Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Videokaart voor server: PCI-e 1X of PCI ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Videokaart voor server: PCI-e 1X of PCI ?

    Ben een server (HP proliant) aan het aanpassen en heb enkel PCI-express 4X en PCI-X (waar gewone PCI-kaarten ook in draaien) ter beschikking. Welke videokaart zal het beste presteren? Ik twijfel tussen een CLUB3D Radeon R5 230 PCI EXPRESS X1 (1 GB) of een al wat oudere club radeon hd 5450 pci edition (512 Mb). Dit wordt geen gamecomputer, maar zal voornamelijk dienen voor videobewerking (converteren avi-mpg) en misschien photoshop batchverwerking. En ja, ik weet het die servers maken vrij veel lawaai...;-)...

  • #2
    Re: Videokaart voor server: PCI-e 1X of PCI ?

    De pci-e waarschijnlijk. Kans is groot dat een gewone pci kaart in een pci-x de snelheid van al wat er op die bus hangt naar beneden trekt. Pci is 33/66 MHz waar pci-x tot 133MHz gaat en als de HD controller op dezelfde bus hangt is dat geen goed idee. Kan ook zijn dat die pci sloten na een pci-x bridge staan.

    Heeft dat ding geen ingebouwde videokaart trouwens? Maakt inderdaad een herrie. Heb ook eentje staan (ibm weetikveel) die dus nooit opstaat.

    Comment


    • #3
      Re: Videokaart voor server: PCI-e 1X of PCI ?

      Het is een HP proliant ML350 G5 met quadcore en 4 Gb ram dus zonde om weg te doen. Deze heeft 64 mb onboard video geheugen en dat is dus te weinig. Bovendien is er geen DVI of HDMI aansluiting, dus foto's correct beoordelen is niet ideaal...

      Comment


      • #4
        Re: Videokaart voor server: PCI-e 1X of PCI ?

        Oorspronkelijk geplaatst door crispi Bekijk bericht
        Deze heeft 64 mb onboard video geheugen en dat is dus te weinig. Bovendien is er geen DVI of HDMI aansluiting, dus foto's correct beoordelen is niet ideaal...
        Is dat te weinig? Mijn scherm is 1920x1200, dat zijn 3840000 pixels. Met 4 byte per pixel is dat dan 15.36 MB info. Dus zelfs met 16 bit voor RGBI komen we net halverwege. En schermen kalibreren doen ze al langer dan DVI of HDMI bestaat.

        Comment

        Working...
        X