Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 450D bracketing

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 450D bracketing

    Ik wil graag HDR foto's maken met mijn Canon 450D en heb daarom bracketing ingesteld zodat er 3 beelden gemaakt worden (-2, 0 en +2). In plaats van dat er met een druk op de knop drie foto's gemaakt worden, moet ik zelf drie keer afdrukken. Is dit juist? Camera staat ingesteld op continue opname.

  • #2
    Re: Canon 450D bracketing

    OK. Omdat bij bracketing je camerastandpunt niet mag veranderen, raad ik je aan om een statief te gebruiken. Dan, ipv zelf af te drukken, gebruik de timer. Dat zou normaal moeten lukken (lukt toch bij onze Canons).
    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

    Comment


    • #3
      Re: Canon 450D bracketing

      idd, je gaat zelf drie keer moeten drukken (of burst) gebruiken. Zoals Lesc zei is een statief dan ook ten zeerste aangeraden.

      Comment


      • #4
        Re: Canon 450D bracketing

        ... of een raw 3x exporteren met telkens 2 stops verschil... lukt dat ook? (als je bv. geen statief bij de hand hebt)
        Pieter
        --
        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

        Comment


        • #5
          Re: Canon 450D bracketing

          Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
          ... of een raw 3x exporteren met telkens 2 stops verschil... lukt dat ook? (als je bv. geen statief bij de hand hebt)
          Bedoel je HDR met één opname?
          BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

          Comment


          • #6
            Re: Canon 450D bracketing

            Ik heb een statief, anders wordt het heel lastig inderdaad. Ik wil van de drie opnames in photomatix een beeld maken. Zo heb ik toch begrepen dat het moet
            Hoe stel ik 'burst' in? Of de timer gebruiken dus, ook een idee.

            Comment


            • #7
              Re: Canon 450D bracketing

              Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
              Bedoel je HDR met één opname?
              ja dat bedoel ik
              Pieter
              --
              Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

              Comment


              • #8
                Re: Canon 450D bracketing

                Oorspronkelijk geplaatst door Nicvelde Bekijk bericht
                Ik heb een statief, anders wordt het heel lastig inderdaad. Ik wil van de drie opnames in photomatix een beeld maken. Zo heb ik toch begrepen dat het moet
                Hoe stel ik 'burst' in? Of de timer gebruiken dus, ook een idee.
                Burst heb je als je in continuous staat. Gewoon knop indrukken tot er 3 beelden genomen zijn.
                Pieter
                --
                Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 450D bracketing

                  Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
                  ja dat bedoel ik
                  Ik verwijs altijd graag naar het engelstalig artikel van mede-BDer Simplephotography: http://www.simplephotography.net/zmisc/HDR.pdf
                  Ik hoop dat ie nog altijd achter zijn woorden staat.

                  Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
                  Burst heb je als je in continuous staat. Gewoon knop indrukken tot er 3 beelden genomen zijn.
                  Voor bracketing werk ik gewoon in single-shot. Het "bracket-en" via de timer zorgt vanzelf wel voor die burst van drie.
                  BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 450D bracketing

                    Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                    Ik verwijs altijd graag naar het engelstalig artikel van mede-BDer Simplephotography: http://www.simplephotography.net/zmisc/HDR.pdf
                    Ik hoop dat ie nog altijd achter zijn woorden staat.
                    Muchas gracias! Het is dus perfect mogelijk. Misschien is er nog meer te halen uit een paar raws.

                    Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                    Voor bracketing werk ik gewoon in single-shot. Het "bracket-en" via de timer zorgt vanzelf wel voor die burst van drie.
                    Inderdaad.
                    Het enige voordeel van de burst is misschien dat je zo het kortst mogelijke interval tussen de ge-bracket-e beelden krijgt.
                    Bij foto's uit de hand is het misschien de enige manier om resultaten te halen die goed op mekaar uit te lijnen zijn.
                    Pieter
                    --
                    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 450D bracketing

                      Ik sta er nog helemaal achter :-). Toegegeven: met meer RAWs kan je er meer uithalen - theoretisch, want op het scherm kan je al het detail uit één goeie RAW niet eens compleet weergeven. Als je niet één perfecte RAW hebt maar wel meerdere minder perfect belichte RAWs, dan zal het ook lukken. Maar één perfecte RAW, waar je dus zo veel als mogelijk naar rechts belicht hebt op je histogram, geeft je alles wat je kan gebruiken, én het is minder werk dan als je met meerdere RAWS werkt, tenzij alles in het beeld perfect onbeweeglijk is, dan maakt het niet zoveel uit. Als je het goed doet, dan ziet een minder geoefend oog niet dat je verschillende belichtingen gecombineerd hebt. In deze gallerij zijn ze allemaal zo gedaan, omdat het licht daar in Suriname veel te hard was. Bij sommige foto's zie je het, bij andere weer niet. In deze foto had je bijvoorbeeld anders nooit de TL-lampen zien branden.

                      Soit, als er vragen zijn, dan weet je me te vinden.


                      Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                      Ik verwijs altijd graag naar het engelstalig artikel van mede-BDer Simplephotography: http://www.simplephotography.net/zmisc/HDR.pdf
                      Ik hoop dat ie nog altijd achter zijn woorden staat.



                      Voor bracketing werk ik gewoon in single-shot. Het "bracket-en" via de timer zorgt vanzelf wel voor die burst van drie.
                      ______
                      www.vue.photo

                      Comment

                      Working...
                      X