Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

productfotografie

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • productfotografie

    Beste

    Ik zal ook zo'n ministudio kopen om producten te fotograferen.

    schoenen enzo zal niet zo moeilijk zijn.

    maar hoe moet je een ring of een zonnebril of ketting of oorring bv fotograferen?

    Hoe zet je deze zo recht bv?

    foto's van volgende zaken

    zonnebril:


    of
    Horloge:


    of
    Ketting:


    of
    Oorbellen


    alvast bedankt voor de antwoorden en tips.

    groeten
    Last edited by svanma; 14 oktober 2014, 14:42.
    Canon EOS 550D // 15-85mm IS

  • #2
    Re: productfotografie

    Juwelen (en eigenlijk alles wat reflecteerd en klein is) is ietwat moeilijker dan een paar schoenen om te fotograferen.

    Voor die oorbellen zou ik als volgt te werk gaan: Hang die op aan een standaard aan heel fijne visdraad. Die moet je naderhand in PS wegdoen.
    Om reflectie te mijden (en geloof me juwelen reflecteren heel je studio als je niet oppast) werk je het makkelijkst van achter een wit scherm waar je een gat in maakt voor je lens.
    Dan is het kwestie om je belichting zo op te stellen dat je die echte schittering krijgt die je bij diamant wil. Daarvoor kan je gelijk welke kleine lichtbronnen gebruiken, maar balled pro lampjes zijn daar heel handig voor. Dat zijn kleine led lampjes.
    Best werk je met diafragma onder de f16 om diffractie tegen te gaan maar dan krijg je dikwijls je scherptediepte niet groot genoeg. Dat los je op door ofwel met een tilt-shift lens te werken (wat mijn favoriet is) of door focus stacking te gebruiken.

    Voor die horloge zou ik 3 foto's maken: 1 van de wijzerplaat met een polafilter om reflectie tegen te gaan, een van de kast en 1 van het bandje. Die voeg je dan naderhand samen. Om het bandje zo mooi rond te krijgen kan je dat rond een ijzeren of houten staaf doen die je naderhand wegshopt.
    Ook hier is reflectie weer je grootste vijand, vooral bij het fotograferen van de kast, dus ook weer door een wit blad fotograferen.

    En zo verder en zo voort.
    De grootste truc die niemand je ooit zal leren is om je belichting op te bouwen van achter uit. Zeker bij kleine producten vind ik dat het prettigst werken. Zet 1 lamp schuin achter je product en richt die naar het onderwerp (dus schuin naar voor) en belicht je onderwerp met reflectors en spiegels. Dat maakt de opbouw van een mooie belichting een pak makkelijker.

    Verder is dat een kwestie van proberen, licht leren zien en foto's ontleden.

    Oh ja en vergeet voor dat soort dingen die grote studioflitsers. Dat werkt gewoon niet tenzij je je juwelen rond een of ander bloedmooi model hangt :-)
    FOMADEX - Bedrijfs en projectfotografie

    Comment


    • #3
      Re: productfotografie

      ah ok moeilijker dan ik dacht

      ben inderdaad van plan om een mini fotostudio te kopen van 80x80x80

      Dus zo'n horloge is niet mogelijk te fotograferen vanuit 1 foto?


      Oorspronkelijk geplaatst door Jinkx Bekijk bericht
      Juwelen (en eigenlijk alles wat reflecteerd en klein is) is ietwat moeilijker dan een paar schoenen om te fotograferen.

      Voor die oorbellen zou ik als volgt te werk gaan: Hang die op aan een standaard aan heel fijne visdraad. Die moet je naderhand in PS wegdoen.
      Om reflectie te mijden (en geloof me juwelen reflecteren heel je studio als je niet oppast) werk je het makkelijkst van achter een wit scherm waar je een gat in maakt voor je lens.
      Dan is het kwestie om je belichting zo op te stellen dat je die echte schittering krijgt die je bij diamant wil. Daarvoor kan je gelijk welke kleine lichtbronnen gebruiken, maar balled pro lampjes zijn daar heel handig voor. Dat zijn kleine led lampjes.
      Best werk je met diafragma onder de f16 om diffractie tegen te gaan maar dan krijg je dikwijls je scherptediepte niet groot genoeg. Dat los je op door ofwel met een tilt-shift lens te werken (wat mijn favoriet is) of door focus stacking te gebruiken.

      Voor die horloge zou ik 3 foto's maken: 1 van de wijzerplaat met een polafilter om reflectie tegen te gaan, een van de kast en 1 van het bandje. Die voeg je dan naderhand samen. Om het bandje zo mooi rond te krijgen kan je dat rond een ijzeren of houten staaf doen die je naderhand wegshopt.
      Ook hier is reflectie weer je grootste vijand, vooral bij het fotograferen van de kast, dus ook weer door een wit blad fotograferen.

