Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Iemand die al een Google Chromecast aangekocht heeft?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Iemand die al een Google Chromecast aangekocht heeft?

    Voor welke doeleinden heeft u het aangeschaft en bent u er tevreden met deze aankoop?
    Ik zou het aankopen om Netflix te ontvangen op mijn Samsung D7000 serie TV aangezien Netflix geen App zal uitbrengen voor deze TV.
    Dank bij voorbaat.
    Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
    Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

  • #2
    Re: Iemand die al een Google Chromecast aangekocht heeft?

    Ik was hiernaar ook al een eindje op uitkijk maar.
    Bij Mediamarkt zijn ze verdwenen en vervangen door totaal iets anders.
    Indien het gaat om van je smartphone (enkel android) naar de tv te gaan is er wel iets te vinden dat werkt met WIFI door middel van een app.
    Maar om de PC te koppelen en/of de laptop is andere koek. Je vindt daar niet direct iets op.
    In de Mediamarkt vertelde men mij dat google ermee zou zijn gestopt omdat er te weinig vraag naar is ?
    Nu, dat is praat tegen de vaak en ik heb nergens daar enige melding van gevonden.
    Ben dus ook op uitkijk naar dat ding, en dus, volg ik dit hie ook wel nauw op.
    https://www.fotospotter.be
    Je suis content d’être heureux

    Comment


    • #3
      Re: Iemand die al een Google Chromecast aangekocht heeft?

      Ik heb een Chromecast aangeschaft, via Coolblue. Het was daar niet de goedkoopste maar voor mij waren die paar euro's de moeite om het ding 's anderendaags aan huis te hebben. Werkt uitstekend, goede beeldkwaliteit en geen haperingen. Ook bepaalde andere toepassingen zoals YouTube kan je zo via de tv weergeven. Voor dat geld een 'no brainer" zoals ze zeggen ;-)
      Nadelen: je moet over een goede WiFi beschikken, via LAN is er geen aansluiting. Enkel beperkt tot de Chromecast toepassingen, misschien is een mediacenter voor jou een betere oplossing.

      Grtz,

      Willy
      Hombre

      Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

      Comment


      • #4
        Re: Iemand die al een Google Chromecast aangekocht heeft?

        Ik heb er hier 2 die dagelijks worden gebruikt vooral netflix, youtube. Ook gebruik ik het ook om films van de pc naar de tv te steamen via een plugin in chrome. Als je surft via chrome kan je tv gebruiken als scherm. Heb zelfs een app op de tablet waarmee ik de video’s van ketnet kan streamen naar de tv is vooral leuk voor de kids is leuker dan een klein scherm. Werkt hier met android gsm, tablet en Pc of laptop met win 7. Je wifi signaal moet wel voldoende zijn ander werkt het niet.

        Comment


        • #5
          Re: Iemand die al een Google Chromecast aangekocht heeft?

          Oorspronkelijk geplaatst door Wim.Vanmaele Bekijk bericht
          Ben dus ook op uitkijk naar dat ding, en dus, volg ik dit hie ook wel nauw op.
          Hier alvast nog te verkrijgen.
          BD0473BE / https://sites.google.com/view/nete-be/home
          Lumix G90 / Lumix GM5 12-32 mm / 12-60mm / 25mm 1,7 / 35-100mm / 7,5mm Fisheye

          Comment


          • #6
            Re: Iemand die al een Google Chromecast aangekocht heeft?

            Op mijn TV krijg ik nog altijd geen Netflix geïnstalleerd maar op mijn WD TV Live Hub krijg ik ook geen Netflix logo te zien.
            Nochtans zijn beide apparaten goed aangesloten op het netwerk.
            Ik denk eraan die Chromecast te bestellen, ben dat gedoe met Samsung en WD beu, 'k wil films zien op mijn TV.
            Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
            Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

            Comment


            • #7
              Re: Iemand die al een Google Chromecast aangekocht heeft?

              Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
              <snip>... misschien is een mediacenter voor jou een betere oplossing.
              Aha! Hombre hangt hier ook nog rond.
              Even gedag zeggen... dag Hombre!

              Een media center tussen je LAN en tv (of AV receiver) zetten, is inderdaad een heel handige oplossing.
              Het neemt bijvoorbeeld de beperkingen eigen aan Chromecast weg, maar je verliest ook een stuk configuratiegemak van een afgelijnde applicatie.
              Pieter
              --
              Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

              Comment


              • #8
                Re: Iemand die al een Google Chromecast aangekocht heeft?

                Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
                Aha! Hombre hangt hier ook nog rond.
                Even gedag zeggen... dag Hombre!

                Een media center tussen je LAN en tv (of AV receiver) zetten, is inderdaad een heel handige oplossing.
                Het neemt bijvoorbeeld de beperkingen eigen aan Chromecast weg, maar je verliest ook een stuk configuratiegemak van een afgelijnde applicatie.
                Dag Pieter! :-)

                Inderdaad zou je voor het bedieningsgemak een apart toestel moeten hebben voor de verschillende toepassingen maar de tv kast is nu al volgepropt ;-)

                Willy
                Hombre

                Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                Comment


                • #9
                  Re: Iemand die al een Google Chromecast aangekocht heeft?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                  Ik heb een Chromecast aangeschaft, via Coolblue. Het was daar niet de goedkoopste maar voor mij waren die paar euro's de moeite om het ding 's anderendaags aan huis te hebben. Werkt uitstekend, goede beeldkwaliteit en geen haperingen. Ook bepaalde andere toepassingen zoals YouTube kan je zo via de tv weergeven. Voor dat geld een 'no brainer" zoals ze zeggen ;-)
                  Nadelen: je moet over een goede WiFi beschikken, via LAN is er geen aansluiting. Enkel beperkt tot de Chromecast toepassingen, misschien is een mediacenter voor jou een betere oplossing.

                  Grtz,

                  Willy
                  Eergisteren na 22h00 eentje besteld bij Bolleke.com 32,50 EUR en gisteren keurig afgeleverd thuis.
                  Overal las ik dat er een korte handleiding bijzat maar daar vind ik niks van.
                  Ben sinds gisteren grieperig en geen goesting om dat ding aan te sluiten.
                  Wel al op het internet gezocht naar een handleiding maar nergens iets duidelijks gevonden.
                  Heb begrepen dat je de Chromecast kunt bedienen met een smartphone met Android of zelf met ze pc vanaf Windows 7 maar alles is zo summier uitgelegd.
                  Of is dat nu werkelijk zo'n simpel toestelletje?
                  Indien mogelijk uw ondervindingen Willy.

                  Grtz, Luc
                  Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                  Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                  Comment


                  • #10
                    Re: Iemand die al een Google Chromecast aangekocht heeft?

                    Ik heb zelf geen Chromecast, dus geen eigen ervaring om te delen, maar heb je de support van google zelf al doorgelezen? https://support.google.com/chromecast/
                    Pieter
                    --
                    Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                    Comment


                    • #11
                      Re: Iemand die al een Google Chromecast aangekocht heeft?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
                      Ik heb zelf geen Chromecast, dus geen eigen ervaring om te delen, maar heb je de support van google zelf al doorgelezen? https://support.google.com/chromecast/
                      It's in Dutch
                      Dat zal lukken voor Luc
                      Ubi bene, ibi patria.
                      BD0388BE
                      Een website

                      Comment


                      • #12
                        Re: Iemand die al een Google Chromecast aangekocht heeft?

