Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Olympus E-M1 gebruikers gezocht

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Olympus E-M1 gebruikers gezocht

    Dag iedereen,

    Ik ben zeer geneigd om als 2e toestel een Olympus E-M1 te kopen. Als werkpaard heb ik een canon 5D3 en de olympus zou als 2e toestel dienen en als compact toestel bij privé gebruik.
    Ik zou natuurlijk wel graag eens dit toestel in handen hebben.
    Ik heb nu een GF1 en een GF2 en de 14, 20 en 45mm lens voor micro 4/3.

    probleem: geen enkele winkel heeft de E-M1 op stock of wil het op stock nemen, wie van jullie uit de ruime buurt van Gent heeft dit toestel en wil me eens het toestel promoten.

    Fotografen die sony of fuji aanhangers zijn mogen ook een pleidooi houden voor hun systeem maar aangezien ik al 3 m4/3 lenzen heb zal het toch een straf moeten zijn.

    Bedankt!

    Jeroen
    Last edited by Jer0en; 16 oktober 2014, 10:55.

  • #2
    Re: Olympus E-M1 gebruikers gezocht

    Ben omd-em1 gebruiker...maar niet in buurt van Gent.
    Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

    Comment


    • #3
      Re: Olympus E-M1 gebruikers gezocht

      Jeroen,

      ik heb ander een OM-D EM-5 tweedehands te koop:



      Je mag die gerust eens komen testen in Sint-Denijs-Westrem tijdens de kantooruren ;-)


      pieter
      de wondere wereld van Yellow Duck

      Comment


      • #4
        Re: Olympus E-M1 gebruikers gezocht

        Bedankt voor het aanbod maar het moet toch specifiek de E-M1 zijn .

        Comment


        • #5
          Re: Olympus E-M1 gebruikers gezocht

          En heb je dan een specifieke vraag over dat toestel ?

          Comment


          • #6
            Re: Olympus E-M1 gebruikers gezocht

            Oorspronkelijk geplaatst door PhilippeVDP Bekijk bericht
            En heb je dan een specifieke vraag over dat toestel ?
            meerdere:
            Mag ik het eens vasthouden,
            mag ik eens de bediening bestuderen, (is dat wel handig en vlot)
            mag ik eens de autofocus testen,
            mag ik eens focus peaking testen

            zo'n dingen, dingen die je wil weten vooraleer je meer dan duizend euro op tafel legt.
            (dat de iso nooit zo goed zal zijn als op mijn 5d weet ik en daar kan ik vrede mee nemen)

            Comment


            • #7
              Re: Olympus E-M1 gebruikers gezocht

              Ik heb de EM1 twee dagen te leen gekregen van foto Degreef in Edegem, inclusief de 12-40 2.8 lens.
              Ik vond dit in zowat alles een superieure camera. De EM5, mijn vroegere camera, was een fantastische machine, de EM1 overtreft hem op zowat alle vlakken.
              Razendsnelle autofocus, grote heldere EVF, superkanppe bediening met de twee draaiknoppen die perfect liggen. Toch kocht ik hem niet.
              Ik vond hem 'te' groot. Ik wens een kleinere camera die ik makkelijk overal mee kan nemen.
              Ik wacht op de Panasonic LX100 vooraleer iets nieuws te kopen.
              Ik denk dat de EM1 de allerbeste M43 camera ooit is.
              Wel een prijzig beestje.
              Straatfotograaf in Antwerpen

              Comment


              • #8
                Re: Olympus E-M1 gebruikers gezocht

                Oorspronkelijk geplaatst door Jer0en Bekijk bericht
                Dag iedereen,

                Ik ben zeer geneigd om als 2e toestel een Olympus E-M1 te kopen. Als werkpaard heb ik een canon 5D3 en de olympus zou als 2e toestel dienen en als compact toestel bij privé gebruik.
                Ik zou natuurlijk wel graag eens dit toestel in handen hebben.
                Ik heb nu een GF1 en een GF2 en de 14, 20 en 45mm lens voor micro 4/3.

                probleem: geen enkele winkel heeft de E-M1 op stock of wil het op stock nemen, wie van jullie uit de ruime buurt van Gent heeft dit toestel en wil me eens het toestel promoten.

                Fotografen die sony of fuji aanhangers zijn mogen ook een pleidooi houden voor hun systeem maar aangezien ik al 3 m4/3 lenzen heb zal het toch een straf moeten zijn.

                Bedankt!


                Jeroen
                Hallo Jeroen,

                Ook ik zit een beetje met hetzelfde als waar jij mee zit. Ook ik bezit een 5DMKiii en ook ik wil graag weten hoe het is om met een OMD E-M1 te fotograferen met bv de 12-40 f2.8 lens. Ik vind nl mijn 5DMKiii met al mijn mooie glas te zwaar worden en ben op zoek naar een goed maar betaalbaar alternatief. Mijn voorkeur gaat ook uit naar de Olympus OMD E-M1. Maar ik denk dat ik hier bij mij in de buurt de camera wel kan huren, dit wil ik halverwege december doen en als het bevalt stap ik denk ik over. Ook hoor ik nog graag van mensen die deze camera in het bezit hebben met deze lens hoe het is om met dit toestel foto's te maken, en of ze een site hebben waar ik deze foto's kan bekijken. En hoe hij presteert in schemer of in donkere situaties met wat hogere ISO waarden.

                Mvg Sikko
                Canon EOS 5DMK3 en wat glas.

