Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Schilderadvies(liefst professioneel) gezocht voor overschilderen trap.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Schilderadvies(liefst professioneel) gezocht voor overschilderen trap.

    Ik wil graag onze geverniste trap in de verf zetten (heb ik ooit gevernist met 2 componenten vernis van Zweihorn).
    Dit moet kunnen gebeuren met rol en/of kwast.
    Wie kan mij een slijtvast (met mogelijkheid om aan te kleuren) verfproduct aanbevelen?
    De trap wordt niet intensief belopen, doch ik ben niet van zins om hem elke 2 jaar te herschilderen...
    't Mag met verharder zijn, doch dan wel met een relatief lange potlife. en dus liefst niet té sneldrogend.

    Ik wil niet neerbuigend doen, doch ik hoor graag advies van ervaringsdeskundigen.
    Op internet vind ik anders zelf ook wel de gewone raad van tante Kaat ;-)

    beste dank alvast!
    Last edited by dréten; 15 oktober 2014, 10:09.

  • #2
    Re: Schilderadvies(liefst professioneel) gezocht voor overschilderen trap.

    Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
    Ik wil niet neerbuigend doen, doch ik hoor graag advies van ervaringsdeskundigen.
    Het zal ALTIJD afslijten. Mocht ik het hier thuis doen zou ik eerst de vernis er volledig afhalen. Op die manier kan je vanaf nul op nieuw hout de nodige stappen ondernemen om de trap te schilderen (verven is voor doe-het-zelvers en kappers )
    Het zal alleszins zeer veel werk zijn en serieus lang duren. Wil je tijd/werk sparen kan je je beperken tot het plat van de treden en de leuning.
    Best is dat een pro ter plaatse eens komt kijken, zo krijg je een beter gericht advies dan via een forum.
    bye, Maurice
    https://on4bam.com/
    Nikon D7500

    Comment


    • #3
      Re: Schilderadvies(liefst professioneel) gezocht voor overschilderen trap.

      Dank voor je advies, Maurice.
      Als houttechnicus had ik ook al zoiets in gedachten hoor, maar ik wilde met mijn vraag niemand beïnvloeden.
      Alles eraf is natuurlijk altijd het beste, maar vraagt ook het meeste tijd.
      Maar...2 componentenvernis laat zich niet zomaar verwijderen op een chemische manier, hé!
      dikwijls moet dat mechanisch, en laat dat nu net zijn wat ik me hier binnenshuis vreselijk ontzie!
      Daarom ben ik koortsachtig op zoek naar een waardig alternatief.

      PS: sprak ik ergens van "verven" ;-)

      Comment


      • #4
        Re: Schilderadvies(liefst professioneel) gezocht voor overschilderen trap.

        Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
        Dank voor je advies, Maurice.
        Als houttechnicus had ik ook al zoiets in gedachten hoor, maar ik wilde met mijn vraag niemand beïnvloeden.
        Alles eraf is natuurlijk altijd het beste, maar vraagt ook het meeste tijd.
        Maar...2 componentenvernis laat zich niet zomaar verwijderen op een chemische manier, hé!
        dikwijls moet dat mechanisch, en laat dat nu net zijn wat ik me hier binnenshuis vreselijk ontzie!
        Daarom ben ik koortsachtig op zoek naar een waardig alternatief.

        PS: sprak ik ergens van "verven" ;-)
        Dacht ik wel Dré
        Ben niet voor chemie in huis.
        Ik dacht aan zandstralen....vraagt wel veel voorbereiding om stof in de omgeving te beperken.
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

        Comment


        • #5
          Re: Schilderadvies(liefst professioneel) gezocht voor overschilderen trap.

          Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
          PS: sprak ik ergens van "verven" ;-)
          Nee, maar er is hier ooit een thread geweest waar iemand thuis ging verven en ik wou een herhaling vermijden

          Onze trap is momenteel zeer donker (ebben) en ik heb die gespoten omdat de aannemer het hout al gesealerd had en beitsen niet meer ging. Nu zijn er plannen om deze trap terug in originele staat te brengen (beuk) en dat zal ook nog een mooi werkje worden. Materiaal staat al klaar maar ik zie er wel wat tegenop, twee verdiepingen en een open trap zal veel tijd vergen. We weten wat doen deze winter ...


          @theokus Zandstralen in een bewoond huis... suc6 om dat aan "the powers that be" uit te leggen
          bye, Maurice
          https://on4bam.com/
          Nikon D7500

          Comment


          • #6
            Re: Schilderadvies(liefst professioneel) gezocht voor overschilderen trap.

            Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
            Nee, maar er is hier ooit een thread geweest waar iemand thuis ging verven en ik wou een herhaling vermijden

            Onze trap is momenteel zeer donker (ebben) en ik heb die gespoten omdat de aannemer het hout al gesealerd had en beitsen niet meer ging. Nu zijn er plannen om deze trap terug in originele staat te brengen (beuk) en dat zal ook nog een mooi werkje worden. Materiaal staat al klaar maar ik zie er wel wat tegenop, twee verdiepingen en een open trap zal veel tijd vergen. We weten wat doen deze winter ...


            @theokus Zandstralen in een bewoond huis... suc6 om dat aan "the powers that be" uit te leggen
            Yeah yeah, I do understand

            Afbijten dan he, chemie dus.
            Ubi bene, ibi patria.
            BD0388BE
            Een website

            Comment


            • #7
              Re: Schilderadvies(liefst professioneel) gezocht voor overschilderen trap.

              Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
              ........

              Afbijten dan he, chemie dus.
              met Remopaint G.
              milieuvriendelijk.
              grt,bouk.
              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

              Comment


              • #8
                Re: Schilderadvies(liefst professioneel) gezocht voor overschilderen trap.

                Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
                met Remopaint G.
                milieuvriendelijk.
                grt,bouk.
                ook 2-componenten lak? Ik dacht het zo nog niet hoor!

                Comment


                • #9
                  Re: Schilderadvies(liefst professioneel) gezocht voor overschilderen trap.

                  Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
                  ook 2-componenten lak? Ik dacht het zo nog niet hoor!
                  Betwijfel het ook.
                  Milieuvriendelijk wil meestal zeggen dat het niet "bijtend" genoeg is. Beter een "straf" product en goed verluchten, laat het afbijtmiddel werken dan moet je het zelf niet doen.
                  bye, Maurice
                  https://on4bam.com/
                  Nikon D7500

                  Comment


                  • #10
                    Re: Schilderadvies(liefst professioneel) gezocht voor overschilderen trap.

                    Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                    Betwijfel het ook.
                    Milieuvriendelijk wil meestal zeggen dat het niet "bijtend" genoeg is. Beter een "straf" product en goed verluchten, laat het afbijtmiddel werken dan moet je het zelf niet doen.
                    En jij gaat dat in de winter doen
                    Ubi bene, ibi patria.
                    BD0388BE
                    Een website

                    Comment


                    • #11
                      Re: Schilderadvies(liefst professioneel) gezocht voor overschilderen trap.

                      Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                      En jij gaat dat in de winter doen
                      Yup.. maar niet als het vriest natuurlijk. De gang is sowieso afgesloten van de leefruimten. In de zomer is het veel te mooi weer om mij daar mee bezig te houden en een trui is beter om aan te hebben tijdens deze werkjes dan een T-shirt. Kwestie van de "brandvlekjes" wat te beperken.
                      bye, Maurice
                      https://on4bam.com/
                      Nikon D7500

                      Comment


                      • #12
                        Re: Schilderadvies(liefst professioneel) gezocht voor overschilderen trap.

                        Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                        Yup.. maar niet als het vriest natuurlijk. De gang is sowieso afgesloten van de leefruimten. In de zomer is het veel te mooi weer om mij daar mee bezig te houden en een trui is beter om aan te hebben tijdens deze werkjes dan een T-shirt. Kwestie van de "brandvlekjes" wat te beperken.
                        Ah, zeer juist!

                        Heb ooit een tafel en vier stoelen behandeld...
                        Eerst afkrabben en daarna toch maar chemie gebruikt.
                        Veel werk maar toch een goed resultaat.
                        Ubi bene, ibi patria.
                        BD0388BE
                        Een website

                        Comment


                        • #13
                          Re: Schilderadvies(liefst professioneel) gezocht voor overschilderen trap.

                          Alhoewel, alhoewel...
                          Ik gebruik regelmatig LAKWEG van Vista.
                          En ik heb dikwijls een relatief goed resultaat.
                          Maar niet met verharde lakken.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Schilderadvies(liefst professioneel) gezocht voor overschilderen trap.

                            Oorspronkelijk geplaatst door dréten Bekijk bericht
                            En ik heb dikwijls een relatief goed resultaat.
                            "Relatief goed" is niet goed genoeg (alé, voor mij toch niet)
                            Last edited by on4bam; 15 oktober 2014, 17:46.
                            bye, Maurice
                            https://on4bam.com/
                            Nikon D7500

                            Comment


                            • #15
                              Re: Schilderadvies(liefst professioneel) gezocht voor overschilderen trap.

                              Oorspronkelijk geplaatst door on4bam Bekijk bericht
                              "Relatief goed" is niet goed genoeg (alé, voor mij toch niet)
                              Ben ook die mening
                              Maak ineens alles goed.
                              Ubi bene, ibi patria.
                              BD0388BE
                              Een website

                              Comment

                              Working...
                              X