Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Advies over een nieuwe studioverlichtingsset & flitser aanschaf

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Advies over een nieuwe studioverlichtingsset & flitser aanschaf

    Momenteel werk ik met de FE ss150-F.
    Ik zou graag naar iets degelijker gaan met wat meer vermogen en een steviger merk.
    Hierbij dacht ik aan de Elichrom maar uit een vorig topic vond ik hierbij ook een paar nadelen.
    Soms komt de FE goed eruit of de Elichrom, ook is hier sprake van de Linkstar en de Broncolor.
    Kan iemand me wat advies geven rondom die merken? Welke ik het beste neem i.v.m. een deftige studio op te richten.
    Sets mogen ook of het moest zijn dat de softboxen van de FE ss150-F ook op de andere lampen gaan van dat andere merk?

    Groeten,
    Kelly
    www.kyphotography.be

  • #2
    Re: Advies over een nieuwe studioverlichtingsset & flitser aanschaf

    Broncolor is sowieso in de hogere prijsklaase.
    Tegenwoordig kan je adapter-ringen kopen om softboxen e.a. aan te passen aan een nieuw merk dus dat wordt al makkellijker.

    Er zijn veel merken tegenwoordig op de markt dat de keuze inderdaad moeilijker wordt.

    Je hebt Linkstar, Falcon Eyes, Illustar, Bowens, Elinchrom, Broncolor, Jinbei en er zijn nog merken hoor.
    Het hangt er allemaal vanaf wat je wenst en hoeveel budget je er wenst tegen te gooien.

    Ik heb een vrij uitgebreide set van Jinbei staan waar ik heel tevreden van ben.
    Prijs / kwaliteit is dit zeer goed materiaal.
    Voor bepaalde zaken vind ik hen zelfs beter dan andere merken die een stuk duurder zijn.
    Mijn set staat hier trouwens te koop omdat ik bepaalde activiteiten heb teruggeschroefd en ze nu nog minder en zelfs eigenlijk niet meer gebruik.
    Indien je interesse hebt, laat maar gerust iets weten
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Als je ziekt naar gemak, continuďteit en lwaliteit zou ik je Elinchrom aanraden. Al jaren zeer tevreden over. Ik heb destijds een D-Lite startset gekocht en daarmee doorgegroeid. Alles past op elkaar, met de Quadrra's en Rangers kun je zelfs naar buiten. Het is degelijk, betrouwbaar en voorzien van nieuwe en innovatieve technieken. De softboxen zijn perfect en het assortiment is zeer uitgebreid.

      Je mag gerust eens komen kijken, of neem eens contact op voor info met de jongens van www.de-aap/shop.nl
      Zij hebben er veel verstand van, veel staan en je kunt er regelmatig wat testen.
      Succes...

      'Logica brengt je van A naar B, verbeelding brengt je overal'

      Comment


      • #4
        Re: Advies over een nieuwe studioverlichtingsset & flitser aanschaf

        Ik ben heel tevreden van de falcon eyes. Wel van de dure reeks... ijzeren behuizing, ventilaror om te koelen, enz... Ze zijn nu al meer dan 6 jaar en hebben al 100.000enden flitsen. Buiten een paar pilootlampen en één flitsbuis is er nog niks aangeweest.
        Ik heb ook een Elinchrom, maar die zou ik eens moeten zoeken in de kast onder het stof :-)
        Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

        Comment


        • #5
          Re: Advies over een nieuwe studioverlichtingsset & flitser aanschaf

          Mijn 4 Falcon Eyes flitsers zijn meer dan 10 jaar oud, ik denk meer dan 250.000 flitsen, en die werken ook nog steeds heel goed,
          zelfs nooit een flitsbuis moeten vervangen.

          Met Bowens werk ik ook, en daar ben ik ook tevreden over.

          Dit gezegd zijnde, denk ik hoe langer hoe meer, het is niet de flits die de foto maakt, wel de fotograaf ! (hetzelfde geld trouwens ook voor het camera merk ! )

          Zolang je iets hebt dat licht geeft, en iets in je handen met een sluiter en een sensor, kan je goede beelden maken !

          Veel sukses nog, D.

          Comment

          Working...
          X