Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lrdata lightroom openen in mac?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lrdata lightroom openen in mac?

    Beste

    Ik bewerkte mijn foto's op pc. Nu heb ik een iMac gekocht en wil daarop verder werken. Al mijn lightroom gegevens (lrdata en lcrat) staan op een externe schijf. Ik heb lightroom geinstalleerd op mijn mac, maar nu herkent mac, vanuit mijn externe schijf, de file lrdata niet, en ik kan dus niet buiten lightroom aan mijn foto's.

    Ik kan lightroom wel openen en de foto's bewerken, maaf foto's importeren op lrdata gaat ook niet en foto's die hij niet meer terugvindt (omdat ik ze op een andere plaats heb gezet), kan ik ook niet meer juist koppelen.

    Wat doe ik verkeerd?

    Bedankt voor de tips! Jelle

  • #2
    Re: Lrdata lightroom openen in mac?

    Heb lightroom geherinstalleerd, nieuwe catalogus gemaakt, en ook daar herkent hij geen lrdata als ik een foto wil importeren...

    Oorspronkelijk geplaatst door Jel Bekijk bericht
    Beste

    Ik bewerkte mijn foto's op pc. Nu heb ik een iMac gekocht en wil daarop verder werken. Al mijn lightroom gegevens (lrdata en lcrat) staan op een externe schijf. Ik heb lightroom geinstalleerd op mijn mac, maar nu herkent mac, vanuit mijn externe schijf, de file lrdata niet, en ik kan dus niet buiten lightroom aan mijn foto's.

    Ik kan lightroom wel openen en de foto's bewerken, maaf foto's importeren op lrdata gaat ook niet en foto's die hij niet meer terugvindt (omdat ik ze op een andere plaats heb gezet), kan ik ook niet meer juist koppelen.

    Wat doe ik verkeerd?

    Bedankt voor de tips! Jelle

    Comment


    • #3
      Re: Lrdata lightroom openen in mac?

      Bij mijn overstap van PC naar OSX heb ik alles probleemloos meegekregen van LR. Maar ik meen mij wel te herinneren dat het trucje was om eerst een catalog aan te maken, en dan de 'oude' catalog te importeren.
      Lukt dat niet?

      Welke foutmelding krijg je?
      ...leeg...

      Comment


      • #4
        Re: Lrdata lightroom openen in mac?

        Heb je hier wat aan? http://splatphoto.com/move-lightroom-pc-windows-mac/
        BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

        Comment


        • #5
          Re: Lrdata lightroom openen in mac?

          Als ik mijn externe schijf aansluit op mijn mac, krijg ik mijn bestanden met lightroom lcrat file en dan de lightroom lrdata file, maar deze file kan ik gewoon niet openen (zoals op pc wel kan).

          Ik kan een catalogus importeren (lcrat file), maar als ik bv een foto er van wil exporteren naar mijn lrdata, dan gaat dat niet. Ik kan dat mapje niet aanklikken. Ook importeren vanuit lrdata file gaat niet.
          Als ik een foto wil exporteren maakt hij een apart mapje aan met bv 2014, 9 (maand), 2 (dag) en dan de foto's...

          Lesc, bedankt, maar die file had ik ook al bekeken, ik vind niet wat ik fout doe...

          Comment


          • #6
            Re: Lrdata lightroom openen in mac?

            LRdat bestaat uit de previews, waarom zou je dat gaan openen.

            Misschien ga je voorbij aan het feit dat er in LR geen foto's zitten, dat is louter een database. Er zitten previews in LR, maar afhankelijk van de grote waarop je deze ingesteld hebt zijn die altijd een stuk kleiner dan de originelen.
            Bij exporteren ga je de wijzigingen toepassen op je origineel en in volle resolutie (of verminderd voor export naar BD bv.).
            Je LRdat wordt trouwens na een tijd leeg gemaakt, ook weer afhankelijk van je instellingen.
            ...leeg...

            Comment


            • #7
              Re: Lrdata lightroom openen in mac?

              Lieven, bedankt voor je uitleg, ik denk dat ik mijn fout gevonden heb. Ik heb altijd ook mijn dng's en jpegs onder die map gestoken bij het importeren en exporteren, omdat dit in pc gewoon ging. Ik zal mijn foto's dus moeten exporteren naar een andere map, en dan is het probleem opgelost! Bedankt!

              Comment


              • #8
                Re: Lrdata lightroom openen in mac?

                Hier staan ook wat leuke dingen: https://helpx.adobe.com/nl/lightroom.html
                ...leeg...

                Comment

                Working...
                X