                Comment


                • #9
                  Re: Olympus E-M1 gebruikers gezocht

                  Hoi,

                  ook ik zou wel eens een E-M1 willen "proeven"...
                  Het liefst in combinatie met een Fuji X-T1.
                  De platen die daar vanaf komen (op hoge(re) ISO's) zijn kwalitatief een heel stuk beter dan met een 4/3 camera.
                  Maar hoe is de snelheid van z'n AF? En vooral, hoe accuraat is de AF. Van beide toestellen.
                  Als de AF van de Fuji voldoende snel is, dan gaat m'n keuze naar Fuji.
                  Studiofoto's van beide (en vele anderen) heb ik vergeleken op:
                  http://www.dpreview.com/camerareviews?sort=brand , waar in de reviews ook een blad "Studio scene comparison (Daylight)" zit.
                  Daar kun je 2 of 4 camera's vergelijken.

                  Hier kun je 2 camera's vergelijken.

                  Adrie

                  Comment


                  • #10
                    Re: Olympus E-M1 gebruikers gezocht

                    Hallo,

                    Ik heb recent e-M1 aangeschaft met 12-40 ; autofocus zeer snel ( voor mij sneller dan nikon d800 met vb 24-70 )stabilisatie ( ibis ) beste wat er volgens mij is, groot dynamisch bereik ; tot iso 1600 bruikbaar, wel ruis maar nog scherpe beelden. Jpeg recht uit toestel zijn zeer goed, beter dan van nikon .
                    (heb nikon d800 met zoom 70-200 en verschillen zeiss lenzen ). Ik heb ook zitten twijfelen met de fuji x-t1 welke effectief beter is in de hoge iso ( 1 tot anderhalve stop beter ) maar vergeet niet dat fuji zijn iso waarden te hoog zet ( 1 stop ) en dat als je goed de foto's op bovenvermelde sites bekijkt fuji al onmiddellijk standaard een vrij sterke ruisonderdrukking toepast in de hoge iso's en dat onscherpere foto's geeft. Ik heb ook de 45 mm 1,8 ( olympus) ; zeer scherp, reeds vol open ; durf te vergelijken met nikon d800 met hierop carl zeiss 100 mm( toplens ). En zoals gezegd de beeldstabilisatie is zeer goed en laat je op lagere iso's fotograferen, bv bij 20mm is perfect mogelijk scherpe beelden te hebben op 1/4sec en voor sommigen nog trager.
                    Nadelen : batterij vrij snel leeg en toch wel serieus uitgebreide instellingen. Ook niet echt goedkoop , maar de zoomlens 12-40 is het beste wat er is. Ook minder dof dan bij fullframe, alhoewel er is leica lens 42 mm met f 1,2 (zeer prijzig, maar naar het schijnt fantastische portretlens ).
                    Je ziet volgens mij alleen verschil met fullframe als je heel sterk gaat vergroten of in de hoge iso's, en dan nog heb je topglas nodig.

                    mvg

                    Leo

                    Comment


                    • #11
                      Re: Olympus E-M1 gebruikers gezocht

                      Dat beestje wordt dus door Olympus België veel te weinig gepusht op onze markt als ik het zo zie.
                      Ik heb een poging gedaan om met hen te mailen maar dan verwijzen ze me door naar dealers die het toch niet in stock hebben.
                      Nu goed, ik heb nog tot het einde van het jaar om kosten te maken ;-).

                      Comment


                      • #12
                        Re: Olympus E-M1 gebruikers gezocht

                        Ik ben ook in het bezit van een em1, en ben er zeer enthousiast over, op mijn flickr (https://www.flickr.com/photos/41580529@N03/) vind je wel wat beelden, de meest recent toegevoegde zijn Olympus, alle beelden zijn raw genomen en onbewerkt , behalve hier en daar een klein uitsnijdingetje, naar Flickr geupload. De 12-40 is een super lens, enorm scherp, goede kleuren, dynamiek, enz...Het enige wat ik soms heb is het zoeken van de camera naar het juiste focuspunt bij macro, dit gebeurt zowel met de 60 mm macro als met de 12-40. Maar even op iets anders focussen lost dit meestal wel op (en het gebeurt zowiezo al niet veel). De ruis is aanvaardbaar tot zowat 1250 iso, maar dit hangt misschien ook wel samen met mijn macro-voorliefde,
                        mvg
                        Frank
                        www.thevegetablegarden.be

                        Comment


                        • #13
                          Re: Olympus E-M1 gebruikers gezocht

                          Zijn jullie tevreden van de bediening? Staan de knoppen op logische plaatsen? Balans goed met de 12-40 lens?
                          Extra grip noodzakelijk (die kan geen extra batterij bevatten zag ik)?

                          De beperking van de iso prestaties is geen ramp omdat ik mijn 5D nog altijd zal bijhouden daarvoor. Voor mijn persoonlijke foto's kan ik wel leven met wat ruis of ruisonderdrukking. De jpeg prestaties zijn ook geweldig, ik moet al genoeg achter de pc zitten voor fotobewerking dus als 80% van mijn vakantiefoto's al standaard er goed uitkomt, toppertje.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Olympus E-M1 gebruikers gezocht

                            In grip kan 1 batterij.
                            Balans met 12-40 is goed.
                            Olympus OMD Em-1/Lumix GX8www.paly.be blog- Facebook

                            Comment


                            • #15
                              Re: Olympus E-M1 gebruikers gezocht

                              ben een beetje pissed want bij een E-M1 krijg je een gratis grip bij momenteel ... in een belgische winkel
                              maar dus NIET bij kamera-express want daar is het een nederlands toestel, geen belgisch

                              en volgens de belgische verdeler was er geen actie voor de grip
                              maar er staat wel een advertentie in de huidige shoot !

                              Comment

                              Working...
                              X