Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

wat nu

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • wat nu

    Vandaag gewoon aan het fotograferen geweest en plots geeft mijn canon 400D de geest. Krijg hem niet meer aan de praat (aan het klikken wel te verstaan). Wat nu; toestel is van 2008 met ci. 15000 clicks. Vervangen of herstellen? Zit momenteel wel in een fotografiecursus en dat is erg vervelend. Welke raad geef je me?

  • #2
    Re: wat nu

    kijk even of er geen tweedehandse op de kop te tikken valt. <binnen brengen gaat waarschijnlijk meer kosten dan de huidige restwaarde. Je kan altijd eens grasduinen in aangeboden
    Albums
    Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

    Comment


    • #3
      Re: wat nu

      je kan ook een zoekertje plaatsen in gezocht
      Albums
      Geluk moet je niet zoeken, geluk vindt jou.

      Comment


      • #4
        Re: wat nu

        herstellen is inderdaad niet meer aan te raden, maar een tweedehandse of een nieuw is zeker de moeite. Body's zijn er sinds de 400D behoorlijk op vooruit gegaan. Dus je zult er alleszins op verbeteren.
        In 'aangeboden' staan er regelmatig interessante toestellen te koop. Als je nieuw wilt: 600D of 1200D zijn prijs/kwaliteit zeker goed.
        Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

        Comment


        • #5
          Re: wat nu

          Het hangt er vanaf hoeveel geld je er kan of wil aan uitgeven.
          Er zijn genoeg tweedehands toestellen te vinden voor een beperkt budget, die recenter en beter zijn dan een 400D.
          Maar de nieuwe toestellen in die klasse (bijvoorbeeld de 700D) zijn toch een stuk beter dan de 400D.

          Als je voor die 400D alleen maar het kitlensje hebt, dan maakt het zelfs niet veel uit welk merk je kiest, eigenlijk presteren alle recente camera's met een APS-C sensor (camera met 1,5 of 1,6x cropfactor zoals de 400D) een heel stuk beter dan je huidige camera. Als je al een hele set lenzen hebt, dan is het wel gemakkelijker om bij Canon te blijven.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: wat nu

            Oorspronkelijk geplaatst door philippeDeli Bekijk bericht
            herstellen is inderdaad niet meer aan te raden.......
            waarom niet..?.
            ---
            misschien is het maar een kleinigheidje.
            zou in eerste instantie kijken of een reparatie nog de moeite waard is, dan pas kijken voor een ander.
            grt,bouk.
            wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
            http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
            https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

            Comment


            • #7
              Re: wat nu

              Is misschien voor de originele poster een goed excuus om een beetje te moderniseren

              Indien full heropstart na een poosje zonder batterij niet lukt is een klein panneke niet echt plausibel.

              Ik zou die tegenslag (toestel defekt en grotendeels voorbijgestreefd) omvormen tot een meevaller: van de nood een deugd maken en moderniseren.
              Mijn werkpaard (7D) is nog steeds goed, en vervangen door een 7D II zal ook slechts gebeuren na het volledig uitvallen ervan. Voor het geld dat hij momenteel tweedehands opbrengt doe ik hem niet weg. Dus de dag (hopelijk niet te vlug) dat hij het opgeeft zal ik een goed excuus hebben om te vernieuwen.
              Canon EOS R6 systeemcamera met RF 50 1.8 STM + RF 25-105 F/4 IS 'L' USM, + EF-RF-adapters en een paar heel goede EF 'L' objectieven

              Comment


              • #8
                Re: wat nu

                Zo dacht ik er ook over met mijn 350D, maar het ding wil maar niet kapot! Mijn kinderen gebruiken die nog steeds, en binnenkort is die 10 jaar...


                Oorspronkelijk geplaatst door philippeDeli Bekijk bericht
                Is misschien voor de originele poster een goed excuus om een beetje te moderniseren

                Indien full heropstart na een poosje zonder batterij niet lukt is een klein panneke niet echt plausibel.

                Ik zou die tegenslag (toestel defekt en grotendeels voorbijgestreefd) omvormen tot een meevaller: van de nood een deugd maken en moderniseren.
                Mijn werkpaard (7D) is nog steeds goed, en vervangen door een 7D II zal ook slechts gebeuren na het volledig uitvallen ervan. Voor het geld dat hij momenteel tweedehands opbrengt doe ik hem niet weg. Dus de dag (hopelijk niet te vlug) dat hij het opgeeft zal ik een goed excuus hebben om te vernieuwen.
                ______
                www.vue.photo

                Comment


                • #9
                  Re: wat nu

                  Zo, de beslissing is genomen: gisterenavond de canon eos 70D besteld! Mijn W.-E. zal al weer te kort zijn, want hij komt er zaterdag al aan. Zijn er leden die hun ervaringen met het toestel kwijt willen, laat maar horen!

                  Comment


                  • #10
                    Re: wat nu

                    Is een serieuze upgrade. Veel plezier.
                    Design is destiny in my hands, fate in your eyes.

                    Comment

                    Working...
                    X