Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ijzige Oever

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ijzige Oever


    Skaftafell, IJsland op een koude namiddag.


    Last edited by Helen; 26 oktober 2014, 22:50.
    vriendelijke groeten, Helen
    Updated WWW.HELENICA.NL
    ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

  • #2
    Re: Ijzige Oever

    Qua foto en compositie, ik mis iets maar ik kan er geen vinger opleggen. De foto is goed zeker en vast, maar ik heb zo het gevoel dat er meer in zat. Wat mij wel opvalt is de onscherpte links aan de bruine berg, ik was eens gaan zien in de exif naar de lens maar niet gevonden en dan stond er een thumbnail van de foto, daar ziet hij er wel goed uit. Raar, ga de reactie eens volgen hier, curieus wat andere te zeggen hebben
    Portfolio -=- Facebook pagina -=- Flickr -=- 500px

    Comment


    • #3
      Re: Ijzige Oever

      Het knalt gewoon van m'n scherm....goed gedaan en mooie locatie .
      "The important thing is not the camera but the eye."

      Comment


      • #4
        Re: Ijzige Oever

        Een foto waar de kou vanaf komt. !
        Mooi compo , maar ik heb het gevoel dat een klein beetje naar links draaien (indien mogelijk) een sterker beeld had opgeleverd.
        De schots was op een sterker punt gekomen, en de (vermoedelijke) lijn van de bruine berg was niet zo afgebroken.
        Maar misschien waren er omstandigheden, waardoor dat niet mogelijk was, en moet je mijn redenatie maar vergeten.
        Was overigens een tijdje geleden. Fijn om weer wat van je te zien.
        Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

        Vriendelijke groeten, Johan

        Comment


        • #5
          Re: Ijzige Oever

          fijn kleurenpalet ! Moet zalig geweest zijn op dat moment buiten zijn om fotookes te pakken.
          mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

          Comment


          • #6
            Re: Ijzige Oever

            Erg mooi...Vooral ook het zonlicht op de berg achter...

            Persoonlijk vind ik de foto wel wat te blauw..Enerzijds past het wel bij het ijs, maar ik heb toch even geprobeerd de kleurbalans goed te zetten, en ik vind hem er niet slechter op worden....Maar kan smaak zijn natuurlijk...KLIK

            Appart, ik kan heel de exif uitlezen, behalve het diafragma..
            Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
            MIJN WEBSITE

            Comment


            • #7
              Re: Ijzige Oever

              Oorspronkelijk geplaatst door jos82 Bekijk bericht
              Erg mooi...Vooral ook het zonlicht op de berg achter...

              Persoonlijk vind ik de foto wel wat te blauw..Enerzijds past het wel bij het ijs, maar ik heb toch even geprobeerd de kleurbalans goed te zetten, en ik vind hem er niet slechter op worden....Maar kan smaak zijn natuurlijk...KLIK

              Appart, ik kan heel de exif uitlezen, behalve het diafragma..
              Ik heb de beeld bewust wat blaauwer gemaakt. De volgende zal ik neutraler maken.

              Wat de exif betreft - het is met een manuele lens gemaakt (Samyang 14mm). De kamera krijgt daarom geen info van de lens.



              Oorspronkelijk geplaatst door Johan1956 Bekijk bericht
              Een foto waar de kou vanaf komt. !
              Mooi compo , maar ik heb het gevoel dat een klein beetje naar links draaien (indien mogelijk) een sterker beeld had opgeleverd.
              De schots was op een sterker punt gekomen, en de (vermoedelijke) lijn van de bruine berg was niet zo afgebroken.
              Maar misschien waren er omstandigheden, waardoor dat niet mogelijk was, en moet je mijn redenatie maar vergeten.
              Was overigens een tijdje geleden. Fijn om weer wat van je te zien.
              Ik ben op vakantie geweest. Maar ook de weken daarvoor waren erg druk. Ik heb ook een foto van iets meer naar rechts. Zal ik misschien nog posten.
              vriendelijke groeten, Helen
              Updated WWW.HELENICA.NL
              ---- DE INHOUD VAN EEN BEELD IS TOCH VAN GROTER BELANG DAN DE AANTAL PIXELS ----

              Comment

              Working...
              X