Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

foto van de dochtertjes voor op de kerstkaart

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • foto van de dochtertjes voor op de kerstkaart

    hallo iedereen,

    naar jaarlijkse gewoonte, wil ik graag een foto van mijn dochters op de kerstkaart zetten. mijn idee was om eentje uit een geschenkdoos te laten "springen", en de andere verschiet of is dolblij met dit cadeau en springt omhoog. andere optie is hen gewoon rug tegen rug op een tapijt met wat kerstdecoratie.

    wat het ook wordt, ik dacht aan een witte achtergrond, en de enige witte muur hier in huis is die op de kinderkamer. zeker bruikbaar, maar door de grote venster aan de zijkant krijg ik erg storende schaduwen op de foto (omdat mijn flits niet krachtig genoeg is, denk ik dan)

    is er hier toevallig iemand uit de buurt van merchtem die mij zou kunnen helpen met tips of die raad kan geven qua belichting ?

    verder twijfel ik nog over hetvolgende : de kaart is blauw, de tekst wordt zilver, dus ik denk dat ik eerder naar zwart/wit moet gaan, of grijstinten, of ben ik mis ? ik kreeg al wel de tip om eventueel in photoshop de foto in blauwtinten te zetten ipv zwart wit omdat dit in combinatie met dat blauw en zilver nogal sober zou kunnen worden. maar hoe begin ik daar in godsnaam aan ?

    alvast bedankt voor de tips
    véronique

  • #2
    Re: foto van de dochtertjes voor op de kerstkaart

    Proberen oplichten met een stuk wit karton of isimo en dit gebruiken als reflector? Je kan er ook eentje maken met zilverpapier uit de keuken op een harder oppervlak gespannen. Ben zelf ook nog in de leer
    Ik ben geen fotograaf, ik probeer wel een foto te maken van wat ik zie.

    Comment


    • #3
      Re: foto van de dochtertjes voor op de kerstkaart

      dat raam dat teveel licht geeft kan je gedeeltelijk verduisteren of met kalkpapier het licht meer verstrooien.
      Albums
      Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

      Comment


      • #4
        Re: foto van de dochtertjes voor op de kerstkaart

        Ik vindt zo'n ramen altijd geweldig als ik foto's maak. Moet ik zelf geen flitser opstellen en zo.

        Zet je slachtoffers... euhm modellen... wat van de achtergrond (muur) af en gebruik het raam als hoofdlicht. Gebruik eventueel wit papier als reflector en je krijgt een heel zacht licht als je het juiste moment van de dag kiest. Zoals Lazy al aangeeft kan je nog extra verzachten met kalkpapier.

        Door je modellen wat weg te zetten van de achtergrond kan je die dmv een beperkte scherptediepte onscherp maken terwijl je modellen toch volledig scherp zijn. Dat maakt selecteren met scherpteselectie in PS een droom. Zorg best wel dat je ook de schaduw mee selecteert. Dat geeft een natuurlijker zicht achteraf. Daarna kan je je achtergrond wit, groen, of purper met geel bollekes maken in nabewerking.
        FOMADEX - Bedrijfs en projectfotografie

        Comment

        Working...
        X