Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon EOS 6D of 7d mark II

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon EOS 6D of 7d mark II

    Zou graag één van deze camera's kopen, en de 550d gebruiken als reserve dan.

    welke van deze 2 zou de betere zijn? Ik weet dat de 6d een full frame is en de 7d2 een crop is maar toch.

    een 5d mark III vindk zoiezo te duur.

    alvast bedankt voor de hulp.
    Canon EOS 550D // 15-85mm IS

  • #2
    Re: Canon EOS 6D of 7d mark II

    De 7DII speelt een categorie hoger. Voor mij zou dat een evidente keuze zijn.
    De 6D is de basis full frame. Die moet je kiezen als je belang hecht aan de grotere sensor, bijvoorbeeld omdat je de kwaliteit van een wide angle als de 16-35 optimaal wil benutten.
    Pieter
    --
    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

    Comment


    • #3
      Re: Canon EOS 6D of 7d mark II

      ah ok, de foto's die ik neem en zal nemen is landschapsfotografie, studio, rook, drupel etc... beetje vanalles dus

      groeten en thx vo de reactie

      Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
      De 7DII speelt een categorie hoger. Voor mij zou dat een evidente keuze zijn.
      De 6D is de basis full frame. Die moet je kiezen als je belang hecht aan de grotere sensor, bijvoorbeeld omdat je de kwaliteit van een wide angle als de 16-35 optimaal wil benutten.
      Canon EOS 550D // 15-85mm IS

      Comment


      • #4
        Re: Canon EOS 6D of 7d mark II

        Oorspronkelijk geplaatst door svanma Bekijk bericht
        ah ok, de foto's die ik neem en zal nemen is landschapsfotografie, studio, rook, drupel etc... beetje vanalles dus

        groeten en thx vo de reactie
        Zier er niet echt sport tussenstaan dus een 6D kan mi ook wel hoor. Alleen het glas voor ff is wel duurder.
        Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

        Comment


        • #5
          Re: Canon EOS 6D of 7d mark II

          Oorspronkelijk geplaatst door TBiRD Bekijk bericht
          Zier er niet echt sport tussenstaan dus een 6D kan mi ook wel hoor. Alleen het glas voor ff is wel duurder.
          Maar ook betere kwaliteit...
          Foto's op een FF krijgen bij dezelfde lens een hoge rating als bij een crop volgens dxomark.com

          Ook is gewoon de kwaliteit van een 16-35 F4 beter dan die van de 10-22, beide de ultra wide voor hun segment.
          Natuurlijk is de 16-35 ook 400€ duur, maar op een crop ben je niets met die lens.

          Ik zit zelf met een canon 550d en overweeg ook de overstap naar FF, de 6D dan omdat ik bijna nooit sport fotografeer en vooral landschappen.
          Alleen vraag ik me altijd af wie het geld heeft voor die dingen
          CANON 550D - CANON EF-S 18-135MM F/3.5-5.6 IS - CANON EF 50MM F/1.8 II - CANON EF_S 10-22MM F/3.5-4.5 - TAMRON SP 24-70mm f/2.8 DI VC USD

          Comment


          • #6
            Re: Canon EOS 6D of 7d mark II

            Oorspronkelijk geplaatst door frent Bekijk bericht
            Ook is gewoon de kwaliteit van een 16-35 F4 beter dan die van de 10-22, beide de ultra wide voor hun segment.
            Dat is nu precies waar het schoentje knelt voor een APS-C sensor: het lensdesign is aan bepaalde beperkingen gebonden, waardoor het bouwen van een 10-22 een gigantische uitdaging is. Eigenlijk is die 10-22 (en ook de nieuwe 10-18) een klein mirakeltje. Als je een beeldhoek van een 16/17/18mm (in 35mm equivalent) vaak nodig hebt, dan is een full frame body de juiste keuze. Je verliest het voordeel aan de tele-kant, maar dat is dus de afweging die je moet maken. (Daarmee zeg ik meteen ook dat ik ruis en scherptediepte als minder bepalende factoren beschouw... elk zijn idee.)
            Pieter
            --
            Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

            Comment


            • #7
              Re: Canon EOS 6D of 7d mark II

              ah ok, dit zijn de laatste brandpuntafstanden die ik gebruikt heb bij landschap

              15-15-21-32-32-20 (op cropcamera dus)

              Dus als je deze afstanden bekijkt is de cropcamera voldoende voor mijn landschappen ?

              groeten

              Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
              Dat is nu precies waar het schoentje knelt voor een APS-C sensor: het lensdesign is aan bepaalde beperkingen gebonden, waardoor het bouwen van een 10-22 een gigantische uitdaging is. Eigenlijk is die 10-22 (en ook de nieuwe 10-18) een klein mirakeltje. Als je een beeldhoek van een 16/17/18mm (in 35mm equivalent) vaak nodig hebt, dan is een full frame body de juiste keuze. Je verliest het voordeel aan de tele-kant, maar dat is dus de afweging die je moet maken. (Daarmee zeg ik meteen ook dat ik ruis en scherptediepte als minder bepalende factoren beschouw... elk zijn idee.)
              Last edited by svanma; 27 oktober 2014, 17:00.
              Canon EOS 550D // 15-85mm IS

