Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke digi?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke digi?

    Hallo allemaal,

    Sinds deze week ben ik op zoek naar een nieuwe digitale camera. Ik zie echter door de bomen het bos niet meer. Ik ben al lijstjes aan het maken van specificaties; ik lees reviews (welke elkaar óf tegenspreken óf tussen verschillende camera's niet veel schelen); ik lees fora en vraag advies in winkels, maar ik kom er niet uit.

    Van mijn broer hoorde ik dat Canon de beste lichtmeters heeft. De man in de winkel vertelde me dat de Canon Powershot A80 de beste zou zijn voor mij, maar na het lezen van een heleboel informatie twijfel ik toch.

    Ik wil:
    -snel achter elkaar opnames kunnen maken van mijn spelende hond.
    -genoeg kwaliteit om van de foto's ansichtkaarten te kunnen maken.
    -eigenlijk een goede optische zoom (8 tot 10 keer) om in bijvoorbeeld dierentuinen mooie foto's te kunnen maken.
    -het liefste Compact Flash kaarten en NiMH-batterijen gebruiken, maar dit is niet noodzakelijk.
    -rond de 500 euro uitgeven.

    Camera's die ik ben tegengekomen zijn:
    -Canon Powershot A80
    -Canon Powershot S50 (aparte batterij)
    -Canon Powershot S60 (aparte batterij)
    -Canon Powershot G5
    -Canon Powershot S1 IS
    En wat er qua hoofdpunten in de buurt komt:
    -Nikon Coolpix 5700
    -Fuji Finepix S7000
    -Kodak DX6490
    -Konika Minolta Dimage Z2

    Kan iemand mij wat op weg helpen? Aangezien het toch veel geld is, doe ik niet graag een miskoop ;-)

    Groetjes,
    Linda
    Groetjes, Linda

  • #2
    Hoi Linda

    ga voor de Olympus C765 UZ zou ik zeggen, ik heb de camera maandag gekocht net als jou na lang zoeken en lezen.

    De 10x optische zoom is schitterend.

    en al een paar testfoto's gemaakt en die zien er heel goed uit.

    Comment


    • #3
      Dag lin

      Misschien helpt deze link bij je zoektocht



      Mvg tibo
      Canon EOS 10D + BG-ED3 / Sigma 50-500 APO RF ~ Sigma EF-500 DG ST ~ Tokina 28-70 ATX PRO SV

      Comment


      • #4
        zonder twijfel : ga voor de G5 ! Je zal het je niet berouwen

        erwin

        Comment


        • #5
          Originally posted by Lin
          Van mijn broer hoorde ik dat Canon de beste lichtmeters heeft.
          Maw. Canon is het beste en de rest is kwatch. Mmm... Als je noodzakelijk wil geloven wat je broer zegt, ga je gang, maar ik wil wel even zeggen dat alle merken goede én ondermaatse toestellen maken...

          Ik wil:
          -snel achter elkaar opnames kunnen maken van mijn spelende hond.
          -genoeg kwaliteit om van de foto's ansichtkaarten te kunnen maken.
          -eigenlijk een goede optische zoom (8 tot 10 keer) om in bijvoorbeeld dierentuinen mooie foto's te kunnen maken.
          -het liefste Compact Flash kaarten en NiMH-batterijen gebruiken, maar dit is niet noodzakelijk.
          -rond de 500 euro uitgeven.

          Kan iemand mij wat op weg helpen? Aangezien het toch veel geld is, doe ik niet graag een miskoop ;-)

          Groetjes,
          Linda
          Ik kan het niet genoeg herhalen: als je veel optische zoom wil én een snel toestel én goede kwaliteit komen er slechts twee toestellen in aanmerking: de Canon Powershot S1 IS en de Panasonic FZ10. Reden: dit zijn de enige toestellen die een groot zoombereik met een optische stabilisator combineren en zeker bij heel wat tele is dat een absolute nnodzaak...

          Tussen de twee zou ik de Panasonic verkiezen omdat hij de beste beeldkwaliteit bezit (scherpe lens!) Heeft dan natuurlijk wel geen CF-kaartjes, maar daar zou ik niet te zwaar aan tillen omdat SD-kaarten de toekomst zijn (compact, niet duur en snel.)

