Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

logo invoegen in foto

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • logo invoegen in foto

    Beste

    Ik ben al constant aan het sukkelen om een logo op een foto te plaatsen in photoshop.

    hoe kan je dit doen want dit wil echt niet lukken.

    ik heb een logo op witteachtergrond alsook zonder achtergrond (ruiten) met de magic eraser tool gedaan.

    maar dan krijg ik deze onmogelijk in mijn foto.

    wie helpt?

    alvast bedankt
    Canon EOS 550D // 15-85mm IS

  • #2
    Re: logo invoegen in foto

    Oorspronkelijk geplaatst door svanma Bekijk bericht
    Beste

    Ik ben al constant aan het sukkelen om een logo op een foto te plaatsen in photoshop.

    hoe kan je dit doen want dit wil echt niet lukken.

    ik heb een logo op witteachtergrond alsook zonder achtergrond (ruiten) met de magic eraser tool gedaan.

    maar dan krijg ik deze onmogelijk in mijn foto.

    wie helpt?

    alvast bedankt
    Waarschijnlijk staat je foto in RGB en het logo misschien in CMYK of Indexed Colours of zo.
    Als zij beide RGB zouden zijn moet je simpelweg kunnen plakken
    http://www.smuttynose.nl

    Comment


    • #3
      Re: logo invoegen in foto

      Het kan natuurlijk ook nog zijn dat je bepaalde lagen moet 'mergen' (dat je dus op de verkeerde laag bezig bent), maar zoveel weet je toch wel van PS af, niet?
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: logo invoegen in foto

        Oorspronkelijk geplaatst door svanma Bekijk bericht
        Beste

        Ik ben al constant aan het sukkelen om een logo op een foto te plaatsen in photoshop.

        hoe kan je dit doen want dit wil echt niet lukken.

        ik heb een logo op witteachtergrond alsook zonder achtergrond (ruiten) met de magic eraser tool gedaan.

        maar dan krijg ik deze onmogelijk in mijn foto.

        wie helpt?

        alvast bedankt
        laag met ruiten is dus transparant. als alles er volgens jou goed uit ziet (heb je twee lagen - onderste is je foto en bovenste je logo) schrijf je dan de file weg als PSD om te behouden ! OF als je de originele PSD niet wilt behouden schrijf je weg als ; save as (schrijf als shift+ctrl+s) onderaan in het venster zie je de bestandsnaam en formaat bij formaat(.ext) kies je .jpg
        gr, JOHAN , nikon D90, D7100

        Comment

        Working...
        X