Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

rondraaiendfoto op een stilstaand afbeelding

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • rondraaiendfoto op een stilstaand afbeelding

    ik heb in photoshop cs6 deze afbeelding gemaakt,maar ik zou de foto willen laten draaien zoals een langspeelplaat,weet er soms iemand hoe dit moet?hier de afbeelding.grtjes fene

  • #2
    Re: rondraaiendfoto op een stilstaand afbeelding

    in het verleden deed ik soms zo dingen in Flash om een .gif-afbeelding te maken. Geen idee welke andere software het mee kan (photoshop?)

    Comment


    • #3
      Re: rondraaiendfoto op een stilstaand afbeelding

      In Photoshop kun je inderdaad zoiets doen, via Timeline en Frame Animation. Opslaan als gif. Het voorbeeld dat wij moesten uitwerken in de CVO-cursus 'Rastertekenen' was wel een rechtlijnige beweging, maar ik vermoed dat je ook in een ronde kunt animeren.
      Eventjes nog bij Adobe ten rade geweest: http://helpx.adobe.com/photoshop/usi...nimations.html
      Last edited by LesC; 22 oktober 2014, 15:17. Reden: Link toegevoegd
      BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

      Comment


      • #4
        Re: rondraaiendfoto op een stilstaand afbeelding

        dag stefan,heb het willen proberen in photoshop,maar het lukt mij niet.ik kon wel in anmationshop 3 de foto doen draaien,maar dan moet hij terug op die afbeelding,en verder draaien,en dit lukt mij niet,maar in flash zou het gaan ?en kun je mij als je wilt,het eens uitleggen,hoe ik dit kan bereiken in flash?alvast bedankt he

        Comment


        • #5
          Re: rondraaiendfoto op een stilstaand afbeelding

          dag lesc,
          ik kan wel de foto apart doen draaien,heb dit gedaan in anmationshop,maar hoe krijg ik die draaiende foto dan terug op die afbeelding,en de foto zou moeten blijven draaien?grtjes fene

          Comment


          • #6
            Re: rondraaiendfoto op een stilstaand afbeelding

            Oorspronkelijk geplaatst door fene Bekijk bericht
            dag stefan,heb het willen proberen in photoshop,maar het lukt mij niet.ik kon wel in anmationshop 3 de foto doen draaien,maar dan moet hij terug op die afbeelding,en verder draaien,en dit lukt mij niet,maar in flash zou het gaan ?en kun je mij als je wilt,het eens uitleggen,hoe ik dit kan bereiken in flash?alvast bedankt he
            Het is wel al 10 jaar geleden dat ik nog Flash gebruikt heb (de glory days are over , zeker voor websites) en heb ook geen meer staan. Maar het zou iets zoals dit moeten zijn (nu ik het lees komt het allemaal weer wat terug):
            Tech and Science topics: phones, computers, gadgets, and the Internet, astronomy & earth science, climate & weather, environment & green living and much more.


            edit: bijkomende aanvulling: 'blijven draaien' wil zeggen de afbeelding 360° laten draaien tot de beginpositie bereikt is, de gif start dan opnieuw (in loop).
            Last edited by Stefan_C; 22 oktober 2014, 16:26.

            Comment


            • #7
              Re: rondraaiendfoto op een stilstaand afbeelding

              Ik heb dat psd bestand teruggevonden: elke frame bevindt zich op een aparte laag in PS. Daarna bewaar je het geheel als gif.
              BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

              Comment


              • #8
                Re: rondraaiendfoto op een stilstaand afbeelding

                Zoiets ?



                (Nogal ruw gemaakt, kan smoother met wat meer werk)
                DPaul - A.FIAP
                D810, nikkors and other stuff

                Comment


                • #9
                  Re: rondraaiendfoto op een stilstaand afbeelding

                  dag dpaul,
                  ja dat is het,dit moet een langspeelplaat voorstellen,en dat moet dan in een loop gezet worden,want daar moet ik ook nog een audio track aan toevoegen. is dat in photoshop,in de tijdlijnmodus,of in de framemodus?ik ben nu bezig in photoshop,in de tijdlijn,want ik begrijp er niets van in die framemodus.hopelijk lukt het mij ook om dit te bekomen.grtjes fene

                  Comment


                  • #10
                    Re: rondraaiendfoto op een stilstaand afbeelding

                    Al knap gedaan, al kan inderdaad een en ander nog gefinetuned worden!
                    BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                    Comment


                    • #11
                      Re: rondraaiendfoto op een stilstaand afbeelding

                      dag stefan,bedankt voor de tutorial,ga het met flash eens proberen.hopelijk lukt het met dat prog.grtjes fene

                      Comment


                      • #12
                        Re: rondraaiendfoto op een stilstaand afbeelding

                        zie post 6 en 7.
                        Ik heb dit snel in PSElements gedaan.
                        Zie help voor het aanmaken van een "animated" GIF.
                        ("Sequentie saven "as gif" met "layers as frames", geeft je alle opties die je nodig hebt.)
                        Dpaul
                        DPaul - A.FIAP
                        D810, nikkors and other stuff

                        Comment


                        • #13
                          Re: rondraaiendfoto op een stilstaand afbeelding

                          dag Dpaul,wat bedoel je zie post 6 en 7?en bedankt he.grtjes fene

                          Comment


                          • #14
                            Re: rondraaiendfoto op een stilstaand afbeelding

                            Oorspronkelijk geplaatst door fene Bekijk bericht
                            dag Dpaul,wat bedoel je zie post 6 en 7?en bedankt he.grtjes fene
                            Awel: zie hierboven, post #6 is van Stefan_C, post #7 is van mij. Daarin staan eigenlijk alle beginselen van 'frame animatie' uitgelegd.
                            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

                            Comment


                            • #15
                              Re: rondraaiendfoto op een stilstaand afbeelding

                              Als je toch al vertrouwd bent met photoshop leer je het mss best in photoshop ipv flash, wat nog een totaal nieuw programma is (en ook niet gratis).
                              Tenzij je graag iets nieuws bijleert.

                              Comment

                              Working...
                              X