Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 270 exII en falcon eyes rf a2416

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 270 exII en falcon eyes rf a2416

    Beste

    Dringend hulp gevraagd

    heb een Canon 270 exII en falcon eyes rf a2416 gekocht (trigger en bijhorende ontvanger ook) en als ik deze nu wil proberen wil de flitser niet automatisch flitsen met deze trigger.

    De trigger staat aan, en op de camera, en de flitser staat op slave.

    En de ene kabel die er bij zit het ene uiteinde past in trigger en in camera, en de andere kant past in geen enkele

    wat doe ik verkeerd, heb een eos 550d

    alvast bedankt voor de reacties
    Last edited by svanma; 25 oktober 2014, 20:54.
    Canon EOS 550D // 15-85mm IS

  • #2
    Re: Canon 270 exII en falcon eyes rf a2416

    Ik had ook een 270 ex speedlite samen met de 550d. Je kan een 270 ex triggeren maar met triggers zonder ttl geeft deze enkel vol vermogen en is deze niet regelbaar. Welk type trigger heb je?
    Bezoek onze website: Studio Vanbilloen Facebook groep: https://www.facebook.com/groups/studio.fotografie.hulp/ | Facebookgroep Studiofotografie materiaal 2eHands/

    Comment


    • #3
      Re: Canon 270 exII en falcon eyes rf a2416

      Beste

      ik heb nog een Falcon Eyes Hotshoe HS-25B + X-contact gekocht om de kabel te doen passen. hopelijk lukt het dan.

      iemand anders nog een ander idee wat het kan zijn?

      alvast bedankt



      Oorspronkelijk geplaatst door svanma Bekijk bericht
      Beste

      Dringend hulp gevraagd

      heb een Canon 270 exII en falcon eyes rf a2416 gekocht (trigger en bijhorende ontvanger ook) en als ik deze nu wil proberen wil de flitser niet automatisch flitsen met deze trigger.

      De trigger staat aan, en op de camera, en de flitser staat op slave.

      En de ene kabel die er bij zit het ene uiteinde past in trigger en in camera, en de andere kant past in geen enkele

      wat doe ik verkeerd, heb een eos 550d

      alvast bedankt voor de reacties
      Canon EOS 550D // 15-85mm IS

      Comment


      • #4
        Re: Canon 270 exII en falcon eyes rf a2416

        Ik weet niet waar u de kabel van de trigger in de camera stopt, want voor zover ik weet heeft de 550D geen externe triggerpoort voor het ontsteken van een flitser (ik ben even de exacte benaming van deze aansluiting kwijt), mijn 60D heeft deze evenmin (ik gok dan ook dat deze alleen op de 5D en hoger zit).
        Dit contact is dan ook met name bedoeld voor camera's met een cold-shoe, die het ontsteken van een flitser via dit contact regelen.
        Verder is de ontsteker waarvan u hier het serienummer noemt niet bedoeld voor het ontsteken van de Canon-flitser die u gebruikt, maar voor het ontsteken van een studioflitser.
        Omdat ik de set niet goed ken weet ik niet zo goed wat u met "de ene kabel" bedoelt.

        Voor mijn duidelijkheid, is het in het plaatje van cameranu.nl getoonde materiaal de complete set die u ook gebruikt?
        http://www.cameranu.nl/nl/p308834/fa...f-a2416-292183
        Op internet zie ik een plaatje van een op een mono mini-jack stekker gelijkend plugje, dat hoort (mocht u het hebben geprobeerd) niet in de mini-jack poort van de camera, aangezien die is bedoeld voor het op afstand ontspannen van de sluiter middels een 3-tal contacten.
        De andere jack-uitgang (een 3.5mm stereo of misschien quadro-jack) is bedoeld voor het met een TV verbinden van de camera middels een composiet-video verbinding.

