Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Elke 2

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Elke 2

    Misschien dat deze meer kan bekoren. Zelfde beautydish maar met meer zon als tegenlicht.


    Last edited by walter bechhols; 25 oktober 2014, 10:09. Reden: verzoek van model

  • #2
    Re: Ekreev 2

    ook een mooie maar de rechterarm hangt er wat vreemd bij.
    grt,bouk.
    PS:
    Laatst gewijzigd door walter bechhols; gisteren om 11:09 Reden: verzoek van model
    toch niet door mijn comment hè..?
    Last edited by bouk; 26 oktober 2014, 06:31. Reden: pS:.,.l,.l
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Ekreev 2

      Ik vind het een beetje een beklemmende sfeer uitstralen maar ik kan niet echt zeggen waarom - misschien is het de combinatie van de houding, maquillage, blik en wat contrastloze bewerking. Ik fotografeer nooit modellen en misschien kunnen anderen beter uitleggen wat de foto mist. Of misschien mist ze net niks en ben ik de enige die dit zo ziet.
      Prepressure.com - mijn Engelstalig webstekje over 'printing museums', 'libraries' & nog zo veel meer

      Comment


      • #4
        Re: Ekreev 2

        Zoveel is duidelijk: met halfopen oogleden is ze twee mooie troeven kwijt.

        Kan je de bestandsgrootte wat opkrikken? Volgens mij is hier veel detail verloren gegaan.
        Vriendelijke groet,

        Jos

        Comment


        • #5
          Re: Ekreev 2

          Dit is nu eens moeilijke zie voor beoordeling in glamour/model. Voor mij is het wat smaakloos,een beetje op het kantje af van sleazy. Het zal zowel niet bedoeld zijn maar dat slipje rechts onder en dan die gebreide sjaal het doet het niet. Neem daarbij de frontale opname , make-up, haren en de expressie van het model en ja je zou kunnen denken dat dit een opname is van iemand die al wat heeft afgeleefd.. Misschien komt het ook wel door de stand van de ogen en de daarbij horende make-up, niet echt flatterend voor een glamour/model shot. De kleur combinatie maakt het allemaal wat flets, en dat mag best... Maar bij deze werkt het niet voor mij. Je belichting zit wel goed, vooral het backlight dat een subtiel rim effect heeft. Misschien had ik toch wel iets meer licht/schaduw (side light) gezien op het gelaat. Verder heeft dit model wel potentieel, en persoonlijk denk ik dat je er meer kan uithalen...
          Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

          Comment


          • #6
            Re: Ekreev 2

            Oorspronkelijk geplaatst door flashsplash Bekijk bericht
            Dit is nu eens moeilijke zie voor beoordeling in glamour/model. Voor mij is het wat smaakloos,een beetje op het kantje af van sleazy. Het zal zowel niet bedoeld zijn maar dat slipje rechts onder en dan die gebreide sjaal het doet het niet. Neem daarbij de frontale opname , make-up, haren en de expressie van het model en ja je zou kunnen denken dat dit een opname is van iemand die al wat heeft afgeleefd.. Misschien komt het ook wel door de stand van de ogen en de daarbij horende make-up, niet echt flatterend voor een glamour/model shot. De kleur combinatie maakt het allemaal wat flets, en dat mag best... Maar bij deze werkt het niet voor mij. Je belichting zit wel goed, vooral het backlight dat een subtiel rim effect heeft. Misschien had ik toch wel iets meer licht/schaduw (side light) gezien op het gelaat. Verder heeft dit model wel potentieel, en persoonlijk denk ik dat je er meer kan uithalen...
            " smaakloos " , " opname van iemand die al wat heeft afgeleefd " Dit soort comment zegt nu eens alles over flashplash . Triest !

            Comment


            • #7
              Re: Ekreev 2

              Een wonderbaarlijk model voor mij niet zo het afgelikte "all straight Model"
              Ik weet alleen niet of ik deze of de andere Elke 1beter vindt

              Comment


              • #8
                Re: Elke 2

                Nog even vermelding dat ik bij deze stop met posten. Ik wil vermijden dat mijn modellen ( die ook meelezen ) gekwetst worden door bepaalde comments. Proficiat Flashplash !

                Comment


                • #9
                  Re: Elke 2

                  Heel effe ter vermelding: ik heb in de tijd reeds enkele malen met Elke gewerkt, en moet hier toch zeggen dat ik Elke's (foto's) nooit smaakloos gevonden heb.

