Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Materiaal kopen.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Materiaal kopen.

    Hello,
    Nu ben ik een webshop aan het openen en zou ik graag mijn producten willen fotograferen met een witte achtergrond en goede belichting.

    Zou dit genoeg zijn?


    Of is het aangeraden om nog een lamp te kopen?

    Kan dit gefotografeerd worden met een iphone 6 of heb je echt zo een groot ding nodig ? (Die ik wel kan lenen van iemand indien nodig)

    mvg

  • #2
    Re: Materiaal kopen.

    Dag sloerie,

    Ik denk dat je zo'n opnamestudiootje wel zelf kan maken. Op het internet zijn tal van ideeën te vinden (wat papier/karton en een paar lampen). Een beetje kennis van fotografie en een degelijk (hoeft niet perse een reflex te zijn) fototoestel lijken me belangrijker.

    Comment


    • #3
      Re: Materiaal kopen.

      Heb ooit een artikeltje gezien over zelfbouw - in' t nederlands zelfs. Google 's je zal't zeker terugvinden - er is zelfs een ontwerp met bouwvakkerslampen (goedkoop dus).

      Comment


      • #4
        Re: Materiaal kopen.

        Zoek hier op BD naar "ministudio" en je krijgt tientallen hits.
        Deze ging specifiek over er zelf eentje maken: http://forum.belgiumdigital.com/f20/...ght=ministudio
        maar ik weet niet, na al die tijd, hoeveel van de links nog werken. Zelf checken dus.

        Wat fototoestel betreft: ik riskeer hier de smartphonefotografen over me heen te krijgen, maar vraag me af hoever die foto's kwalitatief goed genoeg zijn om je waren aan te prijzen. Je hoeft wellicht niet de duurste camera en/of lens te hebben, maar je gaat iets moeten investeren in je zaak.
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment

        Working...
        X