Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 7D of 70D ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 7D of 70D ?

    Hoi allemaal

    even voorstellen, ik ben Ronny en kom uit Limburg
    momenteel heb ik een Canon EOS 600D
    sinds kort ben ik begonnen met sportsfotografie en merk dat men 600D het net niet haalt
    welke sporten doe ik? Veel, indoor als ook outdoor sporten (roller derby, basket, voetbal, autoraces)
    nu wil ik overstappen naar een snellere dslr maar nog steeds een cropped dslr mits ik al enkele lensen heb.

    nu wat stellen jullie voor

    7D (eerste model) of een 70D
    mits beide ongeveer rond dezelfde prijs staan nu bij Konijnenberg

    graag hoor ik Pro's en Con's

    Dank u bij voorbaat

  • #2
    Re: Canon 7D of 70D ?

    Puur op basis van de specs, en in functie van je sportfotografie, is een 7DmkII je beste keuze op dit moment. Alleen een 1D is *misschien* beter...
    Minstens even belangrijk, zeker als je ook indoorsport doet: welke lenzen gebruik je? Heb je een 70-200/2.8 en eventueel lichtsterke primes zoals een 85/1.8?

    Bewegende onderwerpen zijn veeleisend, en als je niet met 1 op 20 geslaagde foto's (of erger) naar huis wil gaan, kan je maar best een goeie AF en snelle lens hebben. Soms kan je de beperkingen van een toestel/lens een stukje compenseren door veel in bursts te fotograferen in de hoop dat er een scherpe tussen zit, maar geschikte, snelle apparatuur geeft betere resultaten - uiteraard altijd in combinatie met een goeie techniek.

    Edit: ik weet dat je de eerste 7D bedoelt, maar ik denk dat je beter af bent als je toch de meerprijs betaalt voor een mkII.
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

    Comment


    • #3
      Re: Canon 7D of 70D ?

      helaas zit de 7d mark ii een 700 euro boven men budget

      qua lensen heb ik de volgende
      EF-S 18-55mm f/3.5-56 IS II
      EF-S 55-250mm f/4-5.6 IS II
      EF 50mm f/1.8 II
      Tamron 70-200mm F2.8 SP Di-LD

      Comment


      • #4
        Re: Canon 7D of 70D ?

        In dat geval zou ik de voorkeur geven aan de nieuwere 70D. Ik vraag mij af of hij niet dezelfde AF heeft ge-erfd van de 7dmkI - anderen kunnen dat misschien bevestigen of tegenspreken.
        De 70D heeft in elk geval wat meer moderne toeters en bellen aan boord zoals wifi, touchscreen, betere video, en een nieuwe snelle beeldprocessor en een sensor die wat beter presteert op hoge ISO.

        Je zal die Tamron 70-200 en die 50mm goed kunnen gebruiken indoor. Ik vrees dat je andere lenzen wat tekort gaan schieten binnen, maar met goed licht buiten zal je er ook mee uit de voeten kunnen.

        Edit: DPreview bevestigt mijn vermoeden: de 19pt AF van de 7DmkI zit ook in de 70D. Dan lijkt het mij evident dat je de 70D kiest.
        Last edited by Pieter G.; 29 oktober 2014, 15:20.
        Pieter
        --
        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

        Comment


        • #5
          Re: Canon 7D of 70D ?

          Beeldkwaliteit van je 600D en de 70D zal niet veel verschil geven.
          En ik heb ze beiden gehad (600D heb ik nog).

          Comment


          • #6
            Re: Canon 7D of 70D ?

            Oorspronkelijk geplaatst door marcdax Bekijk bericht
            Beeldkwaliteit van je 600D en de 70D zal niet veel verschil geven.
            En ik heb ze beiden gehad (600D heb ik nog).
            beeldkwaliteit is niet men grootste zorg, meer de burst snelheid mits ik eigenlijk alleen maar sport fotografeer

            Comment


            • #7
              Re: Canon 7D of 70D ?

              Met de 70D heb ik geen ervaring.
              Met de 7D veel atletiekfoto's genomen, en ben daar zeer tevreden van.
              Ik zou wel kijken naar andere lenzen ipv. de kitlenzen: snellere AF en lichtsterker. Om het betaalbaar te houden: Tamron 17-50 2.8, en Canon 85 1.8.

              Comment


              • #8
                Re: Canon 7D of 70D ?

                nieuwere lenzen kwamen er in de nabije toekomst toch
                de kitlenzen had ik al voordat ik de intresse in sportsfotografie had, daarmede dat ik de tamron 70-200 f2.8 heb aangekocht
                maar het is vooral nu de zaak welke het beste alternatief (goedkoper) is voor de 7D mark ii want 1600 euro kan ik er echt niet aan geven
                had me voorgesteld om max 1000 euro te spenderen aan ofwel de 7d (tweedehands of nieuw) of de 70d nieuw

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 7D of 70D ?

                  70d is een goeie keuze... De 7d ook... Beide camera's zitten dicht bij elkaar... De 70d is nieuwer en heeft een goed AF systeem
                  Heeft WiFi
                  Heeft kantelscherm
                  Heeft touchscreen ... Maar Of dit in u geval nuttig is...

                  Mvg Tom
                  Canon 6D en 7D en een kleine glascontainer

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 7D of 70D ?

                    ik heb onlangs mijn 450d vervangen door een 2de hands 50d.
                    Wat een verschil qua snelheid en bediening. Ligt veel beter in de hand en de bedieningen knoppen zijn beter geplaatst. Zeker met de 70-200 L4 dat ik erbij heb gekocht.
                    Dus ik kan me inbeelden dat de 70d en de 7d een nog groter verschil zijn.
                    Hier trouwens een vergelijking tussen de 2

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 7D of 70D ?

                      Voor sport is snelle AF belangrijk, maar dat hangt evengoed af van je lens.
                      De Tamron 70-200 f:2.8 blijkt op dat punt niet slecht te presteren, maar ik zou ze toch even testen voor ik een nieuwe Canon 70D of 7DII body kocht.

                      Voor indoor sport liever de 70D of inderdaad liefst de 7DII omdat die bij weinig licht beter schijnen te presteren dan de oude 7D (deze zal nauwelijks beter zijn qua ruis als je 600D of een 50D, bovendien wordt - ook bij de 7D - de AI servo onbetrouwbaar onder een zeker lichtniveau).

                      Als er genoeg licht is en je alleen meer fps wil ben je het goedkoopst af met een 50D en een Canon 70-200 f:4 of f:2.8 zonder IS.

                      Maar als de beeldkwaliteit niet je grootste zorg is (en gelijk heb je, al dat pixelpeepen naar een beetje ruis), en geen gadgets zoals draaibaar schermpje en wifi nodig hebt, ga je nu niet te duur een oud model 7D vinden, een prettige, zeer snelle en stevige camera.
                      Last edited by palombian; 5 november 2014, 10:16. Reden: toevoeging

                      Comment

                      Working...
                      X