              Comment


              • #8
                Re: Canon EOS 6D of 7d mark II

                Oorspronkelijk geplaatst door svanma Bekijk bericht
                ah ok, dit zijn de laatste brandpuntafstanden die ik gebruikt heb bij landschap
                15-15-21-32-32-20 (op cropcamera dus)

                Dus als je deze afstanden bekijkt is de cropcamera voldoende voor mijn landschappen ?
                Als je het zo zwart-wit wil stellen... Ja .
                Eigenlijk heb je met die 15-85 wel een heel degelijke lens hoor. Alleen een 17-55/2.8 zou eventueel aantrekkelijker zijn als standaardzoom, maar die 2mm maken wel een verschil als je ze kan gebruiken. Anderzijds is er geen technische reden om de 16-35 niet te gebruiken op een crop sensor; omgekeerd kan jouw lens natuurlijk niet op een full frame body. De vraag is dus ook of je de prijs, het gewicht en de omvang van het betere glas voor full frame erbij wil nemen.
                Pieter
                --
                Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                Comment


                • #9
                  Re: Canon EOS 6D of 7d mark II

                  Oorspronkelijk geplaatst door svanma Bekijk bericht
                  ah ok, dit zijn de laatste brandpuntafstanden die ik gebruikt heb bij landschap

                  15-15-21-32-32-20 (op cropcamera dus)

                  Dus als je deze afstanden bekijkt is de cropcamera voldoende voor mijn landschappen ?

                  groeten
                  Ik neem aan dat je deze brandpunt afstanden enkel gebruikt omdat je beperkt zit met je eigen lens.
                  Moest je een 10-22mm hebben dan zou je mss meer een foto nemen van 10-15...

                  Het is maar een idee natuurlijk. Ik ben altijd enorm blij geweest met mijn aankoop van mijn 10-22mm doordat ik veel meer op mijn foto kreeg als de meeste andere mensen die maar pas begonnen vanaf 18
                  CANON 550D - CANON EF-S 18-135MM F/3.5-5.6 IS - CANON EF 50MM F/1.8 II - CANON EF_S 10-22MM F/3.5-4.5 - TAMRON SP 24-70mm f/2.8 DI VC USD

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon EOS 6D of 7d mark II

                    Dit kan natuurlijk ook heb al veel zitten twijfelen voor een 10-20(22) maar er nooit van gekomen en is dit echt een zo groot verschil van 10mm naar 15mm??

                    echt moeilijke keuze...

                    voordeel van de 7d mark II is dat deze super snel is (heel af en toe ralyfoto's, zeg wel heel af en toe)

                    de lens die ik heb is voor cropcamera en hoef dus geen nieuwe lens kopen (om te beginnen dan)

                    zouden de foto's met de 6d opmerkelijk beter en scherper zijn dan een 7d II crop??







                    Oorspronkelijk geplaatst door frent Bekijk bericht
                    Ik neem aan dat je deze brandpunt afstanden enkel gebruikt omdat je beperkt zit met je eigen lens.
                    Moest je een 10-22mm hebben dan zou je mss meer een foto nemen van 10-15...

                    Het is maar een idee natuurlijk. Ik ben altijd enorm blij geweest met mijn aankoop van mijn 10-22mm doordat ik veel meer op mijn foto kreeg als de meeste andere mensen die maar pas begonnen vanaf 18
                    Canon EOS 550D // 15-85mm IS

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon EOS 6D of 7d mark II

                      Het verschil is wel heel groot ja, maar misschien heb jij dat verschil helemaal niet nodig. Dat moet je uitproberen.
                      Verder zal er in beeldkwaliteit weinig of geen verschil zijn denk ik. Ik vind persoonlijk FF een grotere uitdaging om mee te werken wegens de kleinere scherptediepte. Ik weet niet hoe het met de 7DII zit qua performantie bij weinig licht, maar daarvoor vind ik de 6D dus wel enorm goed


                      Oorspronkelijk geplaatst door svanma Bekijk bericht
                      Dit kan natuurlijk ook heb al veel zitten twijfelen voor een 10-20(22) maar er nooit van gekomen en is dit echt een zo groot verschil van 10mm naar 15mm??

                      echt moeilijke keuze...

                      voordeel van de 7d mark II is dat deze super snel is (heel af en toe ralyfoto's, zeg wel heel af en toe)

                      de lens die ik heb is voor cropcamera en hoef dus geen nieuwe lens kopen (om te beginnen dan)

                      zouden de foto's met de 6d opmerkelijk beter en scherper zijn dan een 7d II crop??
                      ______
                      www.vue.photo

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon EOS 6D of 7d mark II

                        ah ok, dan zal het de 7d II worden denk ik.