      En zo verder en zo voort.
      De grootste truc die niemand je ooit zal leren is om je belichting op te bouwen van achter uit. Zeker bij kleine producten vind ik dat het prettigst werken. Zet 1 lamp schuin achter je product en richt die naar het onderwerp (dus schuin naar voor) en belicht je onderwerp met reflectors en spiegels. Dat maakt de opbouw van een mooie belichting een pak makkelijker.

      Verder is dat een kwestie van proberen, licht leren zien en foto's ontleden.

      Oh ja en vergeet voor dat soort dingen die grote studioflitsers. Dat werkt gewoon niet tenzij je je juwelen rond een of ander bloedmooi model hangt :-)
      Canon EOS 550D // 15-85mm IS

      Comment


      • #4
        Re: productfotografie

        Hier verschillende accesoires gevonden voor juwelen te fotograferen

        maar waar kan ik er in belgie of nederland aangeraken aan zo'n accessoires?



        groeten
        Last edited by svanma; 14 oktober 2014, 15:42.
        Canon EOS 550D // 15-85mm IS

        Comment


        • #5
          Re: productfotografie

          voor ringen te fotograferen word blijkbaar ook gebruik gemaakt van holding wax

          waar kan ik dit aankopen? dan kan ik gewoon zwart plexiglas kopen, en heb ik dus hetzelfde, of kan er ook hair wax gebruikt worden?

          en zo voor halskettingen te fotograferen, hoe noemt dit want vind dit nergens terug (zo'n zwarte en witte nek)

          groeten en thx

          Oorspronkelijk geplaatst door svanma Bekijk bericht
          Hier verschillende accesoires gevonden voor juwelen te fotograferen

          maar waar kan ik er in belgie of nederland aangeraken aan zo'n accessoires?



          groeten
          Last edited by svanma; 14 oktober 2014, 16:49.
          Canon EOS 550D // 15-85mm IS

          Comment


          • #6
            Re: productfotografie

            Holding wax is mogelijk. Als ik zoiets nodig heb gebruik ik nogal eens stopverf. Is een pak goedkoper, werkt even goed en is nog iets beter vormbaar.
            Demosetjes zoals nekken en zo kan je vinden in de groothandel van juwelierszaken en in de winkelinrichtingswereld.
            FOMADEX - Bedrijfs en projectfotografie

            Comment


            • #7
              Re: productfotografie

              Oorspronkelijk geplaatst door Jinkx Bekijk bericht
              Holding wax is mogelijk. Als ik zoiets nodig heb gebruik ik nogal eens stopverf. Is een pak goedkoper, werkt even goed en is nog iets beter vormbaar.
              Demosetjes zoals nekken en zo kan je vinden in de groothandel van juwelierszaken en in de winkelinrichtingswereld.
              ok, bedankt voor de reactie , zal dan ook stopverf proberen als dit goedkoper is mooi meegenomen.

              groeten
              Canon EOS 550D // 15-85mm IS

              Comment


              • #8
                Re: productfotografie

                hopelijk komen er mooie foto's van

                groeten en bedankt
                Last edited by svanma; 15 oktober 2014, 17:02.
                Canon EOS 550D // 15-85mm IS

                Comment


                • #9
                  Re: productfotografie

                  Oorspronkelijk geplaatst door svanma Bekijk bericht
                  ok, bedankt voor de reactie , zal dan ook stopverf proberen als dit goedkoper is mooi meegenomen.

                  groeten
                  ik gebruik die zelfklevende oasis fix, dit is een soort tape die je kan kneden. Maak er een klein bolletje van en kleef de ring erin.
                  te koop in de betere bloemenzaak of speciaalzaak voor bloemschikken.
                  Wordt normaal gebruikt om bloemstukken op hun plaats te houden
                  Sony A7III & Sony A7 RIII
                  Sony FE 70-200 f4.0 , Sony FE 24-70 f4.0, Sony FE 16-35 f4.0 , Sony FE 24-105 f4.0 , Sony FE85mm f1.8 , Sony 135 f1.8 GM , Sony FE 90mm Macro ,

                  Comment


                  • #10
                    Re: productfotografie

                    Welke softbox is het best te gebruiken voor productfotografie

                    een 60x60 softbox

                    of

                    60x90 softbox

                    alvast bedankt
                    Canon EOS 550D // 15-85mm IS

                    Comment

                    Working...
                    X