Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Mist en regendag in het Parc des Ecrins

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Mist en regendag in het Parc des Ecrins



    Eentje van tijdens een mistige, regenachtige, duisterdonkere wandeling in het Parc des Ecrins, in Frankrijk.

    Het toffe aan dergelijke omstandigheden is dat er soms 3D effecten te voorschijn komen die je anders zelfs nooit zou opmerken. Hier het boompje.

    Verscherpte versie :



    Origineel :




    Details : D7100, 85mm lens, 1/200ste op f7.1, iso 100.

    Een iets grotere versie op Flickr

    Last edited by Iegienie; 15 oktober 2014, 14:48.
    mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

  • #2
    Re: Mist en regendag in het Parc des Ecrins

    Oorspronkelijk geplaatst door Iegienie Bekijk bericht
    ......
    Een iets grotere versie op Flickr
    veel mooier en lijkt ook scherper.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: Mist en regendag in het Parc des Ecrins

      Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
      veel mooier en lijkt ook scherper.
      grt,bouk.
      Ik denk dat je gelijk hebt !

      Iemand een idee hoe dat kan ?
      De oorspronkelijk gepostte foto verwijst nochtans gewoon naar de Flickr versie van de gewenste grootte op dit forum. Voor de rest is het identiek dezelfde foto.

      In het vervolg toch maar Flickr niet meer gebruiken ? Hoe best wel dan voor de mooiste versie ?
      mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

      Comment


      • #4
        Re: Mist en regendag in het Parc des Ecrins

        Oorspronkelijk geplaatst door Iegienie Bekijk bericht
        Ik denk dat je gelijk hebt !
        In het vervolg toch maar Flickr niet meer gebruiken ? Hoe best wel dan voor de mooiste versie ?
        gebruik hier Photobucket tot volle tevredenheid.
        grt,bouk.
        wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
        http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
        https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

        Comment


        • #5
          Re: Mist en regendag in het Parc des Ecrins

          Ben wat aan het spelen geweest met Photobucket, maar zie niet echt een verschil.
          Heb ook de original (6000*4000) vergeleken met de Flickr versie die ik op mijn scherm standaard zie (2048 size). Daar is een enorm verschil als je kijkt naar de schors van het boompje (foto wat verschuiven, want 6000 is een beetje groot, haha).
          De versie nog eens kleiner (wat men hier dus vereist), verliest nog wat meer detail en scherpte, lijkt me inderdaad.

          Daarna heb ik ook in mijn lightroom een kleine versie ge-exporterd, ook daar zat dat verlies eigenlijk al in gebakken. Valt me vooral op als je kijkt naar de twee stammetjes van het boompje, en de mist er tussen.
          Blijkbaar zullen jullie het dus moeten stellen met deze minderwaardige versie.

          :-{
          mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

          Comment


          • #6
            Re: Mist en regendag in het Parc des Ecrins

            Afgezien van het gegeven of de kwaliteit van de foto op Flickr beter is dan deze hier vind ik het wel een uiterst sfeervolle opname. Het naargeestige weer zoals je beschrijft is heel tastbaar. Wel mis ik iets als ik deze foto zie, ik wil meer zien, meer van de omgeving zien. Waarschijnlijk met stomweg een extra tweede foto goed op te lossen. Niet in dit forumonderdeel mogelijk.
            http://www.smuttynose.nl

            Comment


            • #7
              Re: Mist en regendag in het Parc des Ecrins

              Daar kan (later) wel eens voor gezorgd worden, olivetti.

              Al was er nu eenmaal niet veel omgeving op dat moment.
              mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

              Comment


              • #8
                Re: Mist en regendag in het Parc des Ecrins

                Oorspronkelijk geplaatst door Iegienie Bekijk bericht
                Daar kan (later) wel eens voor gezorgd worden, olivetti.