                        wel eerste even de eerste testen afwachten van foto's op hogere iso en weinig licht, maar deze heb ik zelden nodig.

                        alvast bedankt voor de reacties

                        Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                        Het verschil is wel heel groot ja, maar misschien heb jij dat verschil helemaal niet nodig. Dat moet je uitproberen.
                        Verder zal er in beeldkwaliteit weinig of geen verschil zijn denk ik. Ik vind persoonlijk FF een grotere uitdaging om mee te werken wegens de kleinere scherptediepte. Ik weet niet hoe het met de 7DII zit qua performantie bij weinig licht, maar daarvoor vind ik de 6D dus wel enorm goed
                        Canon EOS 550D // 15-85mm IS

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon EOS 6D of 7d mark II

                          Als je je 550D bijhoudt als backup en voor de 7DII gaat, dan zit je met 2 camera's die dezelfde crop factor hebben. Ga je voor de 6D, dan heb je het beste van beide werelden. Misschien ook een gegeven om even over na te denken.
                          550D | EF-S 18-55mm F/3.5-5.6 IS | EF 50mm F/1.8 II | EF 70-200mm F/4L IS | Speedlite 580EX II | LumoPro LP180 | Gitzo GT3541XLS | Arca-Swiss Monoball Z1 SP

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon EOS 6D of 7d mark II

                            das waar, maar dan is de kost ook veel meer omdat er lenzen moeten bijgekocht worden dan omdat ik geen full frame lenzen heb.

                            is moeilijke keuze

                            Oorspronkelijk geplaatst door jocau Bekijk bericht
                            Als je je 550D bijhoudt als backup en voor de 7DII gaat, dan zit je met 2 camera's die dezelfde crop factor hebben. Ga je voor de 6D, dan heb je het beste van beide werelden. Misschien ook een gegeven om even over na te denken.
                            Canon EOS 550D // 15-85mm IS

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon EOS 6D of 7d mark II

                              Uit wat ik opmaak voor wat je de camera gaat gebruiken heb je volgens mij geen 10fps nodig en niet het laatste nieuwe super AF-systeem.
                              Tenzij je regelmatig een voetbal wedstrijd gaat schieten of vogels in het zwim zou ik niet voor de 7D mark II gaan. Van wat ik er tot op vandaag heb van gelezen wordt de 7D mk II een fantastisch toestel maar wel een dedicated toestel. Sport, wildlife, video,... dan is de 7D mk II wat je moet hebben. Ja het schiet ook al de rest maar daar zijn er anderen beter in. Het is eigenlijk een gemakkelijke discussie omdat het zo'n 2 verschillende toestellen zijn. Sport VS Full-Frame. In jou geval zou ik voor de 6D gaan. De toegeving die je doet in fps en AF win je aan beeldkwaliteit, lichtsterkte, bereik (en Bokeh... :-))

                              En aangaande je lenzen. Ik neem aan dat je nu 1 APS-C lens hebt voor de 550D? Of wel houd je die bij ofwel verkoop je die. Ik denk dat je zowieso toch ook nieuw glas moet kopen. Ik neem aan dat die eerste lens een kit-lens is? Je toestel upgraden naar 7D mk II of 6D zonder je glas up te graden heeft weinig zin. En al het Full Frame glas dat je koopt kan je ook nog steeds op je 550D gebruiken.
                              Heb 2 vergelijkingsbeelden bijgevoegd van http://www.imaging-resource.com/IMCOMP/COMPS01.HTM
                              6D vs 7D mk II aan iso 100 en iso 3200. Ik weet niet hoe het met jou zit maar ik schiet toch regelmatig aan hogere iso's om niet te moeten werken met flash, omdat het gemakkelijker is on-the-move of omdat je het natuurlijk licht wil behouden.



                              Ik heb een 5D mk II en mijn volgende toestel wordt zeker een 7D mk II. Juist omdat ik met sport zo graag eens die hoge FPS wil hebben en omdat de autofocus van de 5DmkII bij sport (snel bewegende objecten) sucked!! Maar ik ga nooit de 5D wegdoen. Zou niet kunnen zonder de Full Frame.

                              Just my two cents ;-))
                              Sia
                              Last edited by siamees; 30 oktober 2014, 11:58.
                              Canon 5DmkIV gripped | EF 16-35mm f/2.8 L II | EF 24-70mm f/2.8 L II | EF 100mm f/2.8 L Macro | EF 70-200mm f/2.8 L II | EF 100-400mm f/5.6 L II | Sigma 35mm f/1.4 | EF 135mm f/2 L

                              Comment

                              Working...
                              X