Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nog meer mist in Parc des Ecrins

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nog meer mist in Parc des Ecrins



    Net zoals de vorige, zelfde plaats, zelfde moment, zelfde weer, andere cadrage.

    Er staat uiteraard nog altijd niet enorm veel op de foto. Maar dat is ook juist het punt !
    In dergelijk weer ben je moederziel alleen op stap in de bergen, op zowiezo een paar uur stappen van de bewoonde wereld, het regent zachtjes, de mist komt en trekt weg, je hoort het totale niets, bergkammen, stenen, boompjes, sneeuwvelden duiken op en verdwijnen geruisloos. Je hoort enkel je eigen gestap, je hoort enkel je eigen gedachten.

    Dit is dus met een 85mm lens genomen. Een breedhoek had ik ook bij, maar dan zou het kleine scheefgroeiende boompje veel te klein worden, en zou er nog meer mist en nog meer rotswand met kerstbumekes komen. Iets verder met de breedhoek paar fotokes genomen, en die zijn niet voor publicatie vatbaar.





    Details : D7100, 85mm lens, 1/320ste op f7.1, iso 100.


    Grotere Versies op Flickr
    mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

  • #2
    Re: Nog meer mist in Parc des Ecrins

    De foto is mooi opgebouwd met diagonalen. Mooi, hoor !
    Ook met minder lege ruimte, dan de vorige. Grotere versies , zeker de moeite waard
    Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

    Vriendelijke groeten, Johan

    Comment


    • #3
      Re: Nog meer mist in Parc des Ecrins

      Ook mooi maar vond de vorige beter
      Deze toont me drukker en komt minder sfeervol bij me over

      grts
      Sieg
      Voor meer foto's ; www.sieg.be

      Comment


      • #4
        Re: Nog meer mist in Parc des Ecrins

        Je moet de twee versies naast elkaar leggen en dan springt de vorige er duidelijk uit als betere. Op deze maakt de voorste berg met boompjes het alleen maar drukker en de bergen in de achtergrond doen alles naar links vallen
        Portfolio -=- Facebook pagina -=- Flickr -=- 500px

        Comment


        • #5
          Re: Nog meer mist in Parc des Ecrins

          Oorspronkelijk geplaatst door P.eter Bekijk bericht
          Je moet de twee versies naast elkaar leggen en dan springt de vorige er duidelijk uit als betere. Op deze maakt de voorste berg met boompjes het alleen maar drukker en de bergen in de achtergrond doen alles naar links vallen
          Ik vond de vorige ook net iets beter. Ik vind het dikwijls moeilijk om uit een serietje foto's net die te kiezen die de beste is, maar bij deze...

          Dat naar links vallen, tja, het is dan ook de linkerkant van een diepe vallei.
          Ik heb in lightroom nog een aantal andere(derst) boompjes geïnspecteerd (ingezoomd op de grote versie), en die lijken me wel recht omhoog te groeien, er zijn er ook die naar rechts groeien. Om het wand-boompje recht te zetten (wat in theorie wel moet lukken, er is toch geen horizon te zien)moet je nogal veel aan de foto draaien, zodat de toppen van de achterste bergkam verdwijnen, en dan verdwijnt de foto eigenlijk.
          mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

          Comment


          • #6
            Re: Nog meer mist in Parc des Ecrins

            Beide goede foto's met lichte voorkeur voor de eerste.
            Nog even over de scherpte hier t.o.v. Flickr: ik gebruik ook Flickr voor mijn uploads en heb tot nu (cross fingers) geen opmerkingen over scherpte gekregen.
            Ik zie dat je foto's upload in het oorspronkelijke formaat en dan een kleinere versie op BD plaatst. Waarom?
            Op Flickr is mijn grootste formaat het BD formaat.
            Vriendelijke groet, laGrange
            http://lagrange.1x.com
            "You don't take a photograph, you make it" Ansel Adams

            Comment


            • #7
              Re: Nog meer mist in Parc des Ecrins

              ik heb een 27inch scherm hoge resolutie (2560*1440), en dan vind ik het formaat van BD gewoonweg te klein.
              de oplossing om via lightroom te extracten naar 1024px en te verscherpen voor een scherm "hoog", en dan via tinypic lijkt me dan beter.

              ben ook verbaasd geweest naar het verschil, en zo leren we altijd iets bij he.

              een laatste vraagje : hoeveel dpi is er eigenlijk aangewezen voor de BD extracts ?
              mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

              Comment


              • #8
                Re: Nog meer mist in Parc des Ecrins

                Oorspronkelijk geplaatst door Iegienie Bekijk bericht
                een laatste vraagje : hoeveel dpi is er eigenlijk aangewezen voor de BD extracts ?
                Pieter,

                DPI = dots per inch, heeft geen belang voor schermweergave alleen voor print weergave. 1024px = 1024px voor een scherm, tegen 72dpi zou dit afdrukken op 14inch, maar tegen 300dpi is dat 3inch. 300dpi is toch ongeveer nodig voor een goede afdruk, zo kan je ongeveer zien hoever je dit kan vergroten voor afdrukken
                Portfolio -=- Facebook pagina -=- Flickr -=- 500px

                Comment

                Working...
                X