Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Sigma : welke van de drie ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Sigma : welke van de drie ?

    Hallo iedereen,

    Voor de aanschaf van een tele-zoom voor op mijn D70 twijfel ik tussen deze drie Sigma's :
    -70-200 f2.8 APO EX (HSM) met eventueel 1.4 converter
    -100-300 f4 EX APO IF(HSM)
    -80-400 f4.5-5.6 EX OS APO

    Bedoeling is een lichtsterke lens die ook goed presteert als fotolens en liefst nog scherp wijd open. Mooi bokeh.
    Meestal uit de hand te gebruiken. Houd er niet van veel met een statief rond te zeulen, tenzij voor thuisgebruik.Graag ervaringen.

    Groetjes,
    Pol.

    Leeft en LAAT LEVEN !

  • #2
    Dag pol,

    ik denk dat je met de Sigma 70-200/2.8 APO EX geen slechte koop doet
    je hebt 2.8 over de ganse lijn en is niet te zwaar om mee rond te crossen.
    Qua prijs is het de goodkoopte van de 3 en je kunt die al vinden rond de 750€

    Groeten tibo
    Canon EOS 10D + BG-ED3 / Sigma 50-500 APO RF ~ Sigma EF-500 DG ST ~ Tokina 28-70 ATX PRO SV

    Comment


    • #3
      Originally posted by Tibo
      Dag pol,

      ik denk dat je met de Sigma 70-200/2.8 APO EX geen slechte koop doet
      je hebt 2.8 over de ganse lijn en is niet te zwaar om mee rond te crossen.
      Qua prijs is het de goodkoopte van de 3 en je kunt die al vinden rond de 750€

      Groeten tibo
      Hallo Tibo,

      Zou er dan wel een converter moeten bijnemen. Wil er toch ook vogels in de natuur , eventueel in vlucht, mee fotograferen. Hopelijk werkt deze converter goed met de D70.

      Groetjes,
      Pol.
      Leeft en LAAT LEVEN !

      Comment


      • #4
        Dag pol,

        Dat werkt perfect samen en veel succes met je aankoop

        Groetjes tibo
        Canon EOS 10D + BG-ED3 / Sigma 50-500 APO RF ~ Sigma EF-500 DG ST ~ Tokina 28-70 ATX PRO SV

        Comment


        • #5
          Originally posted by Tibo
          Dag pol,

          Dat werkt perfect samen en veel succes met je aankoop

          Groetjes tibo
          Bedankt Tibo !

          Pol.
          Leeft en LAAT LEVEN !

          Comment


          • #6
            ben toch vree content van mijn Sigma 100-300 f4 zenne
            weegt wel 1,5kg
            maar ligt goed in de hand (gebruik em met gemonteerde statiefbeugel)
            heeft mooi bokeh
            reageert snel (HSM)
            heb em besteld bij www.cornevaniperen.com aan €871,-
            Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
            Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

            Comment


            • #7
              Originally posted by Dirtyharry71
              ben toch vree content van mijn Sigma 100-300 f4 zenne
              weegt wel 1,5kg
              maar ligt goed in de hand (gebruik em met gemonteerde statiefbeugel)
              heeft mooi bokeh
              reageert snel (HSM)
              heb em besteld bij www.cornevaniperen.com aan €871,-
              Hallo Dirtyharry71,

              En is die nog te gebruiken zonder statief ?

              Pol.
              Leeft en LAAT LEVEN !

              Comment


              • #8
                gebruik em meestal zonder statief
                soms es met monopod
                maar vooral los uit de hand
                Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                Comment


                • #9
                  Originally posted by Dirtyharry71
                  gebruik em meestal zonder statief
                  soms es met monopod
                  maar vooral los uit de hand
                  Bedankt Dirtyharry, een monopod zou ik me nog aanschaffen. Een stuk handiger dan die tripods. Trouwens, welke kop heb jij op die monopod staan? Is het systeem stevig genoeg voor die 1.5kg? En is het tevens met een clicksysteem dat je aan de camera kan vastschroeven?
                  Leeft en LAAT LEVEN !

                  Comment


                  • #10
                    Pol

                    De 70-200 met 1.4x TC is waarschijnlijk de veelzijdigste oplossing. Je hebt een fraai bereik, f2.8 en een van de betere lenzen van het huis. Alleen die TC op en af, dat is soms een beetje gefoefel. Is het je hoofdzakelijk om de tele te doen, dan hoef je voor de 100-300 zeker geen schrik te hebben. Het resultaat zal niet onderdoen voor dat van de 70-200. Je mist wel een stopje tussen 100 en 200, maar als je vaak boven 200 zit, heeft dat geen belang meer. Eens nadenken over het voorziene gebruik, zou ik zeggen...
                    Pieter
                    --
                    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Pieter G.
                      Pol

                      De 70-200 met 1.4x TC is waarschijnlijk de veelzijdigste oplossing. Je hebt een fraai bereik, f2.8 en een van de betere lenzen van het huis. Alleen die TC op en af, dat is soms een beetje gefoefel. Is het je hoofdzakelijk om de tele te doen, dan hoef je voor de 100-300 zeker geen schrik te hebben. Het resultaat zal niet onderdoen voor dat van de 70-200. Je mist wel een stopje tussen 100 en 200, maar als je vaak boven 200 zit, heeft dat geen belang meer. Eens nadenken over het voorziene gebruik, zou ik zeggen...
                      Bedankt Pieter voor de reactie.

                      Pol.
                      Leeft en LAAT LEVEN !

                      Comment


                      • #12
                        Originally posted by Pol Callens
                        Trouwens, welke kop heb jij op die monopod staan? Is het systeem stevig genoeg voor die 1.5kg? En is het tevens met een clicksysteem dat je aan de camera kan vastschroeven?
                        Ik gebruik een Manfrotto 680B monopod met een 234RC-kopje erbovenop. Die kan perfect dat gewicht aan en heeft een quick-release plate... Wat mij betreft een ideale kop voor een monopod (en ook niet zo duur...)
                        Canon 10D, glass, flashes & extra's
                        Fuji S602Z & extra's
                        www.CooMa.be BD0176BE

                        Comment


                        • #13
                          Originally posted by CooMa
                          Originally posted by Pol Callens
                          Trouwens, welke kop heb jij op die monopod staan? Is het systeem stevig genoeg voor die 1.5kg? En is het tevens met een clicksysteem dat je aan de camera kan vastschroeven?
                          Ik gebruik een Manfrotto 680B monopod met een 234RC-kopje erbovenop. Die kan perfect dat gewicht aan en heeft een quick-release plate... Wat mij betreft een ideale kop voor een monopod (en ook niet zo duur...)
                          Bedankt CooMa voor de reply.

                          Groetjes,
                          Pol.
                          Leeft en LAAT LEVEN !

                          Comment


                          • #14
                            Hi,

                            ik wil de mensen niet van dit forum weglokken (zal ook niet lukken daarvoor is dit forum te goed) maar op http://www.fredmiranda.com/reviews/showgallery.php?cat=29 kan je wel veel meningen lezen over de verschillende objektieven in het engels.

                            misschien dat je er wat aan hebt.

                            groeten

                            Comment


                            • #15
                              ik heb ook die 234RC-kop op de 479B monopod (alles Manfrotto)

                              is zeker stevig genoeg
                              Nikon D700 & D70 | Nikkor AF-S 17-35 2.8 + 50 1.8 + 105 2.8 macro + 18-200 VR II
                              Sigma 100-300 F4 EX APO HSM| Nikon SB-800 | Manfrotto 479B | Albums: Fototime| 500px

                              Comment

                              Working...
                              X