                Al was er nu eenmaal niet veel omgeving op dat moment.
                De foto nodigt uit naar meer... ik zie het wel een keer
                http://www.smuttynose.nl

                Comment


                • #9
                  Re: Mist en regendag in het Parc des Ecrins

                  Het bewijs, dat de zon niet altijd hoeft te schijnen.
                  Inderdaad ontstaat een een mooie diepte door het contrastverschil. Ik denk zelfs, dat je dat nog meer kan uitbuiten.
                  Rechts is het een beetje te leeg, naar mijn smaak. Maar zeer goed de sfeer te pakken, hoor !
                  Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

                  Vriendelijke groeten, Johan

                  Comment


                  • #10
                    Re: Mist en regendag in het Parc des Ecrins

                    De sfeer zit goed, maar ook ik verwacht nog iets, ik blijf een beetje op mijn honger zitten, maar ik voel perfect de sfeer van de bergen en dat was toch de bedoeling met de foto. Wat me ook opvalt is dat alles een beetje naar links valt, misschien kan je eens proberen ze scheef te zetten, zodat de boomkes echt recht komt, want die hellen een klein beetje naar links ('t is maar een gedacht om eens te proberen he)

                    Wat betreft scherpte en upload naar flickr, misschien moet je eens proberen eerste te verscherpen voor web 1024px en dit dan zo op te laden, zodat flickr niet meer moet scalen, maar dat jezelf alles in de hand hebt
                    Portfolio -=- Facebook pagina -=- Flickr -=- 500px

                    Comment


                    • #11
                      Re: Mist en regendag in het Parc des Ecrins

                      Oorspronkelijk geplaatst door P.eter Bekijk bericht
                      Wat betreft scherpte en upload naar flickr, misschien moet je eens proberen eerste te verscherpen voor web 1024px en dit dan zo op te laden, zodat flickr niet meer moet scalen, maar dat jezelf alles in de hand hebt
                      Zeker het proberen waard, want het beeld verdient het om hier scherper vertoond te worden.
                      Een tip... ik heb zelf ooit een handleiding gemaakt voor tweetrapsverscherping. Hier te vinden, enkel nog de afmetingen aanpassen naar de nieuwe toegelaten grootte van de foto's nu op het forum.
                      Ik gebruik de methode nog steeds.
                      vriendelijke groeten, Kurt
                      Mijn foto's
                      Fuji X-T1 + X-T2 + X100F + een paar lensjes

                      Comment


                      • #12
                        Re: Mist en regendag in het Parc des Ecrins

                        Een mooi details shot genomen hier...Ben ook wel heel benieuwd wat we nog meer gaan zien.
                        Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
                        MIJN WEBSITE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Mist en regendag in het Parc des Ecrins

                          Hoi,

                          Photoshop heb ik (nog) niet. Dus heb ik het niet kunnen doen zoals mortierke het beschreef.
                          Wat ik wel gedaan heb : in lightroom, exporteren, passend maken : 1024 pixels, verscherpen voor: scherm, hoog.
                          Vraag me zelfs een beetje af of het nu niet té scherp is ? neen ?

                          bedankt voor de opmerkingen en tips !
                          mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Mist en regendag in het Parc des Ecrins

                            Oorspronkelijk geplaatst door Iegienie Bekijk bericht
                            Hoi,

                            Photoshop heb ik (nog) niet. Dus heb ik het niet kunnen doen zoals mortierke het beschreef.
                            Wat ik wel gedaan heb : in lightroom, exporteren, passend maken : 1024 pixels, verscherpen voor: scherm, hoog.
                            Vraag me zelfs een beetje af of het nu niet té scherp is ? neen ?

                            bedankt voor de opmerkingen en tips !
                            ach ja, en dan via tinypic op het web gezwierd.
                            mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Mist en regendag in het Parc des Ecrins

                              update is wel iets beter.
                              grt,bouk.
                              wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
                              http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
                              https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

                              Comment

                              Working...
                              X