                        Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                        It's in Dutch
                        Dat zal lukken voor Luc
                        Sorry... Macht der gewoonte zeker? Google is my friend.
                        Pieter
                        --
                        Fuji X-T1, Nikon D7200, Sony RX100-III -- (Flickr | PBase)

                        Comment


                        • #13
                          Re: Iemand die al een Google Chromecast aangekocht heeft?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Pieter G. Bekijk bericht
                          Sorry... Macht der gewoonte zeker? Google is my friend.
                          Geen ramp hoor
                          Support heb ik ook liever in 't Nederlands.
                          Ubi bene, ibi patria.
                          BD0388BE
                          Een website

                          Comment


                          • #14
                            Re: Iemand die al een Google Chromecast aangekocht heeft?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Red Falcon Bekijk bericht
                            Eergisteren na 22h00 eentje besteld bij Bolleke.com 32,50 EUR en gisteren keurig afgeleverd thuis.
                            Overal las ik dat er een korte handleiding bijzat maar daar vind ik niks van.
                            Ben sinds gisteren grieperig en geen goesting om dat ding aan te sluiten.
                            Wel al op het internet gezocht naar een handleiding maar nergens iets duidelijks gevonden.
                            Heb begrepen dat je de Chromecast kunt bedienen met een smartphone met Android of zelf met ze pc vanaf Windows 7 maar alles is zo summier uitgelegd.
                            Of is dat nu werkelijk zo'n simpel toestelletje?
                            Indien mogelijk uw ondervindingen Willy.

                            Grtz, Luc
                            Bij mij zat er wel een handleiding bij, maar stel je er niet veel van voor. Kort samengevat: Gewoon inpluggen in een HDMI aansluiting op jouw tv, voeding aansluiten via stopcontact of via de usb van de tv. TV naar de bewuste HDMI ingang zappen. Chromecast app op je android tablet of smartphone openen en eventueel WPA2 of whatever toegang geven tot de WiFi router. Wijst zichzelf wel uit.
                            Netflix (of youtube,...) openen en het Chromecast icoontje aanklikken, kiezen voor het juiste apparaat en kijken maar.
                            Hombre

                            Infected in 1970 by Kodak Instamatic. Today: Canon 7D

                            Comment


                            • #15
                              Re: Iemand die al een Google Chromecast aangekocht heeft?

                              Oorspronkelijk geplaatst door theokus Bekijk bericht
                              Geen ramp hoor
                              Support heb ik ook liever in 't Nederlands.
                              Theo, 'k versta wel een beetje Engels maar niet zo goed al die technische termen.
                              Wat wil je, meer dan 37 jaar enkel Frans en West-Vlaams spreken (koutt'n) daarbij aan de Franse grens wonen.
                              Nederlands kan ik gelukkig redelijk goed lezen en schrijven. Frans ook en zelfs "patois", is een Frans dialect van het noorden.
                              In mijn streek had ik geen Engels nodig tot ik mij begon bezig te houden met "ordinateurs".

                              Oorspronkelijk geplaatst door Hombre Bekijk bericht
                              Bij mij zat er wel een handleiding bij, maar stel je er niet veel van voor. Kort samengevat: Gewoon inpluggen in een HDMI aansluiting op jouw tv, voeding aansluiten via stopcontact of via de usb van de tv. TV naar de bewuste HDMI ingang zappen. Chromecast app op je android tablet of smartphone openen en eventueel WPA2 of whatever toegang geven tot de WiFi router. Wijst zichzelf wel uit.
                              Netflix (of youtube,...) openen en het Chromecast icoontje aanklikken, kiezen voor het juiste apparaat en kijken maar.
                              Thx Willy.
                              Als ik me morgen wat beter voel begin ik eraan, voorlopig nog net iets teveel koorts.

                              Grtz, Luc

                              PS: Pieter, bedankt voor de link hoor (was dat vergeten te vermelden sorry daarvoor).
                              Last edited by Red Falcon; 16 oktober 2014, 21:34.
                              Canon 90D | Tamron 10 - 24mm | Canon 24 - 70mm L
                              Fujifilm X-T4 + SmallRig handgreep | Samyang 12mm f/2 | Fujinon XF 27mm f/2.8 | Fujinon 35mm f/1.4 | Fujinon XF 16-55mm f/2.8 R LM WR | Fringer EF-XF ProII | X-E2s.

                              Comment

                              Working...
                              X