        Ik weet het niet helemaal zeker, maar volgens mij is er een instapmodel van Canon dat de draadloze flits-functie aan boord heeft, waarmee middels de "master" flitser (de pop-up flitser van de camera zelf) een Canon flitser (of B-merk met Canon ondersteuning) ontstoken kan worden.
        In mijn herinnering is dat de 550D of de 600D.

        Oorspronkelijk geplaatst door bvphotography Bekijk bericht
        Ik had ook een 270 ex speedlite samen met de 550d. Je kan een 270 ex triggeren maar met triggers zonder ttl geeft deze enkel vol vermogen en is deze niet regelbaar. Welk type trigger heb je?
        Ik denk dat de besturing van de trigger niet gericht is op het met regelbereik ontsteken van een flitser, maar puur een communicatiemiddel is voor het ontsteken ervan, zonder daarin een specifiek regelsysteem voor de flitskracht mee te sturen.
        Omdat op een studioflitser de belichting handmatig word ingesteld in plaats van op de camera (en de trigger daar ook helemaal op ingericht is met enkel het centrale ontstekingscontact op de X-contact hot shoe adapter) ga ik er even vanuit dat deze trigger niet bedoeld is om direct, alleenstaande Canon flitsers in slave modus mee te laten ontsteken.
        Last edited by Alex_en_Iris; 26 oktober 2014, 09:59.

        Comment


        • #5
          Re: Canon 270 exII en falcon eyes rf a2416

          Oorspronkelijk geplaatst door bvphotography Bekijk bericht
          Ik had ook een 270 ex speedlite samen met de 550d. Je kan een 270 ex triggeren maar met triggers zonder ttl geeft deze enkel vol vermogen en is deze niet regelbaar. Welk type trigger heb je?
          het is inderdaad http://www.cameranu.nl/nl/p308834/fa...f-a2416-292183 deze dat ik gekocht heb en nu ook nog dit http://www.kamera-express.be/is-bin/...mpTo=OfferList om het x contact te hebben.

          zou het met deze extra hot shoe moeten lukken om deze draadloos te laten flitsen?
          Canon EOS 550D // 15-85mm IS

          Comment


          • #6
            Re: Canon 270 exII en falcon eyes rf a2416

            Beste

            het is inderdaad deze dat ik gekocht heb, en nu nog dit erbij http://www.kamera-express.be/is-bin/...mpTo=OfferList omdat ik geen zo'n x contact heb.

            denk je dat het met dit erbij moet lukken om hem draadloos te laten flitsen,?

            groeten en bdankt

            Oorspronkelijk geplaatst door Alex_en_Iris Bekijk bericht
            Ik weet niet waar u de kabel van de trigger in de camera stopt, want voor zover ik weet heeft de 550D geen externe triggerpoort voor het ontsteken van een flitser (ik ben even de exacte benaming van deze aansluiting kwijt), mijn 60D heeft deze evenmin (ik gok dan ook dat deze alleen op de 5D en hoger zit).
            Dit contact is dan ook met name bedoeld voor camera's met een cold-shoe, die het ontsteken van een flitser via dit contact regelen.
            Verder is de ontsteker waarvan u hier het serienummer noemt niet bedoeld voor het ontsteken van de Canon-flitser die u gebruikt, maar voor het ontsteken van een studioflitser.
            Omdat ik de set niet goed ken weet ik niet zo goed wat u met "de ene kabel" bedoelt.

            Voor mijn duidelijkheid, is het in het plaatje van cameranu.nl getoonde materiaal de complete set die u ook gebruikt?
            http://www.cameranu.nl/nl/p308834/fa...f-a2416-292183
            Op internet zie ik een plaatje van een op een mono mini-jack stekker gelijkend plugje, dat hoort (mocht u het hebben geprobeerd) niet in de mini-jack poort van de camera, aangezien die is bedoeld voor het op afstand ontspannen van de sluiter middels een 3-tal contacten.
            De andere jack-uitgang (een 3.5mm stereo of misschien quadro-jack) is bedoeld voor het met een TV verbinden van de camera middels een composiet-video verbinding.

