Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

verzekering d70

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • verzekering d70

    Ik weet niet of het hier past (waar wel?), maar ik probeer het toch.

    Ik ben sinds kort de gelukkige bezitter van een nikon d70. Een extra lens + phototainer zijn zijn besteld, zodat de totale waarde al ongeveer 2500 euro wordt. Binnenkort (1-8-4) vertrek ik voor 1 jaar, zodat ik dat alles graag verzekerd zou zien.

    Probleem 1: Ethias weigert omdat ik bij hen geen auto- of brandverzekering heb. (kan dat? Is dat geen koppelverkoop?)
    Probleem 2: CDA heeft geen dergelijke verzekering (maar net daar heb ik wel mijn auto- of brandverzekering).

    Waar kan ik wel terecht?

  • #2
    Hallo kulderzipken,

    Probleem (1) is een heel bekend probleem - is vaak ook zo bij andere maatschappijen .

    Jaja
    Voorzitter Belgiumdigital VZW - Sony A7III, Sony A7II, Nikon D500, D5300, Canon G5XMkI, Olympus E-M1MkII, allen met wat glaswerk ...
    Mijn webalbums: https://www.flickr.com/photos/jajabd/sets/ Mijn weblog: http://jajabd.wordpress.com

    Belgiumdigital: uw digitale thuishaven!

    Comment


    • #3
      Ik heb een verzekering die valt onder KLANK -BEELD-GELUID bij Mercator
      dit is niet voor mijn fototestel .Misschien eens informeren !

      Comment


      • #4
        Ik heb een verzekering voor mijn fototoestel bij DVV. (Mijn ouders hebben wel hun verezekeringen daar, dus ik weet niet of ze het apart willen verzekeren) Het proberen waart.

        Comment


        • #5
          ETHIAS heeft volgens mij geen recht om je de verzekering te weigeren (is inderdaad koppelverkoop). Ikzelf heb al mijn lenzen bij ETHIAS laten verzekeren (tout risque) voor een zeer schappelijke jaarprijs (ongeveer 130 EUR).
          Een 'body' zou ik echter nooit laten verzekeren. Je betaalt wellicht veel, rekening houdend met de constante waardevermindering van deze apparaten.
          Ik zou je enkel een verzekering voor lenzen willen aanraden. Deze behouden hun waarde.

          erwin

          Comment


          • #6
            DVV zal zeker uw camera verzekeren , zonder dat je er een andere verzekering bij hen moet hebben , tis wel niet zó goedkoop .
            http://www.dullaert.net

            Comment


            • #7
              Originally posted by erwin bosman
              ETHIAS heeft volgens mij geen recht om je de verzekering te weigeren (is inderdaad koppelverkoop). Ikzelf heb al mijn lenzen bij ETHIAS laten verzekeren (tout risque) voor een zeer schappelijke jaarprijs (ongeveer 130 EUR).
              Een 'body' zou ik echter nooit laten verzekeren. Je betaalt wellicht veel, rekening houdend met de constante waardevermindering van deze apparaten.
              Ik zou je enkel een verzekering voor lenzen willen aanraden. Deze behouden hun waarde.

              erwin
              Ethias mag elk risico weigeren dat ze te groot vindt. Da's nu eenmaal een verzekeringsmaatschappij. Er zijn een aantal wettelijk geregelde verzekeringen, maar fototoestellen zijn daar geen onderdeel van.
              Wat koppelverkoop betreft: dat is inderdaad verboden, doch het is twijfelachtig of dit als koppelverkoop beschouwd zal worden door de rechter, omdat een verzekeringsmaatschappij wel het recht heeft om bepaalde dekkingen aan te bieden aan 'goede klanten'. Bovendien is de verzekering alle risico's voor audiovisueel materiaal vaak een OPTIE in de brandpolis, en dus een aanvullende verzekering die niet zonder de moederpolis toegestaan wordt.

              Comment

              Working...
              X