max budget zou ik als belangrijkste de lens nemen, een 70-200mm f4 met een crop-sensor body met een behoorlijk af-systeem
                        70-200 f2.8 is rapper maar ook veel zwaarder en duurder...
                        en dan een 35mm 1.8 prime erbij voor't gezin en zo
                        Zal je toch niet halen voor 1500euro
                        Tenzij je een 70-200mm zonder IS neemt , anders ben je al tss de 800-1100euro kwijt voor de lens (2ehands tot nieuw) , dan zit je maar aan 700euro meer voor een body en de 35mm .....

                        Comment

                        Working...
                        X