            Ik weet het niet helemaal zeker, maar volgens mij is er een instapmodel van Canon dat de draadloze flits-functie aan boord heeft, waarmee middels de "master" flitser (de pop-up flitser van de camera zelf) een Canon flitser (of B-merk met Canon ondersteuning) ontstoken kan worden.
            In mijn herinnering is dat de 550D of de 600D.


            Ik denk dat de besturing van de trigger niet gericht is op het met regelbereik ontsteken van een flitser, maar puur een communicatiemiddel is voor het ontsteken ervan, zonder daarin een specifiek regelsysteem voor de flitskracht mee te sturen.
            Omdat op een studioflitser de belichting handmatig word ingesteld in plaats van op de camera (en de trigger daar ook helemaal op ingericht is met enkel het centrale ontstekingscontact op de X-contact hot shoe adapter) ga ik er even vanuit dat deze trigger niet bedoeld is om direct, alleenstaande Canon flitsers in slave modus mee te laten ontsteken.
            Canon EOS 550D // 15-85mm IS

            Comment


            • #7
              Re: Canon 270 exII en falcon eyes rf a2416

              Oorspronkelijk geplaatst door svanma Bekijk bericht
              Beste

              het is inderdaad deze dat ik gekocht heb, en nu nog dit erbij http://www.kamera-express.be/is-bin/...mpTo=OfferList omdat ik geen zo'n x contact heb.

              denk je dat het met dit erbij moet lukken om hem draadloos te laten flitsen,?

              groeten en bdankt
              De X-contact hot shoe lost het probleem aan de kant van de flitser niet op.
              Het communicatieprotocol van de zender en ontvanger is er een van ontsteking op het eigen, door Falcon Eyes gebruikte systeem, niet een met ontsteking via regelbereik (TTL) dat op de camera ingesteld kan worden of gebruikt kan worden voor het draadloos ontsteken van een slave-flitser.
              De (mini-)jack-achtige stekker (het plaatje is te onduidelijk om zeker te kunnen zijn om welk formaat het gaat) die normaal in de studioflitser geschoven word zorgt voor de ontsteekpuls.
              Omdat de Canon 270 EX2 niet ontstoken kan worden middels een externe poort (daar deze ontbreekt) zal deze trigger niet werken.

              Op het volgende plaatje is het gebruik van de trigger te zien in combinatie met een studioflitser (mogelijk ook van Falcon Eyes, maar dat weet ik niet zeker, ik ben verder ook absoluut niet op de hoogte van een eventuele standaard op het gebied van communicatiepoorten op studioflits-apparaten).

              Comment


              • #8
                Re: Canon 270 exII en falcon eyes rf a2416

                Ja dit zit er inderdaad bij, maar dit is voor de studioflitser (ontvanger)

                ok dus dit zal niet werken? damn, en zal deze set werken?

                de flitser schuif je in de ontvanger, en de zender op de camera.

                zou deze dan wel werken met mijn flitser?

                http://www.kamera-express.be/product...-trigger-set-/

                + een hotshoe met x contact voor de flitser te koppelen met de ontvanger en de verzender op de camera?

                Oorspronkelijk geplaatst door Alex_en_Iris Bekijk bericht
                De X-contact hot shoe lost het probleem aan de kant van de flitser niet op.
                Het communicatieprotocol van de zender en ontvanger is er een van ontsteking op het eigen, door Falcon Eyes gebruikte systeem, niet een met ontsteking via regelbereik (TTL) dat op de camera ingesteld kan worden of gebruikt kan worden voor het draadloos ontsteken van een slave-flitser.
                De (mini-)jack-achtige stekker (het plaatje is te onduidelijk om zeker te kunnen zijn om welk formaat het gaat) die normaal in de studioflitser geschoven word zorgt voor de ontsteekpuls.
                Omdat de Canon 270 EX2 niet ontstoken kan worden middels een externe poort (daar deze ontbreekt) zal deze trigger niet werken.