                  Is Elke een gemakkelijk model om te fotograferen ?… ja en neen, ze is zeker en vast heel specifiek en boeiend, maar een klassieke

                  glamour aanpak moet je nu zo direct met haar niet doen, zeker niet zonder er echt over nagedacht te hebben, en wat voorbereidende "brainstorming" te hebben gedaan !

                  Niet echt een model voor een beginnende fotograaf, maar met geroutineerde doordachte fotografen heeft Elke reeds super sterke beelden in haar portfolio !

                  Groetjes aan Elke, en Walter…. and keep smiling !

                  D.

                  PS: @ Walter… ik zij het je reeds in een vorige topic : Work harder on you're shoots !… you will get the results !!!!
                  Last edited by fotodan; 26 oktober 2014, 12:21.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Elke 2

                    Sorry,haperde effe, dubbele post

                    Comment


                    • #11
                      Re: Elke 2

                      Zoals eerder gezegd : ik heb geen enkel maar dan ook geen enkel probleem met comments. Zodra mijn modellen ( waar ik heel veel respect voor heb ) " mogelijk " gekwetst kunnen worden door bepaalde comments is voor mij een grens overschreden.Misschien moeten sommige posters eens tweemaal nadenken alvorens te reageren. Voor mij moeten jullie het niet meer doen maar het voorkomt misschien dat anderen gekwetst worden; Dan komt er toch nog iets positief uit dit alles.

                      Comment


                      • #12
                        Re: Elke 2

                        'Mogelijk' gekwetst ... mogelijk heeft ze er dus ook geen enkel probleem mee, maar de fotograaf wel vermoed ik. Ik leer nogmaals dat je op dit forum twee keer moet nadenken voor je iets schrijft, toch zeker als je een plaat niet meteen wauw vindt.

                        Ik vind het licht heel mooi in deze foto, vooral dat tegenlicht in het haar, mooie dof ook. De pose vind ik iets minder, maar da's gewoon mijn mening.

                        Comment


                        • #13
                          Re: Ekreev 2

                          Oorspronkelijk geplaatst door Jos Vanhengel Bekijk bericht
                          Zoveel is duidelijk: met halfopen oogleden is ze twee mooie troeven kwijt.

                          Kan je de bestandsgrootte wat opkrikken? Volgens mij is hier veel detail verloren gegaan.
                          Jammer inderdaad van de ogen, alhoewel de blik mij ook wel wat doet. Voor mij is het de hand op haar borst die wat stoort (maar dat heb je wel meer met opgestoken handen ;-)

                          En tóch vind ik het een leuke plaat, het hoeft niet altijd allemaal te kloppen.
                          Kijken en zien zijn verschillende dingen. Als je iets ziet, laat maar weten via hatsekideesjingboemtralalalala@gmail.com of tararaboemsidee@gmail.com
                          (BD1383NL)

                          Comment


                          • #14
                            Re: Ekreev 2

                            Maar Walter toch, je moet dat allemaal zo persoonlijk niet nemen. En het model ook niet, ik heb trouwens niet gezegd dat het Model smaakloos is... Het is het gehele beeld, zoals ik reeds zei Make-up, kledij, pose etc..... Trouwens ik zei toch dat dit model potentieel heeft. Kijk het is wat jij ervan gemaakt hebt als fotograaf dat vatbaar is voor verbetering, en daar gaat het over. Als we nu een model knap of niet knap vinden dat maakt niets uit, het is hoe je haar in beeld brengt. En daar is nog wat werk aan.... P.S Het was helemaal niet slecht bedoeld.... lees de tekst nog eens goed....
                            Een fotograaf zonder persoonlijkheid is zoals een cafe zonder bier .

                            Comment


                            • #15
                              Re: Ekreev 2

                              Oorspronkelijk geplaatst door flashsplash Bekijk bericht
                              Maar Walter toch, je moet dat allemaal zo persoonlijk niet nemen. En het model ook niet, ik heb trouwens niet gezegd dat het Model smaakloos is... Het is het gehele beeld, zoals ik reeds zei Make-up, kledij, pose etc..... Trouwens ik zei toch dat dit model potentieel heeft. Kijk het is wat jij ervan gemaakt hebt als fotograaf dat vatbaar is voor verbetering, en daar gaat het over. Als we nu een model knap of niet knap vinden dat maakt niets uit, het is hoe je haar in beeld brengt. En daar is nog wat werk aan.... P.S Het was helemaal niet slecht bedoeld.... lees de tekst nog eens goed....
                              Lees je eigen commentaar na en denkt even in de plaats van het model .... e
                              Maar en beetje nadenken is voor sommigen waarschijnlijk teveel gevraagd.

                              Comment

                              Working...
                              X