Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Goed etiketprogramma voor mac

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Goed etiketprogramma voor mac

    Voorheen werkte ik met MS Publisher om etiketten te maken, waarbij ik netjes op een vel kon aangeven hoeveel etiketten ik wilde afdrukken en ook vanaf welke rij en kolom het eerste etiket dat afgedrukt moest worden. De meeste programma's die ik ken kunnen enkel een heel blad afdrukken. Ik wil bijvoorbeeld 5 etiketten afdrukken vanaf etiket op kolom 3 en rij 5 van een vel met 21 etiketten in totaal.

    Is er een goed programma onder OS X die die kan en ook grafische elementen (zoals met MS Publisher) kan verwerken in het ontwerp van een etiket en niet louter tekst?
    Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

  • #2
    Re: Goed etiketprogramma voor mac

    Avery heeft vele etiketten print en ontwerp oplossingen. Bekijk hier welke software het beste bij u past en maak gemakkelijk en snel uw etiketten.
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #3
      Re: Goed etiketprogramma voor mac

      Bij CorelDRAW heb je een hele reeks voor-instellingen en custom mogelijkheden.

      Layout > pagina instelling > etiket > en dan vele keuzemogelijkheden van o.a. Avery - Herma - Leitz - en vele anderen. Ook manueel.
      " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

      Comment


      • #4
        Re: Goed etiketprogramma voor mac

        Moet je wel CorelDraw hebben he Skitch
        Ubi bene, ibi patria.
        BD0388BE
        Een website

        Comment


        • #5
          Re: Goed etiketprogramma voor mac

          Inderdaad.
          Maar je krijgt er dan ook één van de beste fotobewerkingsprogramma's bij, en nog veel meer. Gelijkwaardig aan Photoshop.
          Ik weet niet of je CorelDRAW kan draaien op Mac met een virtuele Windows ? ( of hoe dat ook werkt.... )
          " In de fysica kun je niet bewijzen dat een theorie juist is. Je kunt alleen aantonen dat ze fout is. " (Céline Broeckaert & Frank Vestraete)

          Comment


          • #6
            Re: Goed etiketprogramma voor mac

            Voor zover ik weet draait CorelDRAW niet op Mac.
            Zelf weinig tot geen ervaring met etiketten, vroeger 'ns een enkel keertje en precies daarvoor was AppleWorks (dat niet meer draait na OSX 10.6.8). Wellicht hebben de nieuwe apps (Pages, e.d.) ook etiketmogelijkheden.
            Kijk anders ook eens bij Macupdate en/of de App Store. Ik vind het volgende, maar nogmaals: geen ervaring mee. http://www.macupdate.com/app/mac/15485/labels-addresses
            BD1166BE. CANON camera's (7D, G9), objectieven van 10 t/m 400mm, en Speedlite 580EX II - Manfrotto tripod 190CXPro4 + Markins Q3 -  M1 iMac 24" - 16GB RAM - 2TB SSD (MacOS Sonoma 14.4) - iPhone XR (iOS 17.4) + iPad5 WiFi (iPadOS 16.7.6)

            Comment


            • #7
              Re: Goed etiketprogramma voor mac

              De meest voor de hand liggende optie is werken met OpenOffice.org
              Dit is bovendien gratis en als je zoals je aanhaalt met MS vertrouwd bent dan moet dit een déjà-vu gevoel geven. Je kan je etiketten maken in hun "word" equivalent. Het programma "documenten" werkt op dezelfde manier om etiketten te maken 'file -> new -> etiketten -> etc ...' Je kiest een etiket uit de database of je maakt er zelf een aan. Je kan met eender welke database velden invullen. Is het eentje die niet wordt erkend dan kan je nog altijd je database exporteren naar een .csv formaat waarmee OpenOffice.org wel weg mee kan. Wil je bv. je 'contacten' in mac exporteren dan lukt dit zonder moeite maar het heeft een stapje extra nodig vergeleken met MS. Heb je problemen met een vCard database om te zetten naar een .csv formaat (bv. 'contacts' onder osx) dan raad ik je het gratis 'Online vCard Convertor' aan.
              En uiteraard kan je afbeeldingen toevoegen aan je etiketten in OpenOffice.org, net zoals bij MS.

              Mvg,

              Tjerri

              Comment


              • #8
                Re: Goed etiketprogramma voor mac

                Je kan ook overwegen om een Dymo Labelprinter aan te schaffen. Heb ik ook gedaan en werkt perfect onder OSX.
                Labels zien er perfect uit en je hoef niet aan te geven welke etiketten er nog vrij zijn op een groot vel...

                Comment


                • #9
                  Re: Goed etiketprogramma voor mac

                  Oorspronkelijk geplaatst door LesC Bekijk bericht
                  Kijk anders ook eens bij Macupdate en/of de App Store. Ik vind het volgende, maar nogmaals: geen ervaring mee. http://www.macupdate.com/app/mac/15485/labels-addresses
                  Ziet er goed uit Les.
                  Veel mogelijkheden ook om bijv. te importeren.
                  Ubi bene, ibi patria.
                  BD0388BE
                  Een website

                  Comment


                  • #10
                    Re: Goed etiketprogramma voor mac

                    Ik heb even naar Openoffice gekeken: helaas enkel volledig blad of slechts 1 etiket (je kunt dan aangeven welke kolom en rij). Het is dus niet mogelijk om zegge 3 etiketten te printen vanaf rij 3 en kolom 2 en de etiketten netjes te laten opvolgen. Een Dymo is geen optie, want ik wil soms in kleur afdrukken en bovendien heb ik een nog een behoorlijk voorraad etiketten.

                    Ik vrees dat ik gewoon Publisher ga moeten draaien in een virtuele Windows machine. jammer dat Microsoft besloten heeft om geen Publisher te maken voor Mac.
                    Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

                    Comment


                    • #11
                      Re: Goed etiketprogramma voor mac

                      Oorspronkelijk geplaatst door stefaand Bekijk bericht
                      Ik heb even naar Openoffice gekeken: helaas enkel volledig blad of slechts 1 etiket (je kunt dan aangeven welke kolom en rij). Het is dus niet mogelijk om zegge 3 etiketten te printen vanaf rij 3 en kolom 2 en de etiketten netjes te laten opvolgen. Een Dymo is geen optie, want ik wil soms in kleur afdrukken en bovendien heb ik een nog een behoorlijk voorraad etiketten.

                      Ik vrees dat ik gewoon Publisher ga moeten draaien in een virtuele Windows machine. jammer dat Microsoft besloten heeft om geen Publisher te maken voor Mac.
                      stefaand, waarom heb je precies deze werkwijze of deze bepaalde keuze nodig?
                      Zou dat toch graag willen weten
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #12
                        Goed etiketprogramma voor mac

                        Ik gebruik filemaker pro op mijn mac voor als ik veel etiketten nodig heb en een losse labelprinter van dymo voor enkele stuks

                        Comment


                        • #13
                          Re: Goed etiketprogramma voor mac

                          Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                          stefaand, waarom heb je precies deze werkwijze of deze bepaalde keuze nodig?
                          Zou dat toch graag willen weten
                          Het is het enige programma die ik tot nu ben tegen gekomen dat mijn beschreven methode etiketten kan afdrukken. Het Avery-programma kent enkel de eigen etiketten en ook het afdrukken van meerdere opeenvolgende etiketten gaat niet. Dus wordt het toch Windows in Virtualbox en afdrukken via een samba-gesharede printer .
                          Canon 17-55 EF-S IS USM F2.8

                          Comment

                          Working...
                          X