                Op het volgende plaatje is het gebruik van de trigger te zien in combinatie met een studioflitser (mogelijk ook van Falcon Eyes, maar dat weet ik niet zeker, ik ben verder ook absoluut niet op de hoogte van een eventuele standaard op het gebied van communicatiepoorten op studioflits-apparaten).
                http://www.cameranu.nl/pictures/400/...416-292183.jpg
                Last edited by svanma; 26 oktober 2014, 10:47.
                Canon EOS 550D // 15-85mm IS

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 270 exII en falcon eyes rf a2416

                  De set waarvan u de link plaatste is meer geschikt voor wat u met de 270 wil doen.
                  Ik kan niet zo snel een groter plaatje vinden van die set, want als ik de flitsschoen bekijk zal ook deze de flitser op vol vermogen laten ontsteken (de vier extra flitsercontacten in de hot-shoe ontbreken).
                  Omdat de 270 EX2 geen mogelijkheid heeft op de flitser de flitskracht te kunnen instellen, zal de TTL informatie (waarmee de camera de kleurtemperatuur en flitskracht (flitsbelichtingscompensatie) die de flitser bij gebruik direct óp de camera ontvangt niet werken.
                  Je kunt de flitser laten bouncen via het plafond om wat aan kracht te verliezen of (meer een video-oplossing van een fotografie-oplossing en behoorlijk omslachtig) een ND-filter (Neutral Density) gebruiken.
                  Een ND filter is een filter dat, naar gelang zijn sterkte 2x, 3x of nog veel meer keren de intensiteit van het licht terugbrengt zonder het licht te kleuren.
                  Deze zijn er in schroefbare varianten die op een objectief geschroefd kunnen worden, maar ook als flexibel folie (worden "gel" genoemd).
                  Omdat een flitspuls op vol vermogen de nodige regenereertijd vraagt (je kunt niet snel nog 's een foto nemen) lijkt dit me niet de meest praktische oplossing...

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 270 exII en falcon eyes rf a2416

                    Ja das wel waar, maar heb de flitser nu dus moet er het beste van maken, en is enkel te gebruiken voor rookfotografie eigenlijk en druppelfoto's te experimenteren dat de flits enkel op vol vermogen te gebruiken is is niet zo erg vind ik, zal wel op te lossen zijn met inderdaad te bouncen.

                    dus is het dan het best om deze http://www.kamera-express.be/product...-trigger-set-/ te kopen om de flits te laten afgaan en de falcon eyes rf a2416 die ik nu heb te gebruiken bij studiofotografie.

                    dus nog even voor de zekerheid de aputure slt 4 trigger set zal zeker gaan om automatisch te flitsen met de 270?

                    alvast bedankt

                    groeten

                    Oorspronkelijk geplaatst door Alex_en_Iris Bekijk bericht
                    De set waarvan u de link plaatste is meer geschikt voor wat u met de 270 wil doen.
                    Ik kan niet zo snel een groter plaatje vinden van die set, want als ik de flitsschoen bekijk zal ook deze de flitser op vol vermogen laten ontsteken (de vier extra flitsercontacten in de hot-shoe ontbreken).
                    Omdat de 270 EX2 geen mogelijkheid heeft op de flitser de flitskracht te kunnen instellen, zal de TTL informatie (waarmee de camera de kleurtemperatuur en flitskracht (flitsbelichtingscompensatie) die de flitser bij gebruik direct óp de camera ontvangt niet werken.
                    Je kunt de flitser laten bouncen via het plafond om wat aan kracht te verliezen of (meer een video-oplossing van een fotografie-oplossing en behoorlijk omslachtig) een ND-filter (Neutral Density) gebruiken.
                    Een ND filter is een filter dat, naar gelang zijn sterkte 2x, 3x of nog veel meer keren de intensiteit van het licht terugbrengt zonder het licht te kleuren.
                    Deze zijn er in schroefbare varianten die op een objectief geschroefd kunnen worden, maar ook als flexibel folie (worden "gel" genoemd).
                    Omdat een flitspuls op vol vermogen de nodige regenereertijd vraagt (je kunt niet snel nog 's een foto nemen) lijkt dit me niet de meest praktische oplossing...
                    Canon EOS 550D // 15-85mm IS

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 270 exII en falcon eyes rf a2416

                      Kan er mij nog iemand uitleggen hoe ik dan alles moet aansluiten om te kunnen flitsen.