          De Canon gebruikt wel CF-kaartjes...

          http://www.dpreview.com/reviews/compare_post.asp?method=sidebyside&cameras=canon_s 1is%2Cpanasonic_dmcfz10&show=all
          http://www.digifotofreak.nl

          Comment


          • #6
            Van Panasonic komen er binnenkort 3 nieuwe superzoom camera's uit, de FZ3, FZ15, en de FZ20.
            Die FZ20 heeft een 12x zoom, een diafragma van f2,8 over het gehele zoombereik, en dan ook nog beeldstabilisatie.
            Voor meer uitleg; http://www.dpreview.com/
            http://barthuysmans.smugmug.com/
            BD0338BE

            Comment


            • #7
              Originally posted by erwin bosman
              zonder twijfel : ga voor de G5 ! Je zal het je niet berouwen

              erwin
              De G5 is inderdaad een prachtig toestel, maar 2 van de gestelde verlangens worden echter al niet ingevuld: de G5 heeft maar 4x optische zoom en werkt met een eigen Li-ion batterij.

              Voor een groot zoombereik komen slechts 2 Canon-toestellen in aanmerking: de S1 en Pro1, maar deze laatste gaat dan weer ver over het gestelde budget.

              seppuku.

              Comment


              • #8
                Het is mischien maar een tip ik heb de s7000 perfect toestel vindt ik, hoge resolutie 6mp, snele foto s ik maar er 5 achter mekaar, werkt met cf kaarten wel maar tot 1gb, heeft een hele goed zoom vindt ik en werkt ook nog op NiMh batterrijen en kost in duitsland waar ik ga 489 €
                Hier vindt je die
                www.snogard.de
                dan in de lijst foto en digitalcamera
                daar staan ze en de winkel zelf ligt in keulen
                groetjes

                Comment


                • #9
                  hmmm... die Panasonic Lumix'en zien er idd interessant uit :-I

                  ze zouden compleet zijn als je ze ook met NimH batterijen kan gebruiken.

                  EPDM

                  Comment


                  • #10
                    Wauw, ontzettend bedankt voor al jullie reacties.
                    Ik twijfel nu nog tussen de Canon Powershot S1 IS en de Fuji Finepix S7000. Ws wordt het die laatste. Ik heb actiefoto's gezien van iemand met die camera en dat zag er fantastisch uit! Nu nog op zoek naar een fotozaak waar ik ze allebei eens "vast kan houden".

                    Nogmaals bedankt!!

                    Groetjes,
                    Linda
                    Groetjes, Linda

                    Comment


                    • #11
                      Originally posted by Lin
                      Ik twijfel nu nog tussen de Canon Powershot S1 IS en de Fuji Finepix S7000.
                      Panasonics FZ3, FZ15, FZ20 hebben megazoom (12x), image stabilisator EN (eindelijk in dit segment digicams...) een focus assist lampje, welke van groot gemak is in schemerige of donkere situaties.
                      Onderschat dit niet! Ik zou voor 1 van deze gaan, waarbij de FZ3 de compactste van het stel is (en de voordeligste).

                      Jammer dat Minolta's Z3 dit niet heeft toegevoegd, een gemiste kans als je het mij vraagt.

                      Comment


                      • #12
                        Ik heb me onlangs zelf de Canon IS S1 gekocht, en heb daar nog geen seconde spijt van gehad, maar die Panasonics ziet er ook wel enorm interessant uit.

                        De voornaamste voordelen van de S1 IS zijn het uitklapschermpje (wat echt wel handig is), en het feit dat je 2300mHa oplaadbare batterijen kan gebruiken, waarop de camera toch een serieuze tijd meegaat (3 tot 5u intensief gebruik) op 1 setje. Als je deze zou nemen, hou er dan wel rekening mee dat je een aparte set batterijen moet kopen, best zelfs 2 - en die zijn ook niet gratis.
                        Sleep is a poor substitute for coffee

                        Comment

                        Working...
                        X