Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Bovenaan de Lago di Braies, onderaan Pragser Wildsee

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Bovenaan de Lago di Braies, onderaan Pragser Wildsee

    Bovenaan de Lago di Braies, onderaan Pragser Wildsee : de Italiaanse en Duitse naam van dit prachtmeer in de Dolomieten.
    Opname: f11/0.6s op 22mm, iso 100 op statief. Genomen morgensvroeg tijdens de zonsopgang, het water stond dan perfect stil. Ik voelde me in een van de nationale parken in Canada, je zijt compleet alleen, het is er stil en de natuur is prachtig. Het effect dat je ziet, is de opkomende zon die het topje van de berg belicht. Dit is geen befaamde alpenglow, dat gebeurd meestal 's avonds, maar dat heb ik spijtig genoeg nooit kunnen zien door het weer
    Bewerking: Lightroom en Photoshop met luminisoty masks

    Pragser Wildsee by pDOTeter, on Flickr
    Portfolio -=- Facebook pagina -=- Flickr -=- 500px

  • #2
    Re: Bovenaan de Lago di Braies, onderaan Pragser Wildsee

    Een heel erg mooi beeld met de spiegeling en het gevangen eerste ochtend zonlicht. Ik begrijp het gevoel dat je had toen je de foto maakte. De eerste indruk was er één van een wat te druk beeld, misschien zelfs beter geweest als het huis er niet opgestaan zou hebben. Maar na een paar keer kijken vind ik het toch een goede aanvulling.
    http://www.smuttynose.nl

    Comment


    • #3
      Re: Bovenaan de Lago di Braies, onderaan Pragser Wildsee

      heel mooie weerspiegeling.
      onder er een stukje vanaf, zodat je boven en onder........
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: Bovenaan de Lago di Braies, onderaan Pragser Wildsee

        Oorspronkelijk geplaatst door bouk Bekijk bericht
        heel mooie weerspiegeling.
        onder er een stukje vanaf, zodat je boven en onder........
        grt,bouk.
        bouk, ik heb hier effe over getwijfeld en ze beide naast elkaar gelegd, mijn voorkeur ging naar het volledige beeld met ietsje meer beeld beneden
        Portfolio -=- Facebook pagina -=- Flickr -=- 500px

        Comment


        • #5
          Re: Bovenaan de Lago di Braies, onderaan Pragser Wildsee

          Oorspronkelijk geplaatst door P.eter Bekijk bericht
          bouk, ik heb hier effe over getwijfeld en ze beide naast elkaar gelegd, mijn voorkeur ging naar het volledige beeld met ietsje meer beeld beneden
          OK.
          grt,bouk.
          wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
          http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
          https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

          Comment


          • #6
            Re: Bovenaan de Lago di Braies, onderaan Pragser Wildsee

            Prachtige reflectie....Knap beeld.
            Nikon D500+ Tokina 11-16mm F2.8, Nikkor 17-55 F2.8, Nikkor 70-200 F4, Sigma 150 F2.8 OS, Nikkor 200-500 F5.6
            MIJN WEBSITE

            Comment


            • #7
              Re: Bovenaan de Lago di Braies, onderaan Pragser Wildsee

              Erg mooi, Peter !
              Huisje is zeker niet storend. Ik denk vooral, om dat je aan de verleiding hebt weten te weerstaan, om het uit te lichten.
              Die gouden top, is echt schitterend. Dus op het juiste moment, op de juiste plaats .
              Nikon D500 en D7100 + Tokina 11-16 F2.8 + Nikon 17-55 F2.8 + Nikon 70-200 F4

              Vriendelijke groeten, Johan

              Comment


              • #8
                Re: Bovenaan de Lago di Braies, onderaan Pragser Wildsee

                Mooi beeld hoor, het zal je vakantiehuisje maar zijn
                de weerspiegeling rechts van de berg en het huisje zijn wel lichter dan het origineel

                grts
                Sieg
                Voor meer foto's ; www.sieg.be

                Comment


                • #9
                  Re: Bovenaan de Lago di Braies, onderaan Pragser Wildsee

                  Probeer eens het buisje met de bomen op de flank van de berg een beetje op te lichten en de licht grijze berg een beetje te verdonkeren zodat het contrast van het grijze met het zonlicht een beetje beter uit komt.

                  Ik zou dit doen door een lege laag in photoshop boven op uw foto te leggen en de delen die lichter moeten in het wit schilderen en daarna de blendingmode op softlight zetten. De delen die donkerder moeten schilder je in het zwart ( terug o een nieuwe lege laag ) en ook deze laag op soft light zetten...

                  vergeet ook niet in de reflectie ( van het water ) net het zelfde te doen.

                  Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Bovenaan de Lago di Braies, onderaan Pragser Wildsee

                    Oorspronkelijk geplaatst door lieven lens Bekijk bericht
                    Probeer eens het buisje met de bomen op de flank van de berg een beetje op te lichten en de licht grijze berg een beetje te verdonkeren zodat het contrast van het grijze met het zonlicht een beetje beter uit komt.

                    Ik zou dit doen door een lege laag in photoshop boven op uw foto te leggen en de delen die lichter moeten in het wit schilderen en daarna de blendingmode op softlight zetten. De delen die donkerder moeten schilder je in het zwart ( terug o een nieuwe lege laag ) en ook deze laag op soft light zetten...

                    vergeet ook niet in de reflectie ( van het water ) net het zelfde te doen.

                    Leuke suggestie, dus je wilt feitelijk de berg donker en de rechterkant bomen en huisje lichter?
                    Portfolio -=- Facebook pagina -=- Flickr -=- 500px

                    Comment


                    • #11
                      Re: Bovenaan de Lago di Braies, onderaan Pragser Wildsee

                      Peter, ik had deze foto eerst gezien op je 500px. Het viel me deze morgen ook al op dat je foto hier op het forum wat fletser oogt.
                      Krijg ik daarjuist eigenlijk net dezelfde opmerking op één van mijn fotookes (parc des écrins)...

                      Voor de rest is de foto uiteraard dik in orde, zoals gewoonlijk bij die fotookes van je.
                      :-)

                      Als ik dan toch iets moet suggereren, ben eens benieuwd hoe die er zou uit zien met een heel klein beetje meer boven en onder. Maar ja...
                      mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                      Comment


                      • #12
                        Re: Bovenaan de Lago di Braies, onderaan Pragser Wildsee

                        Heerlijke foto, met spannend licht en een goede compo.
                        Kunst is genieten - genieten is een kunst !

                        Comment


                        • #13
                          Re: Bovenaan de Lago di Braies, onderaan Pragser Wildsee

                          Oorspronkelijk geplaatst door Iegienie Bekijk bericht
                          Peter, ik had deze foto eerst gezien op je 500px. Het viel me deze morgen ook al op dat je foto hier op het forum wat fletser oogt.
                          Krijg ik daarjuist eigenlijk net dezelfde opmerking op één van mijn fotookes (parc des écrins)...

                          Voor de rest is de foto uiteraard dik in orde, zoals gewoonlijk bij die fotookes van je.
                          :-)

                          Als ik dan toch iets moet suggereren, ben eens benieuwd hoe die er zou uit zien met een heel klein beetje meer boven en onder. Maar ja...
                          Merci Pieter Tja en wat dat fletser betreft, heel veel hangt dan ook nog eens af van browser/monitor enzo. Op het werk had ik het ook al opgemerkt

                          Ik hen er nog ene liggen met meer boven en onder, een 14mm shot, probleem is dat die iets overbelicht zijn, tja foutje gemaakt en niet goed gecontroleerd... Misschien kan ik er nog wel wat uit krijgen, ik zal wel eens proberen
                          Portfolio -=- Facebook pagina -=- Flickr -=- 500px

                          Comment


                          • #14
                            Re: Bovenaan de Lago di Braies, onderaan Pragser Wildsee

                            ik heb maar 1 monitor hoor. (PA271W van NEC).

                            en dat fletser komt misschien van fietser ? (sorry totaal off-topic)
                            mijn nieuwe website (al is er nog wat sleutelwerk aan) : www.fotografiepieter.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Bovenaan de Lago di Braies, onderaan Pragser Wildsee

                              Oorspronkelijk geplaatst door Sieg Bekijk bericht
                              de weerspiegeling rechts van de berg en het huisje zijn wel lichter dan het origineel
                              Awel ik heb mijn verschillende belichtingen eens bekeken, en telkens is het huisje en de berg met naaldbomen rechts lichter, daarentegen de berg met orange gloed is steeds donkerder
                              Portfolio -=- Facebook pagina -=- Flickr -=- 500px

                              Comment

                              Working...
                              X