                      Dus ik heb een canon 270 II versie

                      ik zal deze trigger hebben http://www.kamera-express.be/product...-trigger-set-/ of http://www.kamera-express.be/product...61-voor-canon/

                      en zo'n hotshoe http://www.kamera-express.be/is-bin/...mpTo=OfferList

                      camera is 550d eos.

                      alvast bedankt voor de aansluitingsuitleg
                      Last edited by svanma; 26 oktober 2014, 14:27.
                      Canon EOS 550D // 15-85mm IS

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 270 exII en falcon eyes rf a2416

                        Als ik de website mag geloven kan dezelfde set met meerdere fabrikanten tegelijkertijd overweg (Nikon en Canon tegelijkertijd bijvoorbeeld).
                        Uitgaande van de flits-set van Aputure, de zender gaat op de flitsschoen van de camera (waar de 270 EX2 normaal geplaatst zou worden) en de flitser (de 270 EX2) gaat in de hotshoe van de ontvanger.
                        De hotshoe met X-contact heeft u niet nodig, want de hotshoe van de camera werkt door de zender naar de ontvanger waarop de flitser geplaatst word.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon 270 exII en falcon eyes rf a2416

                          En zal deze Pixel pawn tf 361 werken met de canon 270 ex II ???

                          groeten

                          Ah ok de hotshoe heb ik dan over, maar als ik mij nu goed ingelezen heb is het best om dan deze te kopen

                          http://www.kamera-express.be/product...61-voor-canon/

                          dan ben ik met de hot shoe met x contact wel nog iets omdat ik deze dan kan gebruiken als draadloos afstandsbediening en ik op de camera geen zo'n contact heb.

                          Dus dan zal het de Pixel radio trigger set worden voor mijn eos 550d en 270 II versie

                          als ik mij correct ingelezen heb?

                          natuurlijk wil ik wel zeker zijn dat deze pixel set dan werkt met mijn 270 exII

                          groeten en thx

                          Oorspronkelijk geplaatst door Alex_en_Iris Bekijk bericht
                          Als ik de website mag geloven kan dezelfde set met meerdere fabrikanten tegelijkertijd overweg (Nikon en Canon tegelijkertijd bijvoorbeeld).
                          Uitgaande van de flits-set van Aputure, de zender gaat op de flitsschoen van de camera (waar de 270 EX2 normaal geplaatst zou worden) en de flitser (de 270 EX2) gaat in de hotshoe van de ontvanger.
                          De hotshoe met X-contact heeft u niet nodig, want de hotshoe van de camera werkt door de zender naar de ontvanger waarop de flitser geplaatst word.
                          Last edited by svanma; 26 oktober 2014, 16:30.
                          Canon EOS 550D // 15-85mm IS

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon 270 exII en falcon eyes rf a2416

                            Als ik uitga van de beschrijving op internet (ik kan van de set helaas geen plaatje vinden in een hogere resolutie) is draadloos flitsen met deze set mogelijk.

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon 270 exII en falcon eyes rf a2416

                              Dacht ik ook, maar even voor de zekerheid he zal deze dan bestellen, heb ik deze Dinsdag, kan ik eindelijk eens testen bij rookfotografie wat ik al een tijdje wil proberen.

                              ps. en normaal moet ik hem ook kunnen gebruiken als draadloze ontspanner

                              groeten en thx
                              Canon EOS 550D // 15-85mm IS

                              Comment

                              Working...
                              X