Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

flitsset

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • flitsset

    Ik ben op zoek naar studioflitsers om mijn studio in te richten. De ruimte die ik nu heb is 5m x 4m Ik heb ook nog een andere ruimte(6m x 9m)ter beschikking moest die andre te klein zijn voor sommige zaken.
    Ik zou hier portretten, producten in willen maken. Het is wel de bedoeling dat ik die studio regelmatig ga gebruiken.
    Zou ik met 4 flitser(2 voor modellen en 2 voor de achtergrond) van 500w voldoende hebben hiermee?
    Ik ben nu aant twijfelen tussen verschillende merken.(illustar, falcon eyes, linkstar)
    illustar SET-FI-500D - 2x FI-500D digitaal
    Linkstar Studioflitsset LFK-500D Digitaal
    Falcon Eyes Studioflitsset TFK-2601 Digitaal
    De flitser van linkstar en illustar hebben beide bouwens koppeling wat handig is voor accesoires later.
    Illustar is belgisch merk maar is volgens mij niet zo bekent. Alleen de reserve flitsbuis kost 79 euro terwijl die van de andere merken maar 40 euro kost.
    Ik heb al veel opgezocht en gelezen hier op internet en zie het bos niet meer tussen de bomen.
    Welke van deze raden jullie aan. Wie heeft ervaring met die merken of heeft er iemand een van deze sets? Hoe zijn jullie ervaringen met deze flitsers?
    En hoe zit het met de service achteraf?
    Als jullie andere goede flitsers weten mag je die mij gerust meedelen.

    Hopelijk kunnen jullie mij verder helpen.

    Alvast bedankt.
    Sony A550 18-55 en 55-200

  • #2
    Re: flitsset

    elk merk heeft zijn voor- en nadelen net zoals het zijn aanhangers heeft.

    Uiteindelijk ben jij het die de keuze moet maken.

    Ik maak zelf al een hele tijd gebruik van Jinbei.
    Ook ken ik een pro-fotograaf die hier gebruik van maakt in zijn studio en hier ook nog geen problemen heeft mee ondervonden.
    Wel heb ik al eens in een andere studio gebruik gemaakt van bowens-koppen waar zelfs toen een van is gesneuveld inclusief hun grote softbox omdat de pilootlamp het op een of andere manier heeft begeven en is ontploft waardoor de softbox is beginnen branden.
    Dit maar om aan te geven dat zelfs een zogenaamd beter merk volgens velen ook problemen kan hebben / ondervinden.
    Geen enkel materiaal is perfect en zal aan iedereens wensen voldoen.

    Nu staat mijn volledige set te koop omdat ik ze niet voldoende benut en ook bepaalde zaken heb teruggeschroefd.
    Zie aanbieding http://forum.belgiumdigital.com/f11/...al-499960.html
    Indien je wenst, kan je ze steeds komen bezichtigen
    Website: http://www.svisimaging.be

    Comment


    • #3
      Re: flitsset

      Illustar is gewoon een re-branded Linkstar.

      Persoonlijk ben ik niet zo voor die(Chinese) budgetmerken heb er al teveel prullen mee gehad.
      Als iemand mij om een goede kwaliteit flitsmerk vraagt dan raad ik meestal Elinchrom aan ( ingebouwd triggersysteem, bediening vanop de camera, enz).
      Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

      Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

      Comment

      Working...
      X