Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Laptop advies

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Laptop advies

    M'n ma is op zoek naar een nieuwe laptop. Ze heeft nu een Dell Studio 17 inch, gekocht in 1999 (Intel Core2duo met ATI graphics card), maar die is al vaak binnen geweest voor herstelling (gekocht met verlengde garantie dus gratis hersteld maar toch al een paar keer een tijdje zonder computer gezeten). Nu begint ze weer te sukkelen en is de garantie natuurlijk voorbij en begint ze stilaan te zoeken naar een nieuwe.
    Ik raadde haar deze aan :

    Stevige laptop, had hem al een paar keer in handen gehad bij Mediamarkt, gebouwd als een tank, bij manier van spreken.

    Jammer genoeg is dit model bij Coolblue al niet meer leverbaar (vorige week nog wel) en als ik op de site kijk van Lenovo is er van de G-serie niets meer te vinden. Ik veronderstel dan ook dat dit model niet meer zal gemaakt worden.
    Dus op zoek dan maar naar een alternatief.
    Iemand suggesties ?
    Ik dacht aan Asus, de Acer modellen lijken me nogal fragiel (zeker de hinge van het display).
    Moet wel een 17-inch zijn met HD-ready resolutie (1600x900). M'n ma is 64 jaar en Full HD is echt niet aan haar besteed op een klein scherm...
    Panasonic Lumix FZ2000

  • #2
    Ik gebruik al jaren ASUS laptops, nog nooit problemen mee gehad, ik gebruik nu een ASUS 18.5 Inch, met 12 GB ram, en en I7 processor, kostte me bij aankoop 999€ bij Vandenborre….
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

    Comment


    • #3
      Re: Laptop advies

      Hier ook al jaren prima ervaringen met Asus.

      Dit is misschen een goed altenatief voor de Lenovo:



      Jan

      Comment


      • #4
        Re: Laptop advies

        Deze misschien ?
        All In One Systems is uw leverancier voor computers, monitoren, printers en meer. Voor 15.00 uur besteld, de volgende werkdag in huis.


        Een Asus met i5, 8GB RAM en 1TB Harde schijf + 2GB appart videogeheugen voor 60 euro meer.
        Last edited by nete; 29 oktober 2014, 12:26.
        BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
        Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

        Comment


        • #5
          Re: Laptop advies

          Oorspronkelijk geplaatst door nete Bekijk bericht
          Deze misschien ?
          All In One Systems is uw leverancier voor computers, monitoren, printers en meer. Voor 15.00 uur besteld, de volgende werkdag in huis.


          Een Asus met i5, 8GB RAM en 1TB Harde schijf + 2GB appart videogeheugen voor 60 euro meer.
          Dat is inderdaad de 60 euro meer ruimschoots waard...

          Jan

          Comment


          • #6
            Re: Laptop advies

            Heb een N56VZ van Asus et een 3e generatie I7 cpu (I7-3xxx) ... probleemloos machientje. Heb juist de HDD vervangen door een Samsung SSD (laptop kit) en de HDD terug ingebouwd via een HDD Caddy op de plaats waar de optische drive zat. Het ding verpulvert nu alle snelheidsrecords en de inbouw en swap is een fluitje van 1 cent ;-)
            Mijn zoon heeft een N71jq ... evenzeer bijzonder tevreden.
            Zoals hier al eerder uit de doeken gedaan. Een zwak punt van de meeste laptops is ... de netvoedingsconnector ?

            Comment


            • #7
              Re: Laptop advies

              Oorspronkelijk geplaatst door regulus Bekijk bericht
              Een zwak punt van de meeste laptops is ... de netvoedingsconnector ?
              Inderdaad. Op het werk voornamelijk Toshiba's die hier last van hebben. Verder gaan ze een eeuwigheid mee.

              Jan

              Comment


              • #8
                Re: Laptop advies

                Toch leuk, fijn en interessant dat er nog goede en betaalbare zaken zijn
                Ubi bene, ibi patria.
                BD0388BE
                Een website

                Comment


                • #9
                  Re: Laptop advies

                  Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                  Toch leuk, fijn en interessant dat er nog goede en betaalbare zaken zijn
                  Ja, Theo, zolang er geen Apple op staat krijg je waar voor je geld

                  Jan

                  Comment


                  • #10
                    Re: Laptop advies

                    Oorspronkelijk geplaatst door schollaert Bekijk bericht
                    Ja, Theo, zolang er geen Apple op staat krijg je waar voor je geld

                    Jan
                    Haha, Jan toch

                    Die Dell Studio 17 inch van de moeder van Kaneda heeft het lang volgehouden.
                    15 jaar lijkt me een unicum.
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

                    Comment


                    • #11
                      Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht

                      Haha, Jan toch

                      Die Dell Studio 17 inch van de moeder van Kaneda heeft het lang volgehouden.
                      15 jaar lijkt me een unicum.
                      Toch niet Theo, toch niet, mijn vader heeft ook nog zoiets staan van die ouderdom…. Laptop met dat kenmerkende bijna vierkante scherm in die tijd…… draait nog op windows 95 geloof ik…. Maar ben er niet zeker van, kan zelfs nog de voorganger zijn….. 3.1
                      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                      Comment


                      • #12
                        Re: Laptop advies

                        Oorspronkelijk geplaatst door Franciskine Bekijk bericht
                        Toch niet Theo, toch niet, mijn vader heeft ook nog zoiets staan van die ouderdom…. Laptop met dat kenmerkende bijna vierkante scherm in die tijd…… draait nog op windows 95 geloof ik…. Maar ben er niet zeker van, kan zelfs nog de voorganger zijn….. 3.1
                        Aha; ok
                        Heb ook nog een oudere Compaq Evo N610c.
                        (momenteel onbruikbaar > is geen hardware probleem)
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

                        Comment


                        • #13
                          Re: Laptop advies

                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

                          Comment


                          • #14
                            Re: Laptop advies

                            Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                            Haha, Jan toch

                            Die Dell Studio 17 inch van de moeder van Kaneda heeft het lang volgehouden.
                            15 jaar lijkt me een unicum.
                            Uhm, foutje, gekocht in 2009
                            Panasonic Lumix FZ2000

                            Comment


                            • #15
                              Re: Laptop advies

                              Oorspronkelijk geplaatst door Kaneda Bekijk bericht
                              Uhm, foutje, gekocht in 2009
                              Ah, ok
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

                              Comment

                              Working...
                              X