Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Probleem met G5!!! (Opgelost!)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Probleem met G5!!! (Opgelost!)

    Ik kan mn foto's niet meer uit de camera op de pc laden. Ik zie nog wel image (Raw) bestanden op de camera maar als ik kopieren en vervolgens plakken op de HD doe dan gebeurd er niets!! Als ik kijk bij eigenschappen van de G5 (in windows xp waar die als schijf wordt weergegeven) dan zegt ie dat er 0 foto's genomen zijn. Weet iemand hoe ik dit op kan lossen???

    Myth

    Update: Ik heb het ook op andere pc's geprobeerd maar nergens lukt het. Ook heb ik geconstateerd dat de RAW bestanden volgens windows 0 bytes zijn

    Opgelost: Het bleek dat je perse de software van Canon moet installeren (Image Browser etc.) voordat het mogelijk is om bestanden vanaf de camera te downloaden. Daar lag dus ook het probleem en het is nu opgelost
    "Canon Powershot G5 + 1Gig Microdrive"

  • #2
    * staat de camera niet in de verkeerde modus (USB of iets anders?)

    * extern kaartlezertje?

    * je kunt nog wel de foto's zien op je camera ("viewen")? Dan staan ze er in elk geval wel nog op...
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

    Comment


    • #3
      Originally posted by CooMa
      * staat de camera niet in de verkeerde modus (USB of iets anders?)

      * extern kaartlezertje?

      * je kunt nog wel de foto's zien op je camera ("viewen")? Dan staan ze er in elk geval wel nog op...
      * Staat goed hij moet gewoon uit en dan de kabel erin

      * een externe kaartlezer is niet echt een antwoord op mijn vraag; hiervoor werkte het wel...

      * Ja, ik kan de foto's nog prima zien op de camera

      Maar toch bedankt, hoop dat iemand een oplossing weet...
      "Canon Powershot G5 + 1Gig Microdrive"

      Comment


      • #4
        Dit lijkt me ni zo simpel om te achterhalen waar de fout zit. Als het apparaat herkend in het apparaatbeheer en daar zie dan dat er zogezegd 0 foto's opstaan, dan zou ik verder gaan zoeken door bijvoorbeeld de procedure te herhalen met een andere kaart in je camera. Of de huidige kaart proberen ergens anders op een externe lezer een te onderzoeken. Eventueel zou ik de software van je camera verwijderen en opnieuw installeren. Je gaat punt voor punt moeten verder zoeken waar het schoentje wringt.

        Je geeft in een vorige posting wel aan dat een externe kaartlezer geen antwoord was op je vraag , maar ik kan wel zeggen dat het een bijzonder goede werkwijze is. In de vier jaar dat ik me intens met digitale fotografie bezig hou heb ik nooit de beelden van de camera gaan halen. Maar reeds van in het begin werkte ik met een externe compact flash lezer.

        Never argue with stupid people, they will drag you down to their level and then beat you with experience. "When one person suffers from a delusion it is called insanity. When many people suffer from a delusion it is called religion ."

        Comment


        • #5
          Originally posted by Digipics357
          Dit lijkt me ni zo simpel om te achterhalen waar de fout zit. Als het apparaat herkend in het apparaatbeheer en daar zie dan dat er zogezegd 0 foto's opstaan, dan zou ik verder gaan zoeken door bijvoorbeeld de procedure te herhalen met een andere kaart in je camera. Of de huidige kaart proberen ergens anders op een externe lezer een te onderzoeken. Eventueel zou ik de software van je camera verwijderen en opnieuw installeren. Je gaat punt voor punt moeten verder zoeken waar het schoentje wringt.

          Je geeft in een vorige posting wel aan dat een externe kaartlezer geen antwoord was op je vraag , maar ik kan wel zeggen dat het een bijzonder goede werkwijze is. In de vier jaar dat ik me intens met digitale fotografie bezig hou heb ik nooit de beelden van de camera gaan halen. Maar reeds van in het begin werkte ik met een externe compact flash lezer.


          Ik heb het idd alleen nog maar via windows zelf geprobeerd, ga die canon browser maar weer s installeren denk ik ookal ben ik er niet zo'n fan van.
          "Canon Powershot G5 + 1Gig Microdrive"

          Comment


          • #6
            Hoi Myth,sinds wanneer heb je het,ga anders met je windows terug naar een datum dat je zeker weet dat ie nog ging,het is het proberen waard héé
            Canon|Canon 70/200f:2.8 ISL|50mmf:1.8|580EX Flitske.
            Mijn website.

            Comment


            • #7

              Originally posted by RUMOCOOL
              Hoi Myth,sinds wanneer heb je het,ga anders met je windows terug naar een datum dat je zeker weet dat ie nog ging,het is het proberen waard héé
              Sinds ik mn pc geformateerd hebt dus dat wordt lastig

              p.s Canon software kan ik niet weer vinden zal ik al wel weggegooid hebben
              "Canon Powershot G5 + 1Gig Microdrive"

              Comment

              Working...
              X