Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welk papier kiezen bij PIXUM voor een fotoalbum

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welk papier kiezen bij PIXUM voor een fotoalbum

    Hallo allemaal,

    Ik ben net klaar met mijn fotoalbum van men reis.
    Nu heb ik het boek gemaakt met het programma van PIXUM (omdat ik gelezen had dat hier velen tevreden van waren)
    Maar nu vroeg ik me af welk papier jullie meestal kiezen hiervoor?

    Er zijn redelijk wat keuzes en ik wil niet dat ik men boek bestel om achterna spijt te krijgen van de papierkeuze zodat ik
    het nog een tweede keer moet bestellen.

    Kiezen jullie voor:
    - Fotopapier met hoogglans
    - Glanzend Fotopapier
    - Zijdeglans Fotopapier
    - Normaal Premium papier
    - extramat Premium papier

    ==> ik had eerst Fotopapier gekozen met hoogglans maar heb nu al 2 verschillende meningen gehoord en nu ben ik weer aan het twijfelen geegaan
    Canon EOS 600D + Canon 10-22mm + Canon 50mm 1.8 + Canon 70-200mm 2.8 L IS USM + Canon 100-400mm L IS USM

  • #2
    Re: Welk papier kiezen bij PIXUM voor een fotoalbum

    zou gaan voor zijdeglans.
    in de analoge tijd liet ik dat ook altijd doen in zijdeglans.
    vind dat mooier da hoogglans.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Welk papier kiezen bij PIXUM voor een fotoalbum

      Ik zou ook zijdeglans verkiezen.
      Mat papier neemt wat scherpte weg van je foto's.
      Hoogglans is wellicht te gevoelig voor vingerafdrukken.

      Kan je ook zien in welke dikte de bladen worden afgewerkt? Indien er keuze is, zou ik voor een zwaardere papiersoort gaan (200g of zo). Dat bladert een stuk aangenamer.
      Pieter
      --
      Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

      Comment


      • #4
        Re: Welk papier kiezen bij PIXUM voor een fotoalbum

        Bouk en Pieter G. Alvast bedankt voor jullie advies, ik ben blij dat jullie allebei in volle overtuiging gaan voor Zijdeglans

        Fotopapier mat is 360! Gram
        Zijdeglans is 200 Gram

        PS Zijdeglans is zelfs iets goedkoper dan Hoogglans blijkbaar

        Voor de mensen die nog een review zoeken:
        De Sigma 30 mm DN ('Digital Neo') verscheen in het eerste kwartaal van 2012 op de markt. Terwijl Sigma er snel bij was bij de introductie van het Four
        Canon EOS 600D + Canon 10-22mm + Canon 50mm 1.8 + Canon 70-200mm 2.8 L IS USM + Canon 100-400mm L IS USM

        Comment


        • #5
          Re: Welk papier kiezen bij PIXUM voor een fotoalbum

          360g is al karton
          200g is wel ok... 240g zou misschien nog prettiger zijn, maar dat heb je natuurlijk niet in de hand
          Pieter
          --
          Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

          Comment


          • #6
            Re: Welk papier kiezen bij PIXUM voor een fotoalbum

            Bij CEWE krijg je dankzij BD 20% korting
            Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

            Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

            Comment


            • #7
              Re: Welk papier kiezen bij PIXUM voor een fotoalbum

              Ondertussen reeds mijn twee fotoboeken ontvangen en zeer tevreden van de afwerking bij PIXUM! Voor mij is deze top!
              Nu vroeg ik me af of er soms mensen zijn die hun fotoboeken laten afdrukken in 2 verschillende afwerkingen in hetzelfde boek ALS dat uiteraard al mogelijk zou zijn?
              BV: je hebt een zwarte achtergrond met centraal een foto op, bestaat er een systeem/drukker die de achtergrond in matte afwerking kan drukken (zwart vlak in het mat) en de foto die centraal staat in hoogglans? Zoja wie kan dit?

              Alvast bedankt, dit zou mijn fotoboek naar een nog hogere afwerkingsgraad kunnen tillen
              Canon EOS 600D + Canon 10-22mm + Canon 50mm 1.8 + Canon 70-200mm 2.8 L IS USM + Canon 100-400mm L IS USM

              Comment


              • #8
                Re: Welk papier kiezen bij PIXUM voor een fotoalbum

                Oorspronkelijk geplaatst door Spooner1989 Bekijk bericht
                Nu vroeg ik me af of er soms mensen zijn die hun fotoboeken laten afdrukken in 2 verschillende afwerkingen in hetzelfde boek ALS dat uiteraard al mogelijk zou zijn?
                BV: je hebt een zwarte achtergrond met centraal een foto op, bestaat er een systeem/drukker die de achtergrond in matte afwerking kan drukken (zwart vlak in het mat) en de foto die centraal staat in hoogglans? Zoja wie kan dit?
                Het zou mij verbazen dat je zoiets bij een foto-afdrukcentrale vindt. Zulke dingen ga je in het meer hoogwaardige drukwerk terugvinden, zoals productbrochures of catalogi. Drukkers doen dit door een glanzende vernislaag aan te brengen op de plaats waar je dat effect wil. Voor 1 of een paar stuks is een drukker veel te duur, en die gebruikt bovendien geen materiaal en techniek die afgestemd is op het fijne detail van foto's.
                Anderzijds, de digitale druktechniek staat niet stil, en misschien is er toch een markt voor... Als het betaalbaar is, zou het mij ook wel interesseren
                Pieter
                --
                Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                Comment

                Working...
                X