Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Tweedehands D7000 of nieuwe D3300?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Tweedehands D7000 of nieuwe D3300?

    Hallo

    Ik ben leek in de digitale fotografie, en ben van plan een cursus te volgen.
    Ben nu amateuristisch bezig met fotografie, maar wil me graag verdiepen.
    Daar hoort uiteraard ook een deftig toestel bij, maar dit heeft zijn prijskaartje.

    Ik had graag de Nikon D5200 gehad, maar die is iets te duur voor me, en heb dan uitgekeken naar andere toestellen.

    Voorlopig gaat mijn keuze tussen een nieuwe D3300, en ik heb op dit forum een toestel gevonden, tweedehands, de D7000 met ongeveer 11k clikcs.

    Ik wou even jullie mening vragen hierover.

    Alvast bedankt!

  • #2
    Re: Tweedehands D7000 of nieuwe D3300?

    zou toch voor de d7000 gaan hoor, véél voordelen
    qua mogelijkheden, sneltoetsen, batterijduur, en ook betere grip en beetje zwaarder
    waardoor zo'n toestel toch echt beter in de hand ligt...
    zo'n toestel zou tot 150000 clicks moeten gaan dus dat valt mee
    zeker niet onbelangrijk van ook goeie lens erbij te nemen (eventueel ook 2dehands)
    portfolio en workshops:
    https://www.bennybulke.com/

    Comment


    • #3
      Re: Tweedehands D7000 of nieuwe D3300?

      Oorspronkelijk geplaatst door p.vanhoucke Bekijk bericht
      ....Ik had graag de Nikon D5200 gehad...
      mag ik vragen waarom..?
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Tweedehands D7000 of nieuwe D3300?

        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        mag ik vragen waarom..?
        grt,bouk.
        Heet meer pixels, beter AF systeem en vooral een nieuwe sensor (expeed 4).


        Vrees alleen dat ik al te laat ben, krijg geen reactie meer van de verkoper...

        Comment


        • #5
          Re: Tweedehands D7000 of nieuwe D3300?

          D5200 heeft zelfde sensor als de D3300. Allebei 24mp.
          De processor die erin zit is wel anders. Ik denk dat de D3300 een expeed 4 heeft en de D5200 een expeed 3.

          Voordelen van een nieuwere processor zijn snellere beeldverwerking, minder ruis bij hoge iso...

          Ik zou voor de D7000 gaan met 18-105 kitlens om te beginnen.
          Een D5200 is ook een zeer goed toestel, bijna dezelfde specs als de D7000 (zelfs meer MP, maar staar je daar niet blind op...) maar wel een minder robuuste body en minder knoppen op de body. Dat wil zeggen da je meer de menustructuren zal moeten ingaan om instellingen aan te passen, wat soms iets meer tijd vraagt.

          De D3*** reeks zou ik eerlijk gezegd links laten liggen... Ga gewoon voor een D5200 of een D7000/7100
          Lowepro Fastpack 100 - Nikon D7000 - Nikon 18-105 f3.5-5.6 - Nikon 35mm f1.8G - Sigma 17-50 f2.8 - Manfrotto 294 series

          Comment


          • #6
            Re: Tweedehands D7000 of nieuwe D3300?

            Oorspronkelijk geplaatst door RuneDg Bekijk bericht
            D5200 heeft zelfde sensor als de D3300. Allebei 24mp.
            De processor die erin zit is wel anders. Ik denk dat de D3300 een expeed 4 heeft en de D5200 een expeed 3.

            Voordelen van een nieuwere processor zijn snellere beeldverwerking, minder ruis bij hoge iso...

            Ik zou voor de D7000 gaan met 18-105 kitlens om te beginnen.
            Een D5200 is ook een zeer goed toestel, bijna dezelfde specs als de D7000 (zelfs meer MP, maar staar je daar niet blind op...) maar wel een minder robuuste body en minder knoppen op de body. Dat wil zeggen da je meer de menustructuren zal moeten ingaan om instellingen aan te passen, wat soms iets meer tijd vraagt.

            De D3*** reeks zou ik eerlijk gezegd links laten liggen... Ga gewoon voor een D5200 of een D7000/7100

            Bedankt voor de info en tips.

            Helaas was hij al verkocht; ik heb nog andere leuke deals gevonden, maar heb gisteren helaas een financiële tegenslag gehad, waardoor er geen centjes meer overblijven voor onze hobby.

            Het zal dus nog een paar maanden wachten worden, en fotograferen met onze Sony DSC-H200....

            Comment